PDA

View Full Version : Verschil DSL / JCM 800 900



Assimarakis
21 februari 2004, 17:58
IK ben op zoek naar een Marshall combo. Ik heb tot nu toe een aantal JCM 900 en een paar JCM 800 gevonden.

Nu stuite ik ook op enkele DSL combo's van 40 watt.

Kan iemand mij vertellen wat nou precies het verschil is tussen een JCM en eeb DSL....??? :???:

Nielsje
21 februari 2004, 18:03
...

je zegt het niet goed

Je hebt JCM 800

JCM 900 (ook nog JCM 600)

en JCM 2000

die bestaat uit de DSL en TSL series.

tja... het grote verschil is de leeftijd..als ik het verschil in weerstanden enzo moet benoemen ben ik wel ff bezig..

Assimarakis
21 februari 2004, 18:12
Weet nog niet veel van die dingen alleen dat er veel cijfers en letters worden gebruikt voor de type aanduidingen.

Verschil waar het mij omgaat is het verschil in geluid.

Diedo
21 februari 2004, 19:04
hehe ik zag die DSL combo ook langskomen: best goedkoop!

ik weet er verder ook niets van...

andy
21 februari 2004, 19:58
Weet nog niet veel van die dingen alleen dat er veel cijfers en letters worden gebruikt voor de type aanduidingen.

Verschil waar het mij omgaat is het verschil in geluid.

Ik ken de JCM 800, JCM 900 en de JCM 2000.
De JCM 800 is de klassieke 80ér jaren rock amp.
De JCM 900, (de buizenbak dan) heeft veel meer gain dan de JCM 800.
De JCM 2000 vind ik een JCM 800 met meer mogelijkheden.
Ik heb het alleen over de tops, heb geen verstand van combo"s :wink:
Maar waarom stap je niet een winkel in en inpluggen maar.

skabouter
22 februari 2004, 00:55
is er ook een SS jcm900 versie dan, andy ?

hoe hoger het getal (jaartal), hoe meer gain moet je bedenken.
naar mijn mening is de jcm800 de beste, dan 2000 en dan de jcm900
jcm800`s zijn vaak 1 channel, maar maar 1 karakter. donkerbruine scheur. heavy crunch, erg veel bass en punch. de jcm900 doet daar een lading gain bovenop en een extra channel (en wat grapjes als een FXloop etc). maar heeft minder karakter, en ook minder ballen en punch. is gewoon een standard scheurampje eigen.
de jcm2000 zijn erg versatile (breed inzet baar) .ze hebben vanalles. 3, of 4 channels, Fxloop (schakelbaar soms), meerdere voicingsopties, veeeel gain. ik vind ze minder mooi dan jcm800`s, die sound krijg je gewoon nergens anders uit. maar ze zijn wel erg goed bruikbaar voor vanalles.

DSL staat voor Dual solo Lead. deze amp heeft 2 kanalen, met ieder 2 modes eigenlijk 4 dus, alleen zijn de modes jammergenoeg niet te footswitchen. TSL staat voor Triple solo lead. 3 channel dus.

nouja, voor meer info etc moet je gewoon de marshall site maar eens kijken. www.marshallamps.com

Nielsje
22 februari 2004, 11:15
DSL staat voor Dual solo Lead. deze amp heeft 2 kanalen, met ieder 2 modes eigenlijk 4 dus, alleen zijn de modes jammergenoeg niet te footswitchen. TSL staat voor Triple solo lead. 3 channel dus.

nouja, voor meer info etc moet je gewoon de marshall site maar eens kijken. www.marshallamps.com

fout fout...

DSL staat voor Dual Super Lead
TSL staat voor Triple Super Lead

verder hebben de dsl versterkers een gedeelde e.q. en de tsl heeft (100 w) heeft overal een aparte e.q., de 60 w heeft voor crunch/lead weer een gedeelde e.q.

ik vind, de dsl het best klinken als je clean kanaal helemaal opendraait, met gain ook open, dan klinkt ie echt verdomd goed, gewoon pure buizen oversturing krijg je dan.

de crunch mode is ook erg lekker, maar mooet je naar mijn mening met niet te veel gain gebruiken ( 6 a 7 is voldoende)

de lead kanalen ben ik niet zo erg fan van..maar dat kan persoonlijk zijn.

Nielsje
22 februari 2004, 11:16
is er ook een SS jcm900 versie dan, andy ?



de jcm 900 en 800 zijn er allebei in SS geweest.

skabouter
22 februari 2004, 19:42
ohwja, foutje nielsje. dankjewel. ow, vaag, die SS versies., nooit gezien, of van gehoord,.

Nielsje
22 februari 2004, 20:03
niets te danken en houden zo :)

skabouter
22 februari 2004, 20:04
toch gek dat ik er nooit pics oid van gezien heb. zal toch eens gaan zoeken. ik heb het echt nog nooit iemand horen noemen........

Nielsje
22 februari 2004, 20:05
bij www.marshallamps.com kan je bij de archieven de jcm 800 bekijken, hier staan ook de transistor versies bij..

de 900 staan alleen de buizen van..

cas121
23 februari 2004, 14:27
is trw vet, heb deze maand 3 shows gespeeld waarvan 2 zonder PA, aangezien mn powertone weer in de steigers staat heb ik mn dsl 50 gebruikt en het volume op 8 gegooid

beestachtig ............... masterlijk............... moddervet...............


en ga zo maar door

Mr.Bluesbreaker
24 februari 2004, 19:48
Volgens mij zijn transistorversies van de jcm800/900 niet gemaakt, waar halen jullie dat vandaan?

Nielsje
24 februari 2004, 19:49
kijk op marshallamps.com

daar zul je bij archives zien dat er ook transistor jcm 800 zijn geweest
en volgens mij zijn ze er ook in 900 uitvoering geweest, maar daar ben ik niet helemaal zeker van

Diedo
29 februari 2004, 13:03
klopt! ik heb de 5210 --> dat is dus de transistorversie van de jcm 800. het is best een leuk ding, alleen het leadkanaal vind ik niks... misschien op hoog volume wel ofzo, want ik las op die site van marshall dat "The first of the two channels, designed primarily as a clean or rhythm channel, offers volume, treble and bass controls, with an optional overdrive facility when used in conjunction with the overall master volume."
dus dan zou je em nog met het mastervolume meer op zn flikker kunnen geven terwijl het een transistorbak is?? ik zal het eens proberen...
ik ben er wel over te spreken voor het prijsje dat ik er voor heb betaald...
wordt dit eigenlijk ook een collectorsitem???