PDA

View Full Version : snaren!?!?!!!



zzzzon
1 maart 2002, 13:20
Ik heb een spaanse(classiek) gitaar en speel met nylon snaren.
Maar het probleem is dat m'n snaren maar 2 a 3 weken meegaan, ze zijn dan of stuk of echt aan vervanging toe.Ik heb geen zweethanden ofzo en bij de tweede fret zit ook geen scherp randje, wel speel ik behoorlijk veel en vaak.
Heeft er iemand een tip voor mij?!?!

jaccoos
1 maart 2002, 14:21
probeer eens elixer snaren. ik heb ze zelf nog niet gehad maar hoor wel positieve verhalen erover. ze gaan 5 tot 8 keer langer mee ofzo

Iscariot
2 maart 2002, 14:36
misschien een tip om die fred wat te laten bijvijlen? en zitten er ook geen scherpe randjes bij die aandraaidingen? (geen verstand van namen :grin:)

Leen Kap
3 maart 2002, 22:36
Elixer snaren zijn er volgens mij alleen voor staalsnarige gitaren dus nooit op een spaanse gitaar zetten, dan barst die!
Tip: handen wassen met zeep voor het spelen en snaren met stofdoek afpoetsen na spelen, meer kun je echt niet doen. sommige mensen hebben agressief zweet en dat tast de snaren snel aan.

dirkw83
3 maart 2002, 22:38
Ik heb precies hetzelfde probleem; vreemd genoeg had ik dit niet bij de snaren die ik bij aanschaf van de gitaar kreeg. Volgens mij is mijn zweet reteagressief. Zweten doe je eerder dan je het doorhebt.

sebass
3 maart 2002, 23:54
Als de snaar vaak op een bepaald punt breekt kan dat liggen aan de topkam of de brug. De snaren op spaanse gitaren slijten ook wel heel snel hoor. Als ze uitgerekt zijn zodat je ze eindelijk niet meer om de twee seconden hoeft te stemmen zijn ze alweer kapot. aaaaah

sleep_to_saturate
4 maart 2002, 11:15
Kan ook aan je speelstijl liggen en dat verandert niet zo snel.

dirkw83
4 maart 2002, 11:27
Ja, goed, ik ben nog wel in het stadium dat ik de akkoorden vrij hard indruk. Vooral als ik ga tokkelen.