PDA

View Full Version : pacifica



THW
23 februari 2004, 12:01
Ikk heb een Yamaha Pacifica(kloon van de telecaster alleen smaller) en die zou graag willen ombouwen om metal te spelen, wat moet ik eraan doen?
de gitaar is volledig standaard behalve de snaren

THW
23 februari 2004, 14:40
hier is een foto:
http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/19391.jpg

AART
23 februari 2004, 14:42
hij heeft twee humbuckers dus niks :razz:

Vexx
23 februari 2004, 14:48
@ thajan:

Ik denk dat het afhankelijk is van wat voor amp (en eventueel effecten) je hebt. Als je een Engl Powerball tot je beschikking hebt is denk ik een switch van pickups niet nodig. Als je echter een amp hebt met minder gain dan is het misschien raadzaam om de pu's wel te verwisselen. Wat voor pu's je dan kan nemen laat ik liever over aan de mensen hier die er meer verstand van hebben dan ik. 8-)

THW
23 februari 2004, 15:27
wat denken jullie dat er aan het uiterlijk kan gaan gebeuren?
slagplaatje?, custom paint job enz

Javaca
23 februari 2004, 15:30
Niets.
Vind je hem nog niet zwart genoeg?

THW
23 februari 2004, 15:48
Niets.
Vind je hem nog niet zwart genoeg?
Ik wil er gewoon iets aan veranderen, kheb deze gitaar al 5 jaar en ik wil wel weer iets anders zonder van gitaar te veranderen

SiNiSTRaL
23 februari 2004, 15:49
steek um in de fik?

Javaca
23 februari 2004, 15:54
Je kan hem ook voor de trein leggen, door een dorsmachine heenhalen, laten vallen, overschilderen, kleuren met vetkrijt, beplakken met stof of behang, stickers er op doen, bespelen, wachten tot sash terug is uit het oostblok, in beton gieten.

Om het geluid te veranderen kun je ook effectpedaaltjes kopen.

THW
23 februari 2004, 15:56
steek um in de fik?

ja idee :-D :razz:

nee wat ik bedoel is dat er misschien een paar nieuwe elementen in kunnen of een cutom paintjob op kan enz enz

Johannes
23 februari 2004, 16:46
Ik zou niet teveel moeite doen voor zo'n Yamahatje. Als die gitaar jou niet bevalt, kan je ook es zoeken naar een exemplaar dat beter aan je eisen voldoet.

Als je wilt Metallen met dat ding, moet je gewoon een effectenbakkie gebruiken, tenzij je al een brute versterker hebt die toch wel wil scheuren...

Als je overweegt andere elementen erin te stoppen, zou ik even naar vox-humana in vlaardingen gaan, die hebben een hele berg elementen testklaar liggen en ze kunnen je goed adviseren. ( je hoeft natuurlijk niet meteen daar te kopen ) Er zijn veel verschillende high-output elementen, dus het is maar net welke jij het lekkerste vindt klinken.

THW
23 februari 2004, 16:50
tnx iedereen

THW
23 februari 2004, 16:55
wat vinden jullie hier van:
http://www.gitaarnet.nl/photos/35/5621.jpg
een egmond uit '60

Fatal Fairytale
23 februari 2004, 16:57
oerlelijk, dan vind ik tele's nog mooier :wink:

Swan
23 februari 2004, 17:02
als je al 5 jaar op dat ding speelt kan ik begrijpen dat je wat anders wilt, maar koop dan gewoon een goeie gitaar

birt
23 februari 2004, 17:10
ductapen dat ding! :D

michielv
23 februari 2004, 17:11
@ thajan:

Ik denk dat het afhankelijk is van wat voor amp (en eventueel effecten) je hebt. Als je een Engl Powerball tot je beschikking hebt is denk ik een switch van pickups niet nodig. Als je echter een amp hebt met minder gain dan is het misschien raadzaam om de pu's wel te verwisselen. Wat voor pu's je dan kan nemen laat ik liever over aan de mensen hier die er meer verstand van hebben dan ik. 8-)

Het is dan denk ik goedkoper en misschien wel handiger om een goed distortion pedaaltje te kopen.

THW
23 februari 2004, 17:47
wat denken jullie hiervan fender mustang:
http://www.feedback.nl/pix/fender-mustang.jpg

Swan
23 februari 2004, 17:51
eh...je wilt toch metal spelen?

THW
23 februari 2004, 17:56
ja, maar dat was een vraagje over mn pacifica hoe ik die een metal geluid kon geven, dat wordt dan me metal gitaar :)
Ik wil nu ook kijken naar een gitaar voor andere muziek soorten
ik weet niet waarvoor deze is.... :o

wietse
23 februari 2004, 19:08
wat vinden jullie hier van:
http://www.gitaarnet.nl/photos/35/5621.jpg
een egmond uit '60
leuk een egmond thunder , maar niet geschikt voor metal.
de tempest is mooier dezelfde vorm maar dan met drie elementen.
jammer alleen dat het zulke bar slechte gitaren zijn over het algemeen.

jorrit
23 februari 2004, 19:18
sorry hoor maar wat wil je nou de hele tijd met je foto's en vragen en dan weer een andere vage vraag etc.... weet je zelf wel wat je wilt?

THW
23 februari 2004, 19:37
sorry hoor maar wat wil je nou de hele tijd met je foto's en vragen en dan weer een andere vage vraag etc.... weet je zelf wel wat je wilt?

Dat is het hele idee van een Forum, en ik denk nu wel heb duidelijk heb gemaakt dat ik niet veel over gitaren weet en met die "vage vragen" probeer ik voor mezelf wat dingen duidelijk te maken (en misschien ook wat voor anderen).
duidelijk?
mooi :)

THW
23 februari 2004, 19:37
sorry hoor maar wat wil je nou de hele tijd met je foto's en vragen en dan weer een andere vage vraag etc.... weet je zelf wel wat je wilt?

Dat is het hele idee van een Forum, en ik denk nu wel heb duidelijk heb gemaakt dat ik niet veel over gitaren weet en met die "vage vragen" probeer ik voor mezelf wat dingen duidelijk te maken (en misschien ook wat voor anderen).
duidelijk?
mooi :)

THW
23 februari 2004, 19:37
sorry hoor maar wat wil je nou de hele tijd met je foto's en vragen en dan weer een andere vage vraag etc.... weet je zelf wel wat je wilt?

Dat is het hele idee van een Forum, en ik denk nu wel heb duidelijk heb gemaakt dat ik niet veel over gitaren weet en met die "vage vragen" probeer ik voor mezelf wat dingen duidelijk te maken (en misschien ook wat voor anderen).
duidelijk?
mooi :)

THW
23 februari 2004, 19:38
sorry hoor maar wat wil je nou de hele tijd met je foto's en vragen en dan weer een andere vage vraag etc.... weet je zelf wel wat je wilt?

Dat is het hele idee van een Forum, en ik denk nu wel heb duidelijk heb gemaakt dat ik niet veel over gitaren weet en met die "vage vragen" probeer ik voor mezelf wat dingen duidelijk te maken (en misschien ook wat voor anderen).
duidelijk?
mooi :)

THW
23 februari 2004, 19:39
sorry hoor maar wat wil je nou de hele tijd met je foto's en vragen en dan weer een andere vage vraag etc.... weet je zelf wel wat je wilt?

Dat is het hele idee van een Forum, en ik denk nu wel heb duidelijk heb gemaakt dat ik niet veel over gitaren weet en met die "vage vragen" probeer ik voor mezelf wat dingen duidelijk te maken (en misschien ook wat voor anderen).
duidelijk?
mooi :)

THW
23 februari 2004, 19:39
sorry hoor maar wat wil je nou de hele tijd met je foto's en vragen en dan weer een andere vage vraag etc.... weet je zelf wel wat je wilt?

Dat is het hele idee van een Forum, en ik denk nu wel heb duidelijk heb gemaakt dat ik niet veel over gitaren weet en met die "vage vragen" probeer ik voor mezelf wat dingen duidelijk te maken (en misschien ook wat voor anderen).
duidelijk?
mooi :)[/quote]

THW
23 februari 2004, 19:40
sorry hoor maar wat wil je nou de hele tijd met je foto's en vragen en dan weer een andere vage vraag etc.... weet je zelf wel wat je wilt?

Dat is het hele idee van een Forum, en ik denk nu wel heb duidelijk heb gemaakt dat ik niet veel over gitaren weet en met die "vage vragen" probeer ik voor mezelf wat dingen duidelijk te maken (en misschien ook wat voor anderen).
duidelijk?
mooi :)

Johannes
24 februari 2004, 10:55
één keer is ruim voldoende hr, en al er "geen actie" ofzoiets aangegeven wordt, heeft ie vaak alsnog gepost.

Komt er trouwens niet een aardig "metalgeluid" uit die Yamaha?? Humbuckers zijn meestal al aardig geschikt namelijk.

Lacrymosa
24 februari 2004, 12:06
Ik heb nog een hele shitload humbuckers over (top merken)
als je intresse heb, mail me maar ff

pinkyburp@hotmail.com

CheerS!!

Nielsje
24 februari 2004, 12:09
ook mini humbuckers?