PDA

View Full Version : 'Son House' Steve - Acoustisch bluesje



SteavisSmokin
21 februari 2004, 23:23
Ja...2e keer dat ik nou probeer te posten net lukte het niet...?!? Anyways, dit acoustisch bluesje heb ik zojuist opgenomen. Een vriendin van me zit in de USA and moest als opdracht voor school een bluestekst schrijven en wilde weten hoe het klonk. Ik dacht dan voeg ik hier ook eens iets toe...haha. Ben eigenlijk helemaal geen acoustisch gitarist, meer electrisch, maar vond het resultaat toch wel geinig. In 1 take opgenomen met, tekst dus niet van mij, zang, gitaar en gebroken snaar wel.

ciao!
Steve
http://home.planet.nl/~vdnat/wendysblues.mp3

SteavisSmokin
21 februari 2004, 23:28
oke.....200.000 keer dit bericht posten was dus NIET de bedoeling.....gaat lekker met dat forum hier!!

rien
21 februari 2004, 23:38
Het KAN zeker .. en dik Cool ook !

Prachtig dat geluid lekker overgemoduleerd . Het lijkt wel een 78 toerenplaat echt heerlijk precies zoals de blues bedoeld is/was

Hoe heete een van die eerste afrikaans amerikaans blues zangers blind willy of zoiets jaren 30

echt onsterfelijke sound en dat die snaar brak is alleen maar icing on the cake

top

Rien

SteavisSmokin
21 februari 2004, 23:44
hey rien, je bedoeld blind willie mctell denk ik!! Al die oude blues gasten zijn zo tering gaaf!!! haha

Dat het als een oude plaat klinkt is uiteraard door de oversturing...was echt te lui om die microfoon goed in te stellen. Enige wat nog mist is het 'stof' op de plaat... :D

anyways koel dat je het cool vond, thanks!

Steve

x.studio
22 februari 2004, 03:03
Klinkt lekker 'oud' , Ken er niet zoveel uit de jaren 30, eigenlijk alleen Robert Johnson, maar ik krijg er zo'n 'oud baasje in een schommelstoel' gevoel bij.

Luca P
22 februari 2004, 17:39
Ja, te gek.

Ik heb meteen mijn gitaar gepakt en mee gejammed!
Moeten we een keer live doen!
:dance:

Bouke
23 februari 2004, 22:37
Hey Steavis,

Lekker meneer! Tof gespeeld hoor, incl string breaker, hehe :D kewl.

Bouke

Bouke
26 februari 2004, 19:42
Hey,

Gave nummers trouwens op de Backbones site! Laatst Pieter nog gezien met de Strikes. Goed! Roelof speelde ook nog even mee. Wat is jou aandeel in welk nummer (welke stukkies). Het klinkt allemaal erg lekker. Via die site ook bij Mat Schofield terecht gekomen. Die is ook goed man. Lekker stijl.

Groets,

Bouke

philbee
26 februari 2004, 21:44
hey Steve
lekker man,
haha broken string blues,
goed gespeeld
gr
Phil

SteavisSmokin
28 februari 2004, 14:34
Bouke, ik speel solo en slag in Q's Blues, slag in Backbone Boogie, solo in the Freeze, slag op GoodTime Charlie, slag en solo in Reelin' & Rockin', solo en slag in 19 years old. Ik probeerde daar een soort muddy waters stijl te soleren maar dan zonder slide (die wassik vergeten...ARGH!)...is een mega houterige solo geworden maar dat vond ik wel koel juist. :D

Speel jij ook nog ergens in Bouke, omdat je al die gasten ook kent?

Phil, thx! :D We mailen binnenkort weer (moet nog steeds replyen op je mailtje van....3 weken geleden ofzo?!)!

Steven

Blijepanda
28 februari 2004, 17:47
Klinkt echt geinig :-D

Guido
29 februari 2004, 23:58
oeh dit mag je me leren ;)
klinkt goed!

spanky_franky
4 maart 2004, 16:18
I just broke a string babe *stilte* *schraapt keel en gaat verder* :-D

whaha lachen!

he klinkt lekker man, echt dat oldskool bluesgeluid, vooral de zang ook!
goed gezongen en de gitaarpartij is ook lekker, ondanks de broken string...

jamar
6 maart 2004, 00:30
Alle elektriek ten spijt zo klinkt blues toch het mooist (incl. gebroken snaar). Mijn complimenten!

abbys
27 maart 2004, 23:16
ben geen blues fan en weet respectievelijk geen ballen van blues, maar respect man, dit slaat alles, echt heel goed, en ( al veel gezegd maar toch ) die string was zalig, heeeeeel goed gered :p