PDA

View Full Version : Mijn eerste opname..... Graag jullie reactie...



Eelco_gibson
21 februari 2004, 15:45
Hallo allemaal!!

Dit is mijn eerste opname gemaakt met Cool Edit Pro 2.0
http://www.xs4all.nl/~eniens/eigen_opname.htm
! Let op: Klik met je rechter muisknop op het plaatje (Doel opslaan als..) !

Ik heb hier een bestaande backingtrack gebruikt. Ik heb hier één lange solo over heen gespeeld. Er zitten tempo fouten en een aantal foute/valse tonen door heen. Ik heb er nl. niet op geoefend gewoon een backing-track genomen en hier heb ik weer een losse solo overheen gespeeld.. Gewoon om het "Cool Edit Pro-progamma" uit te proberen... En ik moet zeggen: "Een heel leuk progamma" :-D scheelt weer een boel geld voor een vaste multi-tracker.. :wink:

- Gibson Les Paul Standard :lp:
http://www.xs4all.nl/~eniens/gitaar_i.htm
- Vox Valvetronix. (zie plaatje)

Ik hoor graag jullie reacties...
Eelco
eniens@xs4all.nl


http://www2.uiah.fi/~jlummaa/valvetronix.jpg

Negative K3 fan
21 februari 2004, 17:43
waarom heb je het met een computer mic gedaan, ik neen aan dat de valvetronix ook recht in de PC kan.

het klinkt trouwens wel vrij lekker voor een pc microfoon. Toon is wel redelijk, spel is goed maar niet echt speciaal. Past goed bij de backing.

ieme
21 februari 2004, 17:54
nice work, vind t wel vrij SANTANA klinken

Eelco_gibson
21 februari 2004, 18:06
waarom heb je het met een computer mic gedaan, ik neen aan dat de valvetronix ook recht in de PC kan.

het klinkt trouwens wel vrij lekker voor een pc microfoon. Toon is wel redelijk, spel is goed maar niet echt speciaal. Past goed bij de backing.

Dank je .. ja waarschijnlijk kan dat ook wel rechtstreeks vanuit de valvtronix.. dat heb ik gedaan (line out) en toen kwam er veel te veel signiaal binnen ook als ik hem zachter zet... Ik heb het daarom zo gedaan..
Ik denk idd. dat het anders kan alleen weet ik nog niet percies hoe.
'T was de eerste keer dat ik dit progje gebruikte.

Tips zijn altijd welkom :-D
Ik probeer er op korte termijn veel meer op te zetten

Vr.gr. Eelco

Sicky61
21 februari 2004, 18:58
Ik vind de backingtrack saai.
Je gitaargeluid(L.P.hals) is in orde.
Je spel is ook ruim voldoende.
8-) A'fucking'men

BLOK182
21 februari 2004, 20:19
Dude, das een van mun favo backingtracks :D Klinkt wel lekker!
Zal als ik terug kom van vakantie ook eens wat opnemen over die track met mun gt6.

Bouke
21 februari 2004, 20:24
Hey,

ach, saai... tja, 't herhaalt wat, maar ja dat doen mijn bluesliedjes ook dus daar ben ik niet zo gevoelig voor. Je speelt er wel lekker over. Jammer dat je alleen in mijn rechteroor hangt. Daar zit dus je volgende opdracht: mixen oefenen :D De kwaliteit van de backing is dusdanig goed dat je je gitaarspoor in dit geval mooi in het midden kunt plaatsen en dan wordt 't ietsje luisterbaarderderer (...) en dan komt je spel ook beter tot z'n recht. KLinkt voor een pc mic niet eens slecht hoor!

Not bad at all! Nice playing. De backing samen met je spel klinken iddd lekker santana-like

Groets,

Bouke

Mitch
21 februari 2004, 22:12
mooie sound zeg ! Klinkt strak !
Je speelt goed hoor, ik ben zelf een stuk slordiger :D
Post er gerust meer zou ik zeggen...

Eelco_gibson
22 februari 2004, 12:38
Hey,

ach, saai... tja, 't herhaalt wat, maar ja dat doen mijn bluesliedjes ook dus daar ben ik niet zo gevoelig voor. Je speelt er wel lekker over. Jammer dat je alleen in mijn rechteroor hangt. Daar zit dus je volgende opdracht: mixen oefenen :D De kwaliteit van de backing is dusdanig goed dat je je gitaarspoor in dit geval mooi in het midden kunt plaatsen en dan wordt 't ietsje luisterbaarderderer (...) en dan komt je spel ook beter tot z'n recht. KLinkt voor een pc mic niet eens slecht hoor!

Not bad at all! Nice playing. De backing samen met je spel klinken iddd lekker santana-like

Groets,


Bouke

Hoi Bouke,

Klopt,.. ik speel hier een hoop herhaling.. komt ook omdat het voor mij een probeersel is. Backingtrack laten lopen en soleren mar... :wink:
Zal op korte termijn een nieuwe track opnemen. Vind dat mixen niet eenvoudig. Maar ik zal het de bij de volgende opname ff helemaal proberen af te maken. Ben nog steeds op zoek naar een site met een nederlandse (begrijpbare) handleiding voor cool edit pro.

Bedankt voor je reactie .. :D

Groeten, Eelco

Eelco_gibson
22 februari 2004, 12:39
Hey,

ach, saai... tja, 't herhaalt wat, maar ja dat doen mijn bluesliedjes ook dus daar ben ik niet zo gevoelig voor. Je speelt er wel lekker over. Jammer dat je alleen in mijn rechteroor hangt. Daar zit dus je volgende opdracht: mixen oefenen :D De kwaliteit van de backing is dusdanig goed dat je je gitaarspoor in dit geval mooi in het midden kunt plaatsen en dan wordt 't ietsje luisterbaarderderer (...) en dan komt je spel ook beter tot z'n recht. KLinkt voor een pc mic niet eens slecht hoor!

Not bad at all! Nice playing. De backing samen met je spel klinken iddd lekker santana-like

Groets,


Bouke

Hoi Bouke,

Klopt,.. ik speel hier een hoop herhaling.. komt ook omdat het voor mij een probeersel is. Backingtrack laten lopen en soleren mar... :wink:
Zal op korte termijn een nieuwe track opnemen. Vind dat mixen niet eenvoudig. Maar ik zal het de bij de volgende opname ff helemaal proberen af te maken. Ben nog steeds op zoek naar een site met een nederlandse (begrijpbare) handleiding voor cool edit pro.

Bedankt voor je reactie .. :D

Groeten, Eelco

robpeters87
22 februari 2004, 14:03
Ik vind et heerlijk klinken, heb em op repeat staan... :) krijg er alleen soms wel zoals al meer mense zeiden zo'n santana gevoel bij maar dat hoeft ook nie altijd verkeerd te zijn, ik wacht op meer :D

jorrit
23 februari 2004, 22:17
dat klinkt best lekker man, beetje santana klopt wel zelfde sfeertje etc.
eind oordeel: goed man! ;)

Predator
23 februari 2004, 23:18
Die Valvetronix is ZOOOOOOO lekker!!! Je speelt ook best goed man, de sound is inderdaad een beetje CRAP. Volgens mij heb ik ook een versie van Gert-Jan die hier over improviseerd.

Helaas ga je bij het snelle en daarna een beetje out of key, maar zoals je zei, het is een probeersel. Vind het toch goed klinken, potentieel!

Mr.Bluesbreaker
24 februari 2004, 19:30
Okee ik stel de onvermijdelijke domme vraag die ik hier ook liever niet had gezien, maar na het luisteren van dit nummer (goed gedaan, lekker geluid!) vraag ik me af waar je de backingtrack vandaan hebt?? :roll:

Gert-Jan
24 februari 2004, 20:52
Eelco,

Klinkt wel lekker hoor, mooie sound. Iets te weinig afwisseling in je spel vind ik zelf.

Ik heb deze track trouwens ook ooit eens ingespeeld;

http://www.gjvanwijk.nl/jam_sam.mp3

Eelco_gibson
24 februari 2004, 23:32
Okee ik stel de onvermijdelijke domme vraag die ik hier ook liever niet had gezien, maar na het luisteren van dit nummer (goed gedaan, lekker geluid!) vraag ik me af waar je de backingtrack vandaan hebt?? :roll:

Hoi, 't is echt geen domme vraag hoor.. hij komt van kazaa gewoon zoeken op backingtrack... Ik zoek ook nog een paar goeie backingtracks.. alleen ze zijn HEEL moeilijk te vinden. Als iemand er nog een site weet waar ik deze kan vinden... mail me ff.

Groeten Eelco

Eelco_gibson
24 februari 2004, 23:34
Okee ik stel de onvermijdelijke domme vraag die ik hier ook liever niet had gezien, maar na het luisteren van dit nummer (goed gedaan, lekker geluid!) vraag ik me af waar je de backingtrack vandaan hebt?? :roll:

Hoi, 't is echt geen domme vraag hoor.. hij komt van kazaa gewoon zoeken op backingtrack... Ik zoek ook nog een paar goeie backingtracks.. alleen ze zijn HEEL moeilijk te vinden. Als iemand er nog een site weet waar ik deze kan vinden... mail me ff.

Groeten Eelco

Eelco_gibson
24 februari 2004, 23:34
Okee ik stel de onvermijdelijke domme vraag die ik hier ook liever niet had gezien, maar na het luisteren van dit nummer (goed gedaan, lekker geluid!) vraag ik me af waar je de backingtrack vandaan hebt?? :roll:

Hoi, 't is echt geen domme vraag hoor.. hij komt van kazaa gewoon zoeken op backingtrack... Ik zoek ook nog een paar goeie backingtracks.. alleen ze zijn HEEL moeilijk te vinden. Als iemand er nog een site weet waar ik deze kan vinden... mail me ff.

Groeten Eelco

Nielsje
27 februari 2004, 12:21
ik vind het wel lekker klinken

waar heb je die backing track vandaan? of zit die bij cool edit?

en dan program.. gekocht of ergens gedownlaod?

BLOK182
28 februari 2004, 20:14
Die backingtrack wordt vaker betiteld met "santanesque" vandaar dat het santanagevoel toch wel wordt opgeroepen :wink:

sunday violence
29 februari 2004, 14:18
iets meer afwisseling zou geen kwaad kunnen, maar dat komt misschien door die saaie backingtrack. Beetje zo'n klussen met kijkers deuntje :D