PDA

View Full Version : Valvetronix , zijn die goed?



peveo
23 februari 2004, 20:40
valvetronix spelers,

Jullie kunnen me vast vertellen hoe dat ie bevalt .
Ik zoek er een ampje voor thuis bij en nu denk ik aan de Vox Valvetronix 120 , veelzijdig , kan hoofdtelefoon op , tot 1 watt terug tebrengen.
Nu lees ik op HC erg veel berichten over onbetrouwbaarheid, sissen op kanalen, uitvallen en zo.
Zijn er hier users die hier ook problemen mee hebben gehad?
Klinkt ie beter als Line6 spul zoals een PodXt bv.?

Aleee ik hoor het wel

Thanks,

Houdoe,

Peter

EmgMaster
23 februari 2004, 22:00
Ik heb de 60 watt uitvoering en hij bevalt me prima. Hoe hij klinkt i.t.t. line6 spul weet ik niet, maar zal niet veel schelen denk ik (in dezelfde prijsklasse tenminste) Ik hoor ook wel een s verhalen dat ze het geld dubbel en dwars waard zijn. Dat weet ik niet, die van mij was nieuw voor de helft van de prijs, eenmalige aanbieding :-D :-D

EmgMaster
23 februari 2004, 22:00
Ik heb de 60 watt uitvoering en hij bevalt me prima. Hoe hij klinkt i.t.t. line6 spul weet ik niet, maar zal niet veel schelen denk ik (in dezelfde prijsklasse tenminste) Ik hoor ook wel een s verhalen dat ze het geld dubbel en dwars waard zijn. Dat weet ik niet, die van mij was nieuw voor de helft van de prijs, eenmalige aanbieding :-D :-D

ieme
24 februari 2004, 15:50
Eelco-Gibson hier op t forum heeft 1, ik speel met hem in een band en hij heeft altijd baggervette geluiden!!!

Pilitev
24 februari 2004, 16:47
Ik denk ook dat ik al wel om ben, lees veel positiefs over de mogelijkheden. Ik ga donderdag ff kijken voor de 60 watt uitvoering. :)

Swampash
24 februari 2004, 19:59
En of ze goed zijn, nooit problemen mee, even afkloppen.
VC12 Pedaal is wel erg makkelijk erbij. 128 presets, korg tuner, expressie en volume pedaal, recal switch voor presets zodat je heen en weer kan schakelen tussen twee presets, en je kan presets ontleden zodat je een effect aan of uit kan zetten. incl bag!!!!
:o

Swampash
24 februari 2004, 20:01
En of ze goed zijn, nooit problemen mee, even afkloppen.
VC12 Pedaal is wel erg makkelijk erbij. 128 presets, korg tuner, expressie en volume pedaal, recal switch voor presets zodat je heen en weer kan schakelen tussen twee presets, en je kan presets ontleden zodat je een effect aan of uit kan zetten. incl bag!!!!
:o

guitartub
24 februari 2004, 21:00
UITPROBEREN DAT DING :-D

Heb zelf de 60 en wil (voorlopig) niks anders meer. Zet er soms een 12" EV bij en als het echt hard moet mijn Laney buizencombo en kan in allerlei situaties uit de voeten. Geen last van de door jou opgesomde problemen. Dit ding laat ook mijn verschillende gitaren goed tot zijn recht komen dus: doen dat ding!!

pint
28 februari 2004, 21:19
je bent beter af met de vox dan de line6 flex.
op het eigen line6 forum zijn veel mensen die vinden dat de vox veel beter is dan de flex 1,2 of 3.
zowel als vermogen als sound.
je moet alleen wel zorgen dat je de nieuwste versie hebt , de vorige was minder.

peveo
29 februari 2004, 17:50
Okee , ik heb er een uitgeprobeerd en vergeleken met een H&K zenamp.
Welke vond ik beter klinken? De Vox dus, nu kende ik de L6 Flextone II al dus dat soundje is me bekend.
Ik moet inderdaad zeggen dat die Vox ( het was een 60) erg goed klonk, voelde goed aan , genoeg mogelijkheden alleen jammer dat Uvibe niet met een treblebooster is te combineren . Je kan schijnbaar in de pedaal sectie maar 1 pedaal kiezen en geen combies, zoals bv. uvibe met od of compressor met od.
Maar ik was meer teleurgesteld in het volgende:
ik schakelde dat ding aan en begon op 15watt, stelde ,het volume af en dacht los te kunnen. Maar het volume was veel te zacht, dus dan maar op 60watt in gesteld, en nog bijna geen volume. Volume knoppen helemaal open dan maar, helaas tis was nog weinig.
Okee dan zo maar proberen dacht ik, allee en na een minuut of 5 klooien ramt dat ding er in een keer in met een volume waar ik me effe rot van schrok.
Da,s niet goed dacht ik zo, software geloof ik...hmmm nu wordt ik als It,r toch wel kritisch en weet ik het zo net nog niet met die Valvetronix.
Da,s jammer want ik vind hem erg goed klinken.

Ook nog effe op een tonelab gespeeld maar dat ging via een headphone en dat gaf een k#$#$#t geluid, andere keer maar.

Ik denk dat ik maar effe wacht, wellicht komt er een nieuwe generatie Valvetronix of modelling Marshalls ;-))

Peter

vosarnout
29 februari 2004, 20:32
Heb je de versterker eerst uitgezet, toen je de knop voor 1/15/30/60 omzette? Volgens mij moet dat namelijk eerst!!

gr Arnout

ps heeft iemand de valvetronix wel eens vergeleken met de Fender cyber serie? en dan met name de "de Luxe"

Swampash
29 februari 2004, 22:01
Je moet de tonelab net als de valvetronix eerst neutraal zetten door bank up + bank down tegelijk in te drukken. Klinkt tonelab ook echt super.
Volume verschil klinkt vreemd, nooit last van gehad. Maar goed het blijft electronica.

Swampash
29 februari 2004, 22:02
Je moet de tonelab net als de valvetronix eerst neutraal zetten door bank up + bank down tegelijk in te drukken. Klinkt tonelab ook echt super.
Volume verschil klinkt vreemd, nooit last van gehad. Maar goed het blijft electronica.

guitartub
1 maart 2004, 18:04
Hey

Als ik het vermogen van de versterker verander zonder hem eerst uit te zetten dan reageert hij zonder problemen maar misschien is eerst uitzetten beter!

Hey Arnout,

In mijn zoektocht heb ik dus ook de Fender Cyber (weet niet meer precies welk type) uitgeprobeert. Mijn mening: Erg bewerkelijk (moeilijk om er snel een goed geluid uit te krijgen, wat betekend dat je er eerst een tijd mee moet stoeien voor je er je sound mee maakt, met de VTX lukt me dat direkt). Geluidskwalitatief zou ik bij Fender eerder gaan voor de Dynatouch serie of uiteraard de buizenbakkies dan dit digitale monster. Maar dit is uiteraard slechts mijn mening.

Groet, Bert.

Negative K3 fan
1 maart 2004, 18:33
iemand die ik ken had er een maar heeft hem weer verkocht, ik weet nie precies waarom maar het had met volumeverschillen en patches te maken geloof ik.

Speeddemon
2 maart 2004, 20:12
Ik heb op de CyberTwin een tijdje gespeeld. Op de Fender-emulaties na (erg goed allemaal...duh) is de rest echt bagger! Een DS-1 in een 10W Action versterker klinkt vetter dan de CyberTwin's "Rectifier" of wat er voor door moet gaan.
Line6 heeft iets nasaals in t hoog. Cleane modellen zijn wel met sprongen vooruitgegaan. Valvetronix heb ik nog nie geprobeerd.

Rwin
2 maart 2004, 20:47
als je veel over de koptelefoon gaat spelen dan moet je zeker weten een line6 nemen.

Ik heb zelf paar jaar een POD gehad. Maar speel tegenwoordig meer hardrock en metal en heb nu een Zenamp. KLinkt live echt 10x beter dan ene line6, maar de amp-sim van de line6 is weer 10x beter.

de vox valt overal zo'n beetje tussen, maar qua headphone weetikhetniet, maar die van line6 is wel beter, dat weet ik 100% zeker.

Rwin

Rwin
2 maart 2004, 20:48
als je veel over de koptelefoon gaat spelen dan moet je zeker weten een line6 nemen.

Ik heb zelf paar jaar een POD gehad. Maar speel tegenwoordig meer hardrock en metal en heb nu een Zenamp. KLinkt live echt 10x beter dan ene line6, maar de amp-sim van de line6 is weer 10x beter.

de vox valt overal zo'n beetje tussen, maar qua headphone weetikhetniet, maar die van line6 is wel beter, dat weet ik 100% zeker.

Rwin

Rwin
2 maart 2004, 20:48
als je veel over de koptelefoon gaat spelen dan moet je zeker weten een line6 nemen.

Ik heb zelf paar jaar een POD gehad. Maar speel tegenwoordig meer hardrock en metal en heb nu een Zenamp. KLinkt live echt 10x beter dan ene line6, maar de amp-sim van de line6 is weer 10x beter.

de vox valt overal zo'n beetje tussen, maar qua headphone weetikhetniet, maar die van line6 is wel beter, dat weet ik 100% zeker.

Rwin

vosarnout
2 maart 2004, 23:50
Hoi,

nou ik ben er zelf al uit, en heb hier een nieuwe valvetronix 120vt staan.
En ik moet zeggen dat ik nog geen moment spijt heb gehad. Vond hem inderdaad wat eenvoudiger te bedienen als fender en ook wat dynamischer klinken. Maandag met de band oefenen, kijken hoe het dan gaat. Vermogen moet in iedergeval geen probleem zijn. Heb trouwens niet de vc4 maar de vc12 erbij bestelt. Dit pedaal is wat stevtger als de vc4 en weer een stukje uitgebreider, met name 2 expressiepedalen is erg makkelijk.

gr Arnout

Mike McCready
3 augustus 2004, 20:21
Heb de 120W Valvetronix op het oog. Ik ben alleen nooit iemand geweest van veel verschillende effecten etc. Heb altijd met een Valvestate 8040 gespeeld met enkel een wah-wah en een equalizerpedaal.
Is zo'n Valvetronix dan teveel van het goede? Zie ik straks door de bomen het bos niet meer?
Verder nog een groot verschil tussen beide pedalen? Hoeveel is de meerprijs daarvoor trouwens ongeveer?

guitartub
3 augustus 2004, 22:08
De AD 120 (geen 120 watt maar 2X60, een wezenlijk verschil) is dusdanig gebruiksvriendelijk dat je niet bang hoeft te zijn voor bomen in een bos. Zelfs zonder voetpedaal kun je er makkelijk mee experimenteren en zul je er snel goede sounds mee kunnen verwezenlijken. (En de digitale sectie van Korg hoeft zich natuurlijk niet meer te bewijzen)
En het voetpedaal (zeker de 12) vergroot de veelzijdigheid alleen maar.
Wil dus nog steeds niets anders.