PDA

View Full Version : microfoon versterker / mengpaneel



Br@mbo
23 februari 2004, 11:31
Hallo ,

voor mn huidige amateurmicro en later mn Shure SM en mss als ik ooit heel veel centjes heb een condensator micro heb ik een microfoonversterker of een degelijk mengpaneel nodig.

Ik heb momenteel een mengpaneel waar mn audio installatie op aangesloten is ( die is waarschijnlijk niet geschikt voor opnamedoeleinden ) met een micro ingang ( grote jackplug ) maar die versterkt het signaal van de micro niet ! dus krijg ik een heel laag signaal door dat mengpaneel , met extreem veel ruis.

als ik de micro op mn gitaaramp aansluit (2 ingangen ) dan krijg ik een goed versterkt geluid , maar er zit geen line uit op , dus via de headphone uit => weer heel laag signaal

dus ik heb nodig :

- een mengpaneeltje met een microfoon versterker
* XLR ingangen
* uitgang voor boxen of zo (rode en witte tulp dus )
* uitgang voor computer ( geluidskaart line in ) ( " " "" " "" )
* zo goedkoop mogelijk !
* er hoeven niet veel kanalen op te zitten , eigenlijk is 1 kanaal al voldoende , meer is natuurlijk wel leuk
* dient eigenlijk alleen voor microfoon ,maar als de line out of headphone out van een amp er ook opkan is dat mooi

- een soort microfoonversterker maar daar ken ik niets van



ik wil weten wat voor opties ik heb ( budget : zo laag mogelijk ( student ))

groeten ,
Bram

bert k
23 februari 2004, 13:02
Iets van Behringer bijvoorbeeld. Kijk hier: http://www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=UB1002 das van de Feedback site, is maar 79 euro. Maar er zijn meer van die goedkope merken.

ReinoutV
25 februari 2004, 23:28
Phonic MM1002, zie andere thread... (had weer es niet goed gelezen...)