PDA

View Full Version : jazzzcustomizen



emielow
23 februari 2004, 11:47
ik zit te denken om mijn basje in de toekomst een beetje te gaan veranderen. hij is nu zo:

http://groups.msn.com/_Secure/0QgDGAnMTjH90htpUIlz18g!jqHVkeBk4eFO3fTAjBtstLjrfW fRbGs3CjcpCIOJG2rJTBDZCR8i*qWMJewH0D0oUtoR3sdfwxJD fzsH3w1E/jazz%201.jpg?dc=4675455275556180635

en ik wil zoiets gaan maken, maar dan MET blockinlays, en met een badass bridge ofzo. misschien andere elementen, maar ik wil hem wel gewoon passief laten denkik, anders vin ik het een beetje "zonde" , niet echt origineel zegmaar.

http://www.freesound.biz/bassi/60white/images/Front%2060%20olympic.jpg

Bastijn
23 februari 2004, 12:27
tja dan moet je wel rijk zijn:

block inlays: 140 euro
badassbrug: 105 euro
nieuwe elementen: nog meer euros
fender kappen: nog meer euros

=heel veel euros

en, past de badass brug wel onder de brugkap?

Venomer
23 februari 2004, 13:25
Hier alvast wat interessante sites voor je:

http://wdmusicproducts.com/
http://www.warmoth.com

Kun je leuk inspiratie opdoen!

Phyrexian
23 februari 2004, 13:40
hmm... ik vind er dus niks aan hé, aan die kappen over de elementen en de brug. elk zijn ding natuurlijk :)

emielow
23 februari 2004, 16:34
ja het heeft wel wat vinnik, maar of het fijn speelt....

soapwater
23 februari 2004, 23:52
hmm... ik vind er dus niks aan hé, aan die kappen over de elementen en de brug. elk zijn ding natuurlijk :)

Wat is het nut van die kappen eigenlijk? Gewoon een fraai uiterlijk --> voor de show dus?!! of veranderen die dingen iets aan de klank? Lijkt me onpraktisch...

Greetz

AntY
24 februari 2004, 00:52
marcus miller houdt zn hand erop als ie slapt

voor plectrum bassisten is ook om hand erop te leggen
voor fingerstyle is ta lleen maar kut

buuck
26 februari 2004, 10:39
hmm... ik vind er dus niks aan hé, aan die kappen over de elementen en de brug. elk zijn ding natuurlijk :)

Wat is het nut van die kappen eigenlijk? Gewoon een fraai uiterlijk --> voor de show dus?!! of veranderen die dingen iets aan de klank? Lijkt me onpraktisch...

Greetz


ik geloof dat het de hum tegen gaat.. dus zeg het effect van een humbucker bied.. minder gezoem en gebrom van dingen van buitenaf dus.

AntY
26 februari 2004, 11:24
rickebacker had elementen die rond de snaren heen liepen, die zaten dus aan die kap vast. "horseshoe pickups"

Bastijn
26 februari 2004, 11:32
de kappen dateren uit de tijd dat de elementen nog wat simpeler waren, en van alles en nog wat opvingen en omzetten in een elektrisch signaal. de kappen moesten dat tegengaan, door de elementen af te sluiten van geratel van buitenaf.
ik heb op een ouwe bas een brugkap (terwijl ie geen brugelement heeft, puur cosmetica dus) gezet, en het unplugged geluid heeft iets meer volume, wat best leuk is, maar eigenlijk volkomen nutteloos, want wie speelt er nou unplugged op zn bas?
ik vind kappen enerzijds nutteloos, maar anderzijds geef ik erg veel om nostalgie, vind ik ze prachtig, en ze verwijzen gewoon naar een hele specifieke periode uit de geschiedenis van de basgitaren.

Bleak
26 februari 2004, 12:01
want wie speelt er nou unplugged op zn bas?


:dance:

heb men box op geblazen :x

Primitive
26 februari 2004, 13:19
ik,

als ik achter pc zit en geen zin heb om men versterker te verslepen, en heb men kleine versterkertje net verkocht:) :-D

Bleak
26 februari 2004, 13:22
dus die kan ik dus ook niet meer gebruiken :(

soulbrother
27 februari 2004, 18:21
"en ik wil zoiets gaan maken, maar dan MET blockinlays, en met een badass bridge ofzo. misschien andere elementen, maar ik wil hem wel gewoon passief laten denkik, anders vin ik het een beetje "zonde" , niet echt origineel zegmaar."

Dan zou ik deze verkopen en een nieuwe aanschaffen met de door jouw gewenste opties. Na al die aanpassingen is je bas niks meer waard.

bassopotmus
29 februari 2004, 12:39
ja we horen 2 geluiden, kappen zijn niet nuttig
is de bas het customisen wel waard?

Ik vind de eerste opmerking niet relevant, omdat:
enerzijds de topicstarter kappen wilt hebben om de looks en bij een fender dealer zijn ze gewoon te bestellen voor allebei onder de 50€, dus dat ze duur zijn is onzin.

Anderzijds verneem ik van de starter dat hij blij is met zijn jazz en het ervoor overheeft hem te customisen, ikzelf zou me bedenkingen hebben bij deze bas, maar het is aan iedereen voor zich dit te bepalen.

Wta ik wel wil melden is dat het idee mijzelf zeer aanpsreekt een Olympic white met rode plaat en inlays ( ken je de bassist van Faithless?) Weet wel dat een badass niet onder een brugkap past.

emielow
29 februari 2004, 19:08
"Anderzijds verneem ik van de starter dat hij blij is met zijn jazz en het ervoor overheeft hem te customisen, ikzelf zou me bedenkingen hebben bij deze bas, maar het is aan iedereen voor zich dit te bepalen. "

hoezo heb je bedenkingen bij deze bas dan?

bassopotmus
29 februari 2004, 21:08
ikzelf heb het niet zo op de halzen van de mexicanen, zeker de standaards niet. Verder zijn het goede bassen , ook voor upgrades, puur persoonlijk dus.

niels_r
29 februari 2004, 22:01
Was dit geen Japanner?

Surferboy
1 maart 2004, 08:49
Een Koreaan dacht ik.....

emielow
1 maart 2004, 16:45
juist, een koreaan

en hij speelt super, dus waarom niet custumizen?