PDA

View Full Version : Prijzen fender?



My Dying Bride
23 februari 2004, 08:38
http://www.fender.com/new_repository/fender_guitars/images/0134702_xl.jpg
voor een mexican fat strat dan
en trouwens , is dat ding te vinden voor metal? mischien dan toch beter met een rosewood nek gaan?

dank u wel

oliver538
23 februari 2004, 09:57
Bij musik store in Keulen staat ie voor E 495,-

Maar, als je metal wilt spelen, zou ik toch eerder voor Ibanez of Epiphone of iets dergelijks gaan.

Ligt natuurlijk ook aan je versterker enzo, maar een (fat) strat ishier nou niet bij uitstek geschikt voor. En daar kan een rosewood toets ook niet veel aan veranderen denk ik...

marc_o
23 februari 2004, 11:21
Leg jij mij maar eens uit waarom deze Fender niet geschikt zou zijn voor metal....

BartL
23 februari 2004, 11:28
precies...zie deze foto;
http://www.fender.ru/musician/img/maiden.jpg

IRON MAIDEN; 3 x fat-strat :wink:

THW
23 februari 2004, 11:51
fender niet goed voor metal? :-?
Fender is beter voor metal dan epiphone en ibanez
De gitaristen van Iron Maiden spelen al jaren met Fenders (zie hier boven)
En een vriend van mij gebruikt alleen maar zijn Fender om metal te spelen en dat klinkt perfect! :)

THW
23 februari 2004, 11:51
fender niet goed voor metal? :-?
Fender is beter voor metal dan epiphone en ibanez
De gitaristen van Iron Maiden spelen al jaren met Fenders (zie hier boven)
En een vriend van mij gebruikt alleen maar zijn Fender om metal te spelen en dat klinkt perfect! :)

Swan
23 februari 2004, 11:53
is dit niet je 5e topic over hetzelfde?

Sambal
23 februari 2004, 12:03
Hoi,

Ik wil zelf ook een fender standard fat strat (mexicaantje) kopen. Deze kost bij de Feedback (Rotterdam - Utrecht - Apeldoorn) 499 euro.

Zelf wil ik een fat strat hebben, omdat dit een veelzijdige gitaar is, waar je verschillende stylen mee kan spelen, omdat ik als beginner nog niet weet wat ik wil spelen naardat ik in het begin vooral punk ga spelen (wat velen geen muziek vinden, maar daar heb ik schijt aan :-D ).

Het forum lid 'Les Paul' wilde wel met mij naar de feedback in Utrecht om te kijken of het een goede gitaar is (qua kwaliteit dan), omdat ik zelf nog geen noot kan spelen en dus niet kan beoordelen of de kwalitiet wel goed is. Dat fluctureerd namelijk weleens per gitaar. VAn mij part kan je ook mee. Kan jij al wel spelen? Dan kan jij de kwalitiet ook wel beoordelen.

Je kunt me mailen

Succes

My Dying Bride
23 februari 2004, 12:10
dank je wel maar ik woon in belgie :razz:

Sambal
23 februari 2004, 12:31
dank je wel maar ik woon in belgie :razz:

Ja, dat zag ik te laat :D
Dan veel succes in Belgie toegewenst!

sunday violence
23 februari 2004, 13:45
yngwie malmsteen, behoorlijk metal met zn stratocaster en das geen fatstrat....

Vexx
23 februari 2004, 14:37
precies...zie deze foto;
http://www.fender.ru/musician/img/maiden.jpg

IRON MAIDEN; 3 x fat-strat :wink:

Ik moet wel als kanttekening maken dat de gitaren Iron Maiden in vrijwel geen enkel opzicht standaard Fenders zijn... De Stratocaster van Dave Murray heeft een Floyd Rose en een SD Hotrails in de brug. De strat van Adrian Smith heeft SD JB Junior pickups, en een vervangen nek, brug en topkam.

Je kán dus wel metal spelen op een (fat) strat, maar het is wel aan te raden om (in ieder geval) de brugpickup te vervangen voor bijvoorbeeld een SD Hotrails.

ilovemyguitar
23 februari 2004, 14:42
touché

marc_o
23 februari 2004, 15:13
touché?

Het gaat in deze thread ook om een strat met een humbucker in de brupositie...

SiNiSTRaL
23 februari 2004, 15:33
precies...zie deze foto;
http://www.fender.ru/musician/img/maiden.jpg

IRON MAIDEN; 3 x fat-strat :wink:

Ik moet wel als kanttekening maken dat de gitaren Iron Maiden in vrijwel geen enkel opzicht standaard Fenders zijn... De Stratocaster van Dave Murray heeft een Floyd Rose en een SD Hotrails in de brug. De strat van Adrian Smith heeft SD JB Junior pickups, en een vervangen nek, brug en topkam.

Je kán dus wel metal spelen op een (fat) strat, maar het is wel aan te raden om (in ieder geval) de brugpickup te vervangen voor bijvoorbeeld een SD Hotrails.
dan kan je beter een gewone strat kopen, gezien een SD hotrails Single coil formaat is, bespaart je de kosten van een nieuwe slagplaat

THW
23 februari 2004, 17:13
btw zo'n fender kost nieuw rond de 500 euri

green_day
23 februari 2004, 20:21
precies...zie deze foto;
http://www.fender.ru/musician/img/maiden.jpg

IRON MAIDEN; 3 x fat-strat :wink:

Ik moet wel als kanttekening maken dat de gitaren Iron Maiden in vrijwel geen enkel opzicht standaard Fenders zijn... De Stratocaster van Dave Murray heeft een Floyd Rose en een SD Hotrails in de brug. De strat van Adrian Smith heeft SD JB Junior pickups, en een vervangen nek, brug en topkam.

Je kán dus wel metal spelen op een (fat) strat, maar het is wel aan te raden om (in ieder geval) de brugpickup te vervangen voor bijvoorbeeld een SD Hotrails.
dan kan je beter een gewone strat kopen, gezien een SD hotrails Single coil formaat is, bespaart je de kosten van een nieuwe slagplaat

Ik denk dat je toch beter een fatstrat kunt kopen, en de brug pup vervangen voor een full-sized humbucker, die klinken naar mijn mening een stuk voller dan zo'n hotrails. Als je metal wilt spelen kun je er eventueel een SD duncan invader in zetten ofzo, maar er zijn uiteraard nog veeeeel meer mogelijkheden wat dat betreft

moron
23 februari 2004, 23:07
kweet niet.. een floyd rose lijkt me wel leuk bij metal...

Shaggy
25 februari 2004, 09:48
Hoi,

Als je alleen metal wilt spelen is het denk ik verstandiger om een gitaar te nemen die ook in in de halspositie een humbucker heeft. Op den duur zou je ook weleens gebruik willen maken van duikvluchten met een floyd.
Ik zou in eerste instantie denken aan een LTD, ESP, Jackson enzo .. Zo'n fender is alleen nuttig als j de single coils wilt gaan gebruiken .. tjsa of je moet em gaan verbouwen