PDA

View Full Version : Deluxe Reverb doet 't



nicoverduin
21 februari 2004, 14:25
Na een weekend lekker doorbouwen, is het chassis klaar. En.... Hij doet 't. :-D :-D Ik heb hem effe aangesloten op de 2 x 12 van mijn (omgebouwde) Twin.
Wel had ik verwacht dat hij eerder op zou breken. Maar dat doet ie pas bij 7-8.
Kijk maar op mijn site.. http://home.wanadoo.nl/nico.verduin
Nico :-D :-D :-D

Nielsje
21 februari 2004, 14:29
you're the master.....

goed bezig man!!

zeg nico, kom jij ook op de meeting in groningen? zo ja, dan verplicht ik je eigenlijk al je zelfbouw wondertjes mee te nemen...

dit lijkt me verplichte kost :)

nicoverduin
21 februari 2004, 14:45
Welke meeting?
Nico

pimmetje
21 februari 2004, 14:56
gewoonweg superdik!

wietse
21 februari 2004, 15:28
Welke meeting?
Nicostaat een stukje over in off topic en daar kom jij eigenlijk nooit volgens mij.
datum staat nog niet vast , ergens in mei als ik me niet vergis.
andy organiseert het deze keer.

Ohzoso
21 februari 2004, 16:48
VET!! , maar ik had eigenlijk ook niet anders verwacht gezien je eerdere producties.

BLOK182
21 februari 2004, 16:51
Respect Nico, wederom prachtig gedaan!

Ohzoso
21 februari 2004, 18:33
btw Nico,

heb jij toevallig het schema van een Supro 10Watter?? jeweetwel, waar Led Zeppelin 1 mee is opgenomen. Ik wil dees nl gaan bouwen (1e ampbouw projektje)

nicoverduin
21 februari 2004, 18:44
ik weet niet welke dat was, maar je kan een aantal supro versterkers vinden op http://www.schematicheaven.com en dan naar de "bargain Bin amps" gaan.

Ik zag er een met een 6V6 in de eindtrap, maar dat is maar een wattje of 5-6.

Groetjes
Nico

Ohzoso
21 februari 2004, 19:16
thnx voor de link Nico. Ik probeer al een tijdje te achterhalen welk type werd gebruikt en of er ook nog aan is gemod, maar dit is niet zo eenvoudig, zelfs met internet. Ik weet alleen dat het om een 10Watter gaat. Aangezien aan deze amp niet of nauwelijks meer te komen is, wil ik em dus graag zelf bouwen. Misschien krijg ik nog een positieve reply bij JPO.

Trouwens, wel grappig die naam: BARGAIN BIN amps.

Ohzoso
21 februari 2004, 21:49
wat kan het soms toch snel gaan he Nico. Het is een Thunderbolt 115 Combo model 1964.

nicoverduin
21 februari 2004, 22:10
Ja maar die heeft 2 x 6L6 en dat is toch effe meer als 10 watt. Eerder 30-40 of meer zelfs.

Nico

Ohzoso
21 februari 2004, 22:17
type is S6420, dit zou 20 Watt moeten zijn maar ik heb ook al ergens 25Watt gelezen, maarja whatever, met 2* 100 Watt nu in huis kijk ik bij die supro niet op een watje (just kidding).

"One 15 inch Gold label special design Jensen, two 6L6s, two 12AX7 and a 5U4 rectifier. 2 inputs, on switch and reverse ground on switch. One Tone knob and two volume knobs"


Nou nog de afmetingen en materiaalsoorten (jaja, we komen er wel :) ).

Han Solo
21 februari 2004, 22:47
Klasse Nico. Ik verwacht wel soundsamples natuurlijk... :-D

nicoverduin
21 februari 2004, 22:52
Eerst nog de kast bouwen.
Mogelijk ga ik hem eens proberen met een oude Fane speaker.

Nico

mathe
22 februari 2004, 19:53
Hij is erg fraai Nico!
Ik zie dat je zelfs gebruik hebt gemaakt van oude Philips polyester condensatoren :wink: Goed spul!

Waar ga je de kast van maken?

Marc

nicoverduin
22 februari 2004, 20:11
Marc,

De Polyesters was meer toeval dan bewust. Ik had namelijk geen andere liggen. Maar als het goed is, krijg ik over 2 weken een Deluxe om te repareren. Kan ik tenminste vergelijken.

De kast wordt gemaakt, net als mijn Twin, van Yellow Pine. Dat hout is nog te krijgen in Amsterdam bij AFH. Gelukkig kan het nu uit een geheel. Voor die Twin was de grootste breedte 27,6 cm. De maximale levering is echter 25 CM. Dus dat werd toen verlijmen. Echter de Deluxe is 24 en 'n beetje, dus dat moet passen. Verder ga ik volgende week naar Florida (zoonlief moet daar tennissen voor een scholarship). Ga daar gelijk maar effe kijken voor een freesmal voor vingerfrezen. Het zijn de mooiste en sterkste verbindingen en daar kost zo'n mal (59 US$)geen drol i.t.t. Nederland (300 euro).

Voor de speaker ga ik eerst experimenteren met wat ik heb:
- oude 12" Fane
- Celestion G12M70
- 12" Scorpion
- Celestion 12L35

En als ik dat allemaal niks vind, dan gaan we maar eens een echte kopen :-D :-D

V!N
22 februari 2004, 22:43
Nico toch, ik moet echt eens een slabbetje omhangen voordat ik naar je pagina ga. Ook nu druilt de kwijl me weer op de kin. :) Mijn complimenten !

M'n handen jeuken om ook eens zoiets te doen, maar ik kan maar beter eerst mezelf handig in electronica maken met pedaaltjes voordat ik me aan zoiets waag.

Heb je al een idee wat je gaat aanpakken na de voltooiing van deze amp ?

En vanwaar die voorliefde voor Fenders ?

Nogmaals een grote pluim !

Vincent

nicoverduin
23 februari 2004, 05:26
Nico toch, ik moet echt eens een slabbetje omhangen voordat ik naar je pagina ga. Ook nu druilt de kwijl me weer op de kin. :) Mijn complimenten !

M'n handen jeuken om ook eens zoiets te doen, maar ik kan maar beter eerst mezelf handig in electronica maken met pedaaltjes voordat ik me aan zoiets waag.

Heb je al een idee wat je gaat aanpakken na de voltooiing van deze amp ?

En vanwaar die voorliefde voor Fenders ?

Nogmaals een grote pluim !

Vincent
Vincent en anderen bedankt voor de positieve reacties. Het stimuleert :-D :-D

Ik heb nog een oud chassis liggen en ooit een vraag voor een Harp versterker dus wie weet :-D

Ik vind Fenders gewoon mooie versterkers. Heb er ooit eentje gehad (dacht een deluxe). Ik vind het een mooier geluid dan dat scheur geluid. Dat trekt me niet zo. Dus ik denk vandaar.

Groetjes,

Nico