PDA

View Full Version : Happy Happy Joy Joy



Lucky
23 februari 2004, 13:55
ad-9 Ibanez analoge delay is binnen....en erg lekker.
net genoeg ms. prachtige warme tone zonder al te modderig te worden.
blaast mijn (inmiddels kapotte) dl4 helemaal weg.

goede koop !
blijvertje !

http://www.harmony-central.com/ProductPix/356.jpg

Nielsje
23 februari 2004, 14:00
congrats!!!!

SiNiSTRaL
23 februari 2004, 14:06
felici
(ander kleurtje erop zou niet misstaan ;) )

Antal
23 februari 2004, 14:10
Mooi dingetje hoor. Hoeveel was je er voor kwijt?

Lucky
23 februari 2004, 14:11
:)
Ja daar heb je wel gelijk in.
Hij vloekt ook als de nete op mijn board (hij staat schuin onder een oranje phase90 en naast een rode overdrive)
als je er lang genoeg naar blijft kijken wordt alles groen voor je ogen
:D

ieme
23 februari 2004, 14:12
pedalboard? fototje?

Lucky
23 februari 2004, 14:12
150....
Niet echt een koopje, maar ook niet echt overbetaald...

en anders kan ik hem geheid met winst op HC verkopen.

Lucky
23 februari 2004, 14:19
ja ik heb wel een cool fofto'tje maar die staat niet op een site....en je kunt hier niet uploaden.
wellicht dat Seymour hem ergens online heeft staan (hij is mijn persoonlijk pedlbrd fotograaf)

Op HC staat ergens een thread met mijn board .....

gevonden:
http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=660c9158c29f3bd5e591f2df3ab49540&threadid=550812&highlight=luca

ieme
23 februari 2004, 14:35
daar past een Boss CE-2 wel mooi bij
haha

Lucky
23 februari 2004, 14:42
:-D
:-D

qua geluids- of kleurcompositie?

Antal
23 februari 2004, 14:48
Ben benieuwd oftie veel verschild van mijn ibanez ADL analoge delay...

Lucky
23 februari 2004, 15:05
volgende keer dat er een pedalendag is...
komen en meenemen !

the delay shootout is long overdue !!!
;)

robzilla
23 februari 2004, 15:50
feli, sounds good :)

Mitch
23 februari 2004, 19:23
Zo, even verkleind en ge-upload:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/verstuur/Luca.jpg

8-)

Robbert
23 februari 2004, 22:27
Kun je hem een beetje vergelijken met de DM-2?

Ik heb die AD80 en voordeel is dat de Ibanez een blend knopje hebben, maar in een A/B vergelijking kies ik eerder voor de DM-2.

btw. Je krijgt zo een PMmetje van me :)

Mitch
23 februari 2004, 22:47
Hey R: hoezo verkeerde Java Boost ?

Robbert
23 februari 2004, 22:57
..kleur.

Ik had een witte Fuzzhead en Javaboost besteld, daarna is hij begonnen met de Kustom Kolors.
Hij heeft per ongeluk een "standaard" Javaboost opgestuurd. Ook met CV7003 transistor. Nog niet ontvangen overigens :(

Kan niet wachten hehe...

Bigtone heeft trouwens ook eens een limited edition Treble boost (5 stuks) gemaakt met CV7003. Was 100 USD ofzo, niet duur.

Mitch
23 februari 2004, 23:02
Hè hè, die was geen $100 vriend. Ik heb er momenteel één in de doos, hij mag terug naar Daddy Keith. Het is de laatste onverkochte van de drie die hij gemaakt heeft. Ik vond de boost erg lekker, maar de treble niet.
Sash heeft 'm ook nog effe geprobeerd en vond hetzelfde.
Maar goed, da's dus meer een bezwaar tegen een Treble Boost in het algemeen, niets tegen Keith's pedaal.
De toonvorming lijkt me wel het grote voordeel van de Java, maar ik vind 'm wel prijzig :o

Om dit probleem op te lossen komt er binnenkort een LPB kloon :D

Robbert
23 februari 2004, 23:16
Ah ja.. drie in plaats van vijf. A little more then 100 bucks.. who cares :roll: :razz:


Tijdje terug een MEK Trebleboost gehad. Kloon van de Dallas Rangemaster. Compleet ruk, een draaiknop voor boost en dan idd alleen treble: alsof je je wah op standje hoog zet.

Gezien het feit dat de Keeley een full range boost heeft, lijkt me dat juist heel gaaf. Maar ben er nog niet zeker van of ik het pedaal wel ga waarderen.. we shall see!

The Thumb
24 februari 2004, 09:39
Ik heb de CV7003 Javaboost een tijdje op mijn pedalboard gehad. Speel op een strat, vond de enig bruikbare stand de mid/treble boost. De trebleboost was te treblig, de full bosst te modderig. De midboost stand icm de toonregeling (treble roll off) geeft je wel veel bruikbare mogelijkheden. Ik vond het karakter van het pedaal echter wat te 'transistor', ik heb hem gebruikt icm een Super Reverb en een Red Snapper, waarbij ik de Javaboost voor leads gebruikte. Als ik de Javaboost intrapte was de 'buizen-feel' van mijn geluid verdwenen, het leek wel of ik opeens over een transistor verstekrer speelde.

Hij is dus inmiddels weer verkocht, vervangen door een Fulltone Fatboost, die mij een stuk beter bevalt.

Lucky
24 februari 2004, 10:28
Persoonlijk vindt ik dat het keeley gebeuren behoorlijk wordt opgeblazen.
Ik vond de comp waaaaaanzinnig
maar eigenlijk alles wat ik verder gehoord heb van hem kwam niet eens in de ballpark....
Ik heb bv een ds-1 sem gehad....Ik vond het drie keer niets.


cooooool
mijn board is online!

Lucky
24 februari 2004, 10:44
Kun je hem een beetje vergelijken met de DM-2?

Ik heb die AD80 en voordeel is dat de Ibanez een blend knopje hebben, maar in een A/B vergelijking kies ik eerder voor de DM-2.

btw. Je krijgt zo een PMmetje van me :)

Ik heb niet zoveel ervaring met de dm-2 (en geen eerstehands :)) maar voorzover ik kan oordelen is ie iets cleaner, iets helderder.
heerlijk warm wel.
eerlijk gezegd veel warmer dan de memory man dlx die ik vroeger heb gehad en waar iedereen mee wegloopt. maar ook daar is het weer moeilijk vergelijken. al die ehx pedalen hebben dat holle blikkerige nasmaakje en dat had die mm al helemaal. een beetje alsof je naast je reguliere delay ook een soort lichte slapback (badkamer) erbij aan had staan.
cloink !

Ik vindt die ad9 een heelijk stoer bakkie.
gisteravond tijdens een spacey funky loungy jam nog wat Funkadelic "the mothership is landing" tones eruit getoverd.

ah weeeeee've got the funk
gotta have that funk
ah weeeeee've .....

Robbert
24 februari 2004, 13:57
Persoonlijk vindt ik dat het keeley gebeuren behoorlijk wordt opgeblazen.
Ik vond de comp waaaaaanzinnig
maar eigenlijk alles wat ik verder gehoord heb van hem kwam niet eens in de ballpark....
Ik heb bv een ds-1 sem gehad....Ik vond het drie keer niets.


cooooool
mijn board is online!


Opgeblazen, dat weet ik niet. De bouw- en componentkwaliteit is gewoon superieur, maar die DS-1, het blijft een DS-1. Hetzelfde gaat op voor alle andere modificaties.
Je houd er van of niet. Dat zal ook wel gelden voor al die boutique knakker's.
Zou trouwens die KOT van Analogman toch erg graag willen meemaken, en ook zijn aankomende delay!

Ik ben zelf nog steeds wild van mijn BD-2, gewoon opgevoerd en klinkt veel beter. Over de CE-2 mixed feelings.


Betreft dat transistor geluid, dat is met veel fet/transistor boosts. Klinkt gewoon niet op alle versterkers goed.
Ben benieuwd hoe ik hem zelf ga vinden, heb nl. ook een strat en een Deluxe reverb, dus min of meer dezelfde setup als Thumb.

Lucky
24 februari 2004, 14:34
spannend !!!!!!!!!

tum tum tum tum tum tum tum tum tum tum tum tum tum
(danger music)


ps.
daar heb je wel gelijk in....er is een groot verschil tussen de mods en zijn eigen creaties. zeker wat componenten kwaliteit betreft.

Mitch
24 februari 2004, 18:11
Tja, er was pas weer een knul, ryanspeer, op HC die het waagde de Keeley comp niet tof te vinden........... :evil: :-( :evil: :-?
Wordt nog niet niet voor de krijgsraad gesleept zeg. :roll:

SiNiSTRaL
24 februari 2004, 19:44
Tja, er was pas weer een knul, ryanspeer, op HC die het waagde de Keeley comp niet tof te vinden........... :evil: :-( :evil: :-?
Wordt nog niet niet voor de krijgsraad gesleept zeg. :roll:
'niet niet' is toch 'wel'?

Robbert
24 februari 2004, 19:56
Nou ja.. als je al niet van compressors in het algemeen houdt, dan vind je de Keeley ook niks! :razz: :lol:

Mitch
24 februari 2004, 21:46
@Sin: moest NET niet zijn uiteraard :roll:

@Robbert: dat klopte wel voor sash, niet voor deze jongen. En echt, hij kan nog zo goed zijn, de wierook-lucht tijdens ceremoniële Keeley topics vind ik soms wat storend :wink:
En sorry: ik vond de hifi+speed mod echt niet mooi. Beetje zonde zelfs :(

Mitch
24 februari 2004, 21:58
Ik heb de CV7003 Javaboost een tijdje op mijn pedalboard gehad. .... Ik vond het karakter van het pedaal echter wat te 'transistor', ik heb hem gebruikt icm een Super Reverb en een Red Snapper, waarbij ik de Javaboost voor leads gebruikte. Als ik de Javaboost intrapte was de 'buizen-feel' van mijn geluid verdwenen, het leek wel of ik opeens over een transistor verstekrer speelde.


Toch wel typisch hoor. De Treble boost van Big Tone die ik pas gehoord heb (ook met CV7003) behield juist op een geweldige manier de dynamiek en de 'feel' van de power amp. Ik vond ook de Treble een beetje te veel van het goede (vonden ze vroeger wel mooi blijkbaar...) maar dat transistor-achtige gaf -ie juist totaal niet.
Zels sash vond 'm transparant. Dat zegt wat :o

Weet je wat: open op HC eens een topic over dat je de Fat boost beter vindt klinken dan de Java....kunnen we leuk de Keeley gekte testen :D

Robbert
24 februari 2004, 22:52
Michel, ik weet bijna zeker dat het ook te maken heeft met je buizen. Want die MEK trebleboost klonk wel aardig op mijn EL34 machientje, maar niet op een 6V6 amp.
Moet ik wel bijzeggen dat die EL34 amp een transistor voortrap heeft :D

Maar ja.. op de volgende meeting mag je hem maken of kraken.


Die Fatboost van Hans was ook interessant moet ik bekennen..

Mitch
25 februari 2004, 10:51
Michel, ik weet bijna zeker dat het ook te maken heeft met je buizen. ..

Heb 'm gehoord op mijn eigen EL34 bak maar ook op sas' plexi met (meen ik) KT66. Zelfde effect.
En die Fat boost was ook niet slecht inderdaad !