PDA

View Full Version : Epiphone G 400



THW
21 februari 2004, 23:16
ey mensu
Ik heb nu een Yamaha pacifica (kloon van de telecaster)
En zou nu graag een Epiphone g 400 willen
Mijn vraag:

Is dit wel een goed idee ( kwa overgang, prijs, kwaliteit, enz) :???:

Fatal Fairytale
22 februari 2004, 00:00
op zich is een G-400 best een leuke gitaar....
maar een paar dingen waar ik me aan erger bij die dingen voor zover ik gemerkt heb:

-er zit geen balans in dat ding, als je de hals loslaat neemt hij een enorme snoekduik
-bij veel gain begint ie te piepen als een valse kat, shielding is nergens te bekennen....
-(meer persoonlijk)ik vind die dingen voor geen reet spelen, hals is imho niet fijn, tenzij je van dikke brede halzen houdt, en de brug laat ook veel te wensen over....

punkydude
22 februari 2004, 00:52
Op het eerste zicht is het geen misse gitaar, maar zoals hiervoor al vermeld als je hem loslaat neemt ie een duik naar beneden.

Een probleem die ook vaak voorkomt is feedback, vooral als je met veel gain speelt. Daarom heeft onze 2e gitarist nu een emg eringestoken, en weg is de feedback :-)

Maar ik vind hem persoonlijk zijn geld niet echt waard!

THW
22 februari 2004, 09:32
Dus vinden jullie dat ik het bij me pacifica moet houden of een g 400 moet kopen of raden jullie me een andere gitaar aan (rond de 250 euro, mag 2e hands)

t0n3h^
22 februari 2004, 09:35
heej,
een ibanez talman misschien.....ik zie ze wel us vaker ze klinken wel grappig ....verder heb ik er geen ervaring mee....

michielv
22 februari 2004, 10:20
op zich is een G-400 best een leuke gitaar....
maar een paar dingen waar ik me aan erger bij die dingen voor zover ik gemerkt heb:

-er zit geen balans in dat ding, als je de hals loslaat neemt hij een enorme snoekduik
-bij veel gain begint ie te piepen als een valse kat, shielding is nergens te bekennen....
-(meer persoonlijk)ik vind die dingen voor geen reet spelen, hals is imho niet fijn, tenzij je van dikke brede halzen houdt, en de brug laat ook veel te wensen over....

Dat balans probleem is des SG's: ook het origineel kleurt naar beneden zodra je hem loslaat.

De vraag is meer: waarvoor wil je een andere gitaar? anders zou je denk ik misschien beter een humbucker in je pacifica kunnen (laten) zetten. Want de pacifica's zijn best goede gitaren en als het gaat om een wat vetter geluid (humbucker ipv single coil) is dat denk ik een betere oplossing dan een G400 kopen.

Bins
22 februari 2004, 10:24
Ik kan alleen meepraten over de G310 (geschroefde hals), maar goed:

Dat van die snoekduiken heb ik echt nog nooit last van gehad en dat de hals dik is, daar kan ik ook niet helemaal inkomen. Ik zou hem juist breed en plat noemen. Ik vind dat juist heel fijn spelen. Kwaliteit heb ik ook geen klachten over: De mijne gaat nu al 8 jaar mee, hoewel het nu wel mijn backup gitaar is.
Het enige wat ik veranderd heb is het brugelement (piece of crap) voor een Dimarzio (het halselement is ook 3x nix, maar die gebruik ik nooit). En pas heb ik de brug vervangen (22 euro). De epi bruggen zijn vrij scherp, en met de jaren wordt dat alleen maar erger. Op een gegeven moment heeft vijlen geen zin meer zegmaar. Verder zou je misschien kunnen overwegen om de tuners te vervangen, maar zelf heb ik daar nooit problemen mee gehad.

Ik denk dat je op het gebied van kwaliteit niet echt een sprong vooruit maakt t.o.v je Yamaha, maar ik denk wel dat je (wellicht na wat modificaties) een leuke gitaar in huis haalt. Het is ook een gitaar met een heel ander karakter dan die Yamaha, dus je hebt dan als het ware 2 hele verschillende sounds tot je beschikking.

(P.S. De OLP mm1 is echt 100x beter dan de epiphone, en hij is nog goedkoper ook. Dus misschien dat je daar ook ff naar moet kijken :) )

birt
22 februari 2004, 10:31
here ya go: http://www.olpguitars.com/guitar_world_scan.jpg

bobo
22 februari 2004, 13:38
ik heb ook een g 400 en ben er zeer tevreden over, klinkt goed, speelt fijn, alleen de ballans is inderdaad niet wat hij zou moeten zijn, maar iemand zei dat een originele sg ook naar beneden duikt, ik heb een angus young signature en die blijft mooi hangen hoor

Swan
22 februari 2004, 14:37
ik denk dat je voor 250 euro er nooit echt veel op vooruit zal gaan...of je moet 2e hands net ff geluk hebben.....als ik jou was zou ik nog ff doorsparen

simmer
22 februari 2004, 14:39
Ik heb ook een G400 speelt fantastisch, superlage actie. Wel heb ik de elementen vervangen door Gibson 57 classic en 57+ in de brug. Ook heb ik de topkam vervangen door een graphite exemplaar. Wat betreft het 'duiken' van de hals, gewoon een goede (brede) band kopen en je hebt nergens last van. De elementen schakelaar is wel een piece of crap......

abbys
22 februari 2004, 15:48
srry dat ik me ff moei in deze topic met een vraag hoor, maar het is er aan verwant, ik dacht ook wel epiphone g-400 vintage of zo te gaan kopen na een tijdje op men ( fantastische prijs/kwaliteit) cort g254 te hebben gespeeld, want ben een SG fan (you know, agnus young verafgoden, hoorntjes te gek vinden, bij horen van sg flauwvallen :razz: )
maar nu twijfel ik wel, welke goedkopere SG kopie kunnen jullie dan wel aanraden? want ik ben echt financiel nog niet capabel om voor een "echt" model te gaan ( later zeker ook agnus young signature kopen :))

Nu moet je wel weten dat ik geen gitaargenie ben hoor, het meest indrukwekkende dat ek kan spelen op het moment is paranoid zonder solo dan nog ( en ben geen metal fan :p ) en qua solos ben ik nog een noob, ben dan ook maar 7 maanden bezig en pas elektrische begonnen :s
Mss is die g400 voor een beginner als ik heel goed zelfs? kweet het niet hoor, zeg maar.

wat denken jullie nou?

btw: zijn de epiphone Les pauls goodies? welke modellen specifiek zijn aanraders denken jullie? Liggen toch rond 600€ dacht ik he?

abbys
22 februari 2004, 15:49
srry dat ik me ff moei in deze topic met een vraag hoor, maar het is er aan verwant, ik dacht ook wel epiphone g-400 vintage of zo te gaan kopen na een tijdje op men ( fantastische prijs/kwaliteit) cort g254 te hebben gespeeld, want ben een SG fan (you know, agnus young verafgoden, hoorntjes te gek vinden, bij horen van sg flauwvallen :razz: )
maar nu twijfel ik wel, welke goedkopere SG kopie kunnen jullie dan wel aanraden? want ik ben echt financiel nog niet capabel om voor een "echt" model te gaan ( later zeker ook agnus young signature kopen :))

Nu moet je wel weten dat ik geen gitaargenie ben hoor, het meest indrukwekkende dat ek kan spelen op het moment is paranoid zonder solo dan nog ( en ben geen metal fan :p ) en qua solos ben ik nog een noob, ben dan ook maar 7 maanden bezig en pas elektrische begonnen :s
Mss is die g400 voor een beginner als ik heel goed zelfs? kweet het niet hoor, zeg maar.

wat denken jullie nou?

btw: zijn de epiphone Les pauls goodies? welke modellen specifiek zijn aanraders denken jullie? Liggen toch rond 600€ dacht ik he?

THW
22 februari 2004, 18:47
bedankt iedereen jullie hebben me enorm geholpen

ik zit te twijfelen of ik het nu wel eigenlijk zal nemen, ik heb voor mezelf nu 3 opties:
1 g 400 kope en daaraan aanpassingen doen
2 mijn pacifica laten ombouwen
3 door sparen

wat vinden jullie :???: :-? :)

THW
22 februari 2004, 18:50
of ik had ook een fender musicmaster gezien uit 78
is dat wat?

THW
22 februari 2004, 18:52
wat denken jullie nou?

btw: zijn de epiphone Les pauls goodies? welke modellen specifiek zijn aanraders denken jullie? Liggen toch rond 600€ dacht ik he?

ja zo rond de 600 euro maar 2e hands zeker al voor 400 euro

EagleEye
22 februari 2004, 23:32
Ik heb net (enkele weken geleden) een G-400 gekocht :)

Hij blijft inderdaad niet mooi hangen als je niet oppast, overmorgen ga ik een gitaar band kopen met meer grip
voor de rest wil ik over het geluid niet te veel zeggen omdat ik 1) een slechte versterker heb, ik wacht nog op mijn nieuwe en 2) ik het verschil niet kan zeggen tussen een goed- en een slechtklinkende gitaar :p

andoni
23 februari 2004, 09:53
Ipv een G400 kan je is zoeken achter een ESP/ltd Viper, heb er zelf ook een, kost iets meer maar is toch wel kwa prijs/kwaliteit beter imho

THW
23 februari 2004, 11:39
Ipv een G400 kan je is zoeken achter een ESP/ltd Viper, heb er zelf ook een, kost iets meer maar is toch wel kwa prijs/kwaliteit beter imho

Waar kan je die kopen of is er een site van dat merk?

abbys
23 februari 2004, 12:01
http://www.espguitars.com/
http://www.megaguitars.com/guitars/esp_viper_series.htm

zeker ook niet op harmony central vergeten te kijken

( zijn epiphone les pauls nou goed? )

THW
23 februari 2004, 12:05
tnx voor de site

voor wat ik gehoord heb over de epiphone les pauls ligt dat heel persoonlijk de een vind het voor geen reet spelen de andere vind het een supergitaar dus....
zelf vind ik ze wel lekker spelen maar ik heb liever een plattere gitaar

michielv
23 februari 2004, 12:51
of ik had ook een fender musicmaster gezien uit 78
is dat wat?

De musicmaster is een budget instap gitaar van Fender. Zowel qua houtsoorten als qua electronica lijkt het voor geen kant op het Gibson geluid wat je blijkbaar wilt hebben (nix mis mee overigens ;) ).

Ik zou zelf een goede humbucker (evt in telecaster vorm) in die pacifica (laten) zetten en dan gewoon doorsparen voor een echt goede gitaar in plaats van jezelf te blijven behelpen met net niet het goede spul.

THW
23 februari 2004, 13:52
bedankt iedereen jullie hebben me enorm geholpen!
:-D

Ik denk dat ik me pacifica laat ombouwen en ga sparen voor een echte sg of esp dat lijkt me ook wel wat!

nogmaals bedankt :P

THW
23 februari 2004, 16:01
nog 1 klein vraagje
weet iemand waar je een esp/ltd viper kan krijgen? :???:

SiNiSTRaL
23 februari 2004, 16:08
www.musicstorekoeln.de

THW
23 februari 2004, 16:11
tnx