PDA

View Full Version : dearmond



emielow
21 februari 2004, 20:56
http://www.caindawg.com/graphics/DEARMOND.JPG

wat vinden jullie daarvan?

ik heb er laatst keer op gespeeld, ding stond 2ehands ergens te koop voor +/- 500 euro, en ik (ben basssist) en wel nog een keer een gitaartje kopen, om dingen op te nemen enzo, en ik von dit ding wel vet spelen

iemand een mening erover?

Javaca
21 februari 2004, 21:00
Mooi ding.
Lijkt qwa uiterlijk wel een beetje op gretsch.

The Mule
21 februari 2004, 21:18
DeArmond is een zwaar onderschat merk dat grote kwaliteit voor redelijke prijzen bood. Heeft een tijd als submerk van Guild gefungeerd totdat Fender Guild inlijfde en toen DeArmond maar gelijk de nek heeft omgedraaid. Zowel de gitaarmodellen als de bassen (waarvan ik er eentje heb) worden collectorsitems in de toekomst, let op mijn woorden!

ieme
21 februari 2004, 21:30
Mooi ding! ik wil em wel

imlikeajungle
21 februari 2004, 23:53
Ik heb een DeArmond Starfire Special gehad -> héél veel gitaar voor de prijd: uitstekend afgewerkt en met USA made PU's als ie van de Guild-tijd is. Heel degelijke gitaren en als je hem mooi vindt...

THW
22 februari 2004, 00:22
mooi gitaartje :-D
lijkt inderdaad heel veel op een gretsch
niet echt mijn stijl gitaar maar toch een mooitje :) 8-)

michielv
22 februari 2004, 11:16
Moet je wel even goed kijken welke series het zijn want tegenwoordig worden veel (goedkopere) DeArmonds gemaakt van multiplex en dan is 500 euro toch wel veel geld voor een gitaar.

piezo
22 februari 2004, 11:26
Fender is al een hele tijd eigenaar van Guild, en dus van DeArmond. De Dearmond gitaren worden nog steeds gemaakt, alleen staat er nu Squier op en zijn ze ondergebracht in de "24 series" of zo.
Dat sommige DeArmond modellen goede gitaren waren voor het geld, is juist (o.a. Starfire, M-75, M-65C) maar of het ooit collector's items worden, waag ik te betwijfelen.

emielow
22 februari 2004, 12:47
er stond wel GUILD op ja inderdaad. o phet nekafdek plaatje (waar ook gibson staat op de epiphone modellen zegmaar) dus het lijkt me wel eentje uit die serie. maar het blijft wel best veel geld voor een gitaartje "erbij"

ieme
22 februari 2004, 16:57
ik heb een DeArmond Jetstar gehad, was wel leuk gitaartje!

Nocki
22 februari 2004, 23:32
das toevallig.. ik ook. ik heb ook nog steeds de starfire... heerlijke gitaar.
ik heb de gitaar van de topic starter ook al eens vast gehad en dat vond ik nu net weer een model waar ik niet mn weg op koon vinden. een beetje afknappertje. maar als deze goed is waarom niet...

Nocki

FonZZo
23 februari 2004, 09:22
Dearmond M-57 T
Is echt een heerlijke gitaar
Heeft idd veel van Gretsch weg (zie ook topic over 'Dearmond elementen' http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=25061
Heb die van mij z.g.a.n. voor € 400 incl koffer gekocht. Wordt volgens mij ook een collectors item

Harry
23 februari 2004, 11:40
DeArmond maakte prima gitaren, ik heb er twee. De Starfire Special II is mijn favoriet, nog boven mijn LP Custom. De M75T is ook prima, iets stugger dan de Starfire, maar met een strak en helder geluid.
Zie ook mijn webshotspagina:

http://community.webshots.com/user/Harrymaniax


En sommige modellen kunnen collectors items worden, als je ziet dat er veel vraag naar is, en ze bijna niet meer in de handel verkrijgbaar zijn. De kwaliteit van de huidige (Squier) types ken ik niet, maar ik heb wel een vermoeden. Fender is gestopt met DeArmond omdat de duurdere Guild-gitaren minder goed verkochten omdat de DeArmonds minstens zo goed waren, en veel minder kostten.

ieme
23 februari 2004, 11:42
das toevallig.. ik ook. ik heb ook nog steeds de starfire... heerlijke gitaar.
ik heb de gitaar van de topic starter ook al eens vast gehad en dat vond ik nu net weer een model waar ik niet mn weg op koon vinden. een beetje afknappertje. maar als deze goed is waarom niet...

Nocki
leuk nocki, die ik had was de jouwe!

emielow
24 februari 2004, 10:02
maar is 500 euro veel voor zo'n gitaar?

of kun je voor dat geld beter iets anders kopen?

ieme
24 februari 2004, 10:21
Nee, prijs is wel oké misschien dat je er 400 van kan maken.. das een nette prijs

Harry
24 februari 2004, 10:43
als dat lukt heb je een prima deal, want meestal gaan ze toch voor ongeveer 500 euro weg.

guitartub
24 februari 2004, 23:08
Ik ben ook nog steeds in het bezit van een Dearmond starfire (een blond schatje) Deze wordt idd tegenwoordig onder de naam Squier verkocht maar deze mist dus ook de DeArmond pickups. Heb de Squier geprobeerd en vind hem dus minder klinken als mijn Starfire.
Maar als je de getoonde gitaar mooi vindt probeer hem dan uit, je hoort zelf wel of die je bevalt.

Suc6,
Bert.