PDA

View Full Version : line 6 fbv shortboard



toonpottie
22 februari 2004, 21:33
hallo,
ik vroeg me af wat ik het best koop voor mn line6 pod xt:
1. een line6 fbv shortboard, waarbij SOMS wordt gezegd dat de wah wah pedaal kan tippen aan de jim dunlop cry baby.
2. een line6 fbv4(slechts 4 pedaaltjes) en een cry baby

Ik weet echt niet wat ik moet geloven of niet moet geloven van de cry baby dus help me please :???:

Nielsje
22 februari 2004, 21:44
gewoon een line6 fbv4(slechts 4 pedaaltjes) en een Vox wah :)

ReinoutV
22 februari 2004, 23:44
Met een shortboard kun je vele malen meer uit je Pod halen dan met de 4-knops versie. Je krijgt er alleen maar spijt van als je op zoiets bezuinigt, behalve als je hem alleen thuis gebruikt natuurlijk.

harrie-beton
3 maart 2004, 10:09
ik heb een shortboard (uit mijn hoofd 400 euro, erg duur voor wat er in zit).

De wah erin is niet mijn smaak en ik heb mijn morley wah wah nog steeds. Een extra reden is dat het pedaal als wah wah werkt als het geluid zo is vastgesteld. Soms beslis ik midden in een solo dat ik er wah wah bij wil. Met de sb kan dat niet. Je moet vantevoren geluiden met en zonder wah wah programmeren. Bovendien, de wah wah kun je alleen aanzetten via de PC (usb kabel). In mijn podxt zonde pc is me het niet gelukt.

Het display is wel lekker groot van het sb.

Bouke
3 maart 2004, 10:49
Soms beslis ik midden in een solo dat ik er wah wah bij wil. Met de sb kan dat niet. Je moet vantevoren geluiden met en zonder wah wah programmeren. Bovendien, de wah wah kun je alleen aanzetten via de PC (usb kabel). In mijn podxt zonde pc is me het niet gelukt.

:???:

Als je het pedaal van het FBV Shortboard diep indrukt (ja, echt hard drukken, daarom vind je 'm waarschijnlijk niet) switcht hij naar wah ipv volume. De wah kun je altijd inschakelen, hoeft niet via de PC hoor! En je kunt ook zonder PC best bij de instellingen voor de wah komen: druk op 'edit' draai aan de 'select'-knop naar rechts, net zo lang tot je de instellingen voor wah en volume tegenkomt.

Over de wah; je moet er van houden. Hij heeft een groot bereik (veel groter dan mijn dunlopje). Hij gaat echt tot super schel.

Groets,

Bouke

harrie-beton
4 maart 2004, 09:38
he bouke dat wist ik niet. (ik ben blond)
bedankt voor de tip

EagleEye
5 maart 2004, 22:32
he bouke dat wist ik niet. (ik ben blond)
bedankt voor de tippsst er zit een snelle handleiding van exact 1 pagina bij die dingen :roll: teveel moeite om die te bekijken?

Jeroenvanhulsteijn
8 maart 2004, 18:45
Waarom neem je geen Behringer FCB1010?? Die is veel goedkoper.

harrie-beton
9 maart 2004, 09:29
psst er zit een snelle handleiding van exact 1 pagina bij die dingen teveel moeite om die te bekijken?

Tja 1 pagina - Ik heb hem gelezen plus de hele dikke van de pod xt zelf plus pod forums maar ik heb er blijkbaar overheen gelezen.

hb

harrie-beton
9 maart 2004, 20:59
Ik heb de pagina die er bij zat gescand.
Er staat NIETS over wah wah.

http://www.besidesthat.nl/pedaal.jpg

ReinoutV
9 maart 2004, 22:52
Puntje 3 moet toch een lampje doen branden, als je al weet dat er sowieso ergens een wah moet zitten...

edit: ;)