PDA

View Full Version : Marshall MG-30dfx of Behringer GX 210?



semt-x
21 februari 2004, 17:04
Deze 2 versterkers hebben mijn aandacht. Vandaag heb ik de Marshall MG-30dfx gehoord en deze bevalt me prima. Is de Behringer beter omdat het een 2x30-watt combo is? Of uberhaupt de behringer beter, of is toch de marshall beter qua sound??? Is het ook mogelijk om op die Behringer een hoofdtelefoon aan te sluiten? Wat vinden jullie? Thnx

BLOK182
21 februari 2004, 17:14
Ook al eens de Roland Cube 30 gecheckt?

semt-x
21 februari 2004, 17:37
Ik heb wel veel over deze versterker gehoord, maar ik weet het nog niet. Aangezien Roland zicht volgens mij meer stort op Keyboards enzo, denk ik dat Marshall "beter" is?

Ik wil deze idd ook nog uitproberen. Volgende week zaterdag moet het allemaal gaan gebeuren.

Na veel lezen en vragen, ben ik er redelijk uit... :-)

BLOK182
21 februari 2004, 17:50
Dat Marshall beter is, das onzin :wink: Roland heeft veel verstand van gitaarspul, alleen onder de naam Roland zijn ze niet zo erg bekend, en hebben ze niet zo veel. Maarre, bijvoorbeeld Boss, das van Roland :) Ik denk dat de Cube 30 een leuker bakkie is dan de Marshall, je hebt een paar ampmodels, een paar leuke effecten en het is ook niet echt duur (250 euro). Marshall heeft wel de naam en de historie, maar met transistorbakkies van 30 watt, ik bedoel, das geen "echte" Marshall :wink:

semt-x
21 februari 2004, 17:51
En hoe zit het met de Behringer GX 210 versterker?
Heeft iemand daar ervaringen mee?

BLOK182
21 februari 2004, 17:53
Mmm, op zich maakt Behringer leuk spul voor weinig (denk v-amp), maar op de een of andere manier hoor ik niet echt goeie dingen over die amps. Misschien heeft iemand der wel echt real-life ervaring mee?

Billie Joe Armstrong
21 februari 2004, 17:54
Ps. die marshall die zojuist genoemd werd (MG-30-DFX) heeft net als de cube 30 wat effecten enzo ingebouwd! Verder hoor je op dit forum uiteenlopende meningen. Veel mensen zeggen cube 30, maar die Marshall MG-30-DFX wordt ook zo nu en dan genoemd als een leuk versterkertje voor in de woonkamer.

The_RockeR13
21 februari 2004, 18:27
En hoe zit het met de Behringer GX 210 versterker?
Heeft iemand daar ervaringen mee?

Ik heb een behringer ultraroc gx 110.

Behringer versterkers zijn heel veelzijdig, op mijn versterker zitten er 100 effecten die goed te gebruiken zijn, clean en gain is ook oke.

MAAR

Als je dat ding hoort hoor je alleen maar geruis, vooral als de gain kanaal openstaat, 't zelfde bij clean. Als je je versterker ongeveer op 5 zet kunnen je buren zelfs het geruis horen, je oren gaan er pijn van doen, je hoort ook hoge tonen eruit, gerommel en gekraak.
Ik had mijn versterker al een keer terug gebracht omdat hij zelfs om de 5 minuten uit viel! Nou gelukkig was het Dirk Heijne en kreeg ik gewoon een spik splinter nieuwe gx 110 behringer versterker!! :lol:

Ikke blij, tot ik thuis kwam en er niks veranderd was behalve dat ie uitviel... -_-"

Mijn advies is om voor die Marshall te gaan of een Cube 30.

Diedo
21 februari 2004, 19:03
ik heb wel eens over die GX 210 gespeeld: het idee is leuk, maar voor dat geld echt onmogelijk... de knopjes voelen erg goedkoop aan en als je van kanaal wisselt van heel even je geluid weg : heeeeeel irritant... en idd meer ruis dan geluid. ook het gain kanaal vond ik niks: voor blues kan het net maar meer echt niet.
je kan echt veel beter een Cube nemen of een tweedehands versterker, want dat scheelt je veel geld.

BLOK182
21 februari 2004, 20:02
Ah, zie je, zo'n soort geluiden had ik al van die Behringer opgevangen. Kortom, check de Marshall maar en de Cube 30 :wink:

semt-x
21 februari 2004, 21:14
Vandaag heb ik de Marshall MG-30dfx gecheckt en deze beviel me echt goed. Alleen i.c.m. een pedaal werd de ruis meer. Komt dit door het specifieke pedaal, de superoverdrive van boss, of is dit zowieso al met pedaal? Maar goed, de marshall vond ik erg goed, nu nog ff de cube30 testen.

ProMedics
23 februari 2004, 00:50
vergeet die GX 210. Kijk in plaats daarvan naar de GMX210. Is de nieuwe lijn van Behringer, en echt erg goed voor de prijs. Amp modelling, onboard effecten, tuner, 2x30 watt. En als je 299,- kan missen heb je de GMX212, 2x50 watt. Geloof me, qua prijs/kwaliteit blaast de GMX series marshall en Roland uit het spreekwoordelijke water. De oudere GX serie vind ik maar matigjes.

HIM
23 februari 2004, 02:45
koop GEEN Marshall MG die nieuwe type marshalls zijn zooooo slecht. ik had die MG100 echt BAGGER na 2 weken ging het geluid vervormen etc....
ga opzoek naar een Marshall Valvestate 30 watt ofzo!

Marc Oblivian
23 februari 2004, 10:22
En hoe zit het met de Behringer GX 210 versterker?
Heeft iemand daar ervaringen mee?

Ik heb een behringer ultraroc gx 110.

Behringer versterkers zijn heel veelzijdig, op mijn versterker zitten er 100 effecten die goed te gebruiken zijn, clean en gain is ook oke.

MAAR

Als je dat ding hoort hoor je alleen maar geruis, vooral als de gain kanaal openstaat, 't zelfde bij clean. Als je je versterker ongeveer op 5 zet kunnen je buren zelfs het geruis horen, je oren gaan er pijn van doen, je hoort ook hoge tonen eruit, gerommel en gekraak.
Ik had mijn versterker al een keer terug gebracht omdat hij zelfs om de 5 minuten uit viel! Nou gelukkig was het Dirk Heijne en kreeg ik gewoon een spik splinter nieuwe gx 110 behringer versterker!! :lol:

Ikke blij, tot ik thuis kwam en er niks veranderd was behalve dat ie uitviel... -_-"

Mijn advies is om voor die Marshall te gaan of een Cube 30.

Klant bij Dirk Heijne? Woon je ook in de Zaanstreek?

Ibanez
23 februari 2004, 10:29
En hoe zit het met de Behringer GX 210 versterker?
Heeft iemand daar ervaringen mee?

Ik heb een behringer ultraroc gx 110.

Behringer versterkers zijn heel veelzijdig, op mijn versterker zitten er 100 effecten die goed te gebruiken zijn, clean en gain is ook oke.

MAAR

Als je dat ding hoort hoor je alleen maar geruis, vooral als de gain kanaal openstaat, 't zelfde bij clean. Als je je versterker ongeveer op 5 zet kunnen je buren zelfs het geruis horen, je oren gaan er pijn van doen, je hoort ook hoge tonen eruit, gerommel en gekraak.
Ik had mijn versterker al een keer terug gebracht omdat hij zelfs om de 5 minuten uit viel! Nou gelukkig was het Dirk Heijne en kreeg ik gewoon een spik splinter nieuwe gx 110 behringer versterker!! :lol:

Ikke blij, tot ik thuis kwam en er niks veranderd was behalve dat ie uitviel... -_-"

Mijn advies is om voor die Marshall te gaan of een Cube 30.

Ik heb ook een GX110 en heb daar nog nooit last van gehad... Maar de distortion is niks op dat ding, je moet er gewoon een effect voor zetten.

P
24 februari 2004, 20:34
Ik heb ze beiden getest bij feedback en ik vond de marshall veel beter dan de behringer. Vooral de distortion van de marshall was veel beter. Verder heb ik deze verterker al een s behandelt in een adner topic...zoek maar ff. ..daz wat uitgebreider.

ProMedics
25 februari 2004, 16:01
Aangezien de GMX212 er niet is heb je het dus over GX212. En die is, zoals Behringer ook zegt, voor clean tot mildly overdriven. terwijl Marshall voor zware distortion zorgt, doorgaans. Is nogal een andere invalshoek...

PeteRS
26 februari 2004, 12:39
Waarom pin je je vast op deze twee modellen en wil je perse nieuw kopen? Ik zou met jou budget en wensen ook eens kijken naar bv een tweedehands line 6. Een Spider II heb je ook voor dat geld als je ff zoekt.

PeteRS
26 februari 2004, 12:39
Waarom pin je je vast op deze twee modellen en wil je perse nieuw kopen? Ik zou met jou budget en wensen ook eens kijken naar bv een tweedehands line 6. Een Spider II heb je ook voor dat geld als je ff zoekt.