PDA

View Full Version : Erotomania (shred) solo....



Lacrimosa
21 februari 2004, 00:12
Hey mensen, ik heb laatst de solo van Erotomania (Dream Theater) opgenomen, hij was best moeilijk btw....

ik wou et hier ff kwijt :)

http://www.stud.ntnu.no/~asmundbr/forum/ismEROTsolo.mp3

mzzls :D

Blijepanda
21 februari 2004, 00:32
Best geinig gedaan.

El Capitain
21 februari 2004, 02:51
oh ja, nu weet ik meteen weer waarom ik niet naar Dream Theater luister...

Blijepanda
21 februari 2004, 10:39
:-D

Lacrimosa
21 februari 2004, 11:34
heheheh......tsja, je moet dr maar van houden he :p!!
sommigen vinden et niks, maar dat kan toch... :wink:

Negative K3 fan
21 februari 2004, 14:09
kut toon, kut opname, behoorlijk slordig

maar wel een behoorlijk moeilijk klinkend stuk idd. ik doe het je niet na.

Maiden Michiel
21 februari 2004, 15:17
Sorry, maar hier kan ik nauwelijks wat van maken...

sunday violence
21 februari 2004, 15:39
ik ook niet.

slayurrr
21 februari 2004, 15:46
Ik vind het niet mooi klinken...

Maar respect voor je kunsten, ik doe het je niet na.

Lacrimosa
21 februari 2004, 15:54
hehe, tsja ik speel nie zo lang gitaar en heb geen programma's om mee op te nemen, dit is gewoon met een computermicrofoon opgenomen, en de slordigheid, dat komt omdat het best wel veel string skipping is, bter kan ik het niet :P

mzzls

edit: ik verwachte wel van zulke reacties, omdat dit een gitaarforum is, en hier wordt eerlijk gezegd hoe et klinkt... :)

edit2: dit was eigenlijk mn 1e echte opname...dus, volgende keer bter hoop ik :wink:

Brutus-Lp
21 februari 2004, 17:36
haha zoals ik t al op msn zei : gaaf, en ik geloof je dat t moeilijk is.
maar sorry dit vind ik geen muziek :-D

NeeraDJ
21 februari 2004, 17:44
Hmm als je het er niet bij had gezegd dan had ik nooit geweten dat dit de solo van Erotomania was :???:

Klinkt een beetje hol, alsof een blik ratelt, maar je sweeps zijn wel indrukwekkend. Werk wat aan je sound, misschien dat je ergens in je line in kan pluggen. Klinkt verder echt kunstmatig, ik hou er meer van als er nog wat van de gitaar te horen is ook al zit er wat overdrive in.

erwinvanhalen
21 februari 2004, 17:54
hehe, tsja ik speel nie zo lang gitaar

:???: En dan de solo van Erotomania?!? Hoe lang speel je dan "nog maar" gitaar?

Lacrimosa
21 februari 2004, 18:07
je zal et vast niet geloven als ik zeg 1 jaartje :D :P

daron_kurt
21 februari 2004, 19:57
neej, dat geloof ik idd niet :razz: dus kom nu maar met het precieze/ware antwoord?

Martien
21 februari 2004, 20:03
stomme vraag,
wat houd schredden nog eigenlijk in....

Lacrimosa
21 februari 2004, 20:07
neej, dat geloof ik idd niet :razz: dus kom nu maar met het precieze/ware antwoord?

heheh nee echt ben nu ongeveer een jaartje fanatiek bezig, 3 soms 4 uur per dag :wink:

NeeraDJ
21 februari 2004, 23:21
Serieus? Heb je les dan? Ik denk dat velen van ons wel willen weten van wie je dan les hebt, je vordert behoorlijk snel hieraan te horen :) . Het is idd moeilijk te geloven, maar het zou mogelijk kunnen zijn. Heb je voordat je elektrisch begon ook nog wat anders gedaan of niet?

Anders Destium
22 februari 2004, 00:21
Als je echt pas zo kort speelt heb ik serieus respect :)

Ik hoorde bij de tweede keer wel dat het de bedoeling was dat je de solo zo richting 6 minuten speelde (ik heb de CD hier niet bij de hand, die ligt in mijn andere huis), zeg maar het eind van het stuk dat ik nooit heb gekund :( Ik zal als ik ooit in staat ben op een beetje profi manier op te nemen ook mijn versie van Erotomania opnemen (en dan moet Maiden Michiel vanwege het baas boven baas principe ook maar zijn versie opnemen :wink: )!

Lacrimosa
22 februari 2004, 11:13
Serieus? Heb je les dan? Ik denk dat velen van ons wel willen weten van wie je dan les hebt, je vordert behoorlijk snel hieraan te horen :) . Het is idd moeilijk te geloven, maar het zou mogelijk kunnen zijn. Heb je voordat je elektrisch begon ook nog wat anders gedaan of niet?

hey, ja ik heb nog nooit gitaarles gehad, en dit is echt serieus, eigenlijk drum ik!!
Maar ik wou gewoon gitaar leren spelen, en ik begon met zo'n crappy namaak fendertje, en gewoon met wat tabs enz...
En ik merkte snel genoeg dat het heel goed ging, en ging steeds meer en meer oefenen (wat opliep tot soms wel 6 uur per dag)...en ongeveer 4 maanden geleden heb ik een Ibanez rg 320 gekocht, en die vind ik wel erg fijn, en ik ga gewoon door met oefenen, kzie wel wat er gebeurt... :wink:

mzzls

Maiden Michiel
22 februari 2004, 13:54
Als je echt pas zo kort speelt heb ik serieus respect :)

Ik hoorde bij de tweede keer wel dat het de bedoeling was dat je de solo zo richting 6 minuten speelde (ik heb de CD hier niet bij de hand, die ligt in mijn andere huis), zeg maar het eind van het stuk dat ik nooit heb gekund :( Ik zal als ik ooit in staat ben op een beetje profi manier op te nemen ook mijn versie van Erotomania opnemen (en dan moet Maiden Michiel vanwege het baas boven baas principe ook maar zijn versie opnemen :wink: )!

Baas boven baas principe? Leg eens uit?

Anders Destium
22 februari 2004, 16:25
Nou, ik kon/kan een aantal stukken van Erotomania maar kom qua techniek niet in de buurt van hoe jij het kan (je hebt dit toch met gitaarles gehad?) :)

Maiden Michiel
22 februari 2004, 17:01
Ik ken dit hele nummer niet moet ik zeggen maar vaak zegt DT al genoeg :)

Ik ben momenteel bezig met de solo van Universal Roots van Lemur Voice. Als ik hem goed genoeg onder de knie heb zal ik hem eens recorden en posten. Kan ik zelf ook zien of ik baas boven baas ben.

Laat ik zeggen dat ik string skipping nog behoorlijk lastig vind en dus zal ik Erotomania wel niet (goed) kunnen :)

Lacrimosa
22 februari 2004, 18:51
ja das erg lastig, vooral om het mooi clean te houden

Ibanez
22 februari 2004, 18:56
Ik haalde je ff door de war met lacrymosa :) Maar afgezien van dat ik ook niet hoorde dat dit de solo van erotomania was, is het wel errug goed voor iemand die 1 jaar speelt! B.t.w jij houd toch ook van Symphony X? Moet je daar eens een solo van proberen :)

Lacrimosa
22 februari 2004, 19:23
hehe kzal later proberen die intro van Out OF The Ashes op te nemen :wink: !!

Maiden Michiel
23 februari 2004, 08:59
Ik wil die arpeggios van Smoke And Mirrors nog wel eens proberen!

Anders Destium
23 februari 2004, 12:26
Ik ken dit hele nummer niet moet ik zeggen maar vaak zegt DT al genoeg :)

Ik ben momenteel bezig met de solo van Universal Roots van Lemur Voice. Als ik hem goed genoeg onder de knie heb zal ik hem eens recorden en posten. Kan ik zelf ook zien of ik baas boven baas ben.

Laat ik zeggen dat ik string skipping nog behoorlijk lastig vind en dus zal ik Erotomania wel niet (goed) kunnen :)

Volgens mij had ik je verward met Michiel Angelo :oops: Ach ja, dat hou je toch zo nu en dan :lol:

Maiden Michiel
23 februari 2004, 13:04
Maiden Michiel = Michiel Angelo

Daar heb je wel gelijk in, maar Michiel Angelo heeft dus ook nooit dat nummer geoefend :)

Lacrimosa
23 februari 2004, 14:35
Ik wil die arpeggios van Smoke And Mirrors nog wel eens proberen!

ja die zijn wel moeilijk, nog niet echt geprobeer eerlijk gezegd.
hopelijk zal ik die ook een keer kunnen :D :wink:

Anders Destium
23 februari 2004, 15:47
Maiden Michiel = Michiel Angelo

Daar heb je wel gelijk in, maar Michiel Angelo heeft dus ook nooit dat nummer geoefend :)

D'oh

Dan weet ik het helemaal niet meer allemaal :-?

Maiden Michiel
23 februari 2004, 16:22
Nou ja, het zijn wel standaard arpeggios, dus het is te doen. Die snelheid alleen he!!

VHsologitarist
23 februari 2004, 16:37
nee sorry,
dit is nix...
ni zuiver en een kut geluid... geen expressie totaal nix.
De echte john petrucci solo erotomania is vet en melodisch.. ik kan hier geen touw aanvast knopen, sorry..

Maiden Michiel
23 februari 2004, 17:02
Er zitten geloof ik 2 solo's in, klopt dat?
Dit is de 2e, toch?

BartL
23 februari 2004, 17:38
...ik heb ook respect voor je. Maar ik vind het verschrikkelijk om naar te luisteren. Ik vind het geen (mooie) muziek.

Lacrimosa
23 februari 2004, 19:58
hmm ik snap et echt nie, want ik speelde em wel correct, et ligt dus blijkbaar aan mn sound, tsja ik heb et met een computermicrofoon opgenomen, dat zal et wel zijn, EN omdat het alleen de gitaar is is het wel beetje ongevoelig enzo. Maar ik dacht, voor degen die de solo wel kennen, zullen dit ook wel herkennen..... :???:

Shaggy
9 maart 2004, 19:10
wahahahahaha

ik vind het echt grappig .. doet me denken aan crossroads op het eind .. die bend bij 0,18 is net als dat van crossroads

echt grappig en supersnel .

BlackSun
9 maart 2004, 19:23
Uhh..het klinkt niet echt...maar NA 1 JAAR SPELEN?! .....i speel nu 1.5 jaar, en hier ben ik nog MIJLENVER van verwijderd...de moed zakt me echt in de schoenen zo.

Lacrimosa
9 maart 2004, 21:37
ach ja....nu ik hoor dat dat niet klinkt, begin ik ook te twijfelen wtf ik fout doe :???:

maarja...kblijf gewoon dooroefenen.....kzie wel

amon
9 maart 2004, 21:42
pas 8 jaar...?

Ibanez RuleZ
9 maart 2004, 23:42
als jenog maar 1 jaar speelt, dan heb ik daar heel veel respect voor, ik doe je dat niet vlot na (en ik speel toch al best lang en al zeg ik het zelf echt niet slecht). Ik vind het jammer dat er maar weinig door de kutsound heenprikken, want hij was best zuiver gespeeld. koop een keer een goede mic en een goede versterker, want dat zulk kut geluid kan alleen met een slechte amp. maar je speelt volgens mij al beter dan 90 % van de mensen op dit forum, die meer lullen dan spelen

harrald

Maiden Michiel
10 maart 2004, 09:32
als jenog maar 1 jaar speelt, dan heb ik daar heel veel respect voor, ik doe je dat niet vlot na (en ik speel toch al best lang en al zeg ik het zelf echt niet slecht). Ik vind het jammer dat er maar weinig door de kutsound heenprikken, want hij was best zuiver gespeeld. koop een keer een goede mic en een goede versterker, want dat zulk kut geluid kan alleen met een slechte amp. maar je speelt volgens mij al beter dan 90 % van de mensen op dit forum, die meer lullen dan spelen

harrald

:)

Lacrimosa
10 maart 2004, 10:27
als jenog maar 1 jaar speelt, dan heb ik daar heel veel respect voor, ik doe je dat niet vlot na (en ik speel toch al best lang en al zeg ik het zelf echt niet slecht). Ik vind het jammer dat er maar weinig door de kutsound heenprikken, want hij was best zuiver gespeeld. koop een keer een goede mic en een goede versterker, want dat zulk kut geluid kan alleen met een slechte amp. maar je speelt volgens mij al beter dan 90 % van de mensen op dit forum, die meer lullen dan spelen

harrald

ja klopt ik heb zo'n kleine samick, en het is idd niet echt supergeluid hehe :lol: :oops:

maare thnx voor je reactie.. :)

Barret Wallace
10 maart 2004, 11:58
Hey knekker gewoon blijven spelen en posten 8-)
Hoe meer je opneemt hoe beter het zal gaan klinken, zelfs met ''niet dure'' spullen :cool:

Ik herken het stukje overigens wel en het is een behoorlijk irritante string skipping lick, cool dat je de discipline had om em te oefenen :)

Ibanez RuleZ
10 maart 2004, 12:06
een ding moet je wel op letten: als je een kleine amp hebt, dan is mijn ervaring dat die dingen je vaak beter maken dan je met een buizenamp bent; die vergeven veel minder of beter: die zijn minder gevoelig: je moet preciezer spelen om het goed gearticuleert te hebben... dus speel je hetzelfde over mijn mesa versterker, dan bestaat de kans dat je zoiets hebt van: kut... waarom lukt het niet. Mijn broertje heeft een klein fender ding (SS) en daar ben ik ook een behoorlijk stukje beter op en als mijn broertje mijn amp gebruikt wordt ie gek, t geluid is vet, maar hij kan in ene veel minder goed spelen.

maar dan nog: respect, ga eens een goede opnametool kopen en ga hier eens wat vaker neerpoten.

@negative K3: wanneer houd jij eens op met zijken? stond er bij dat het netjes opgenomen was? dat het mooi geprocessed was etc? ga eers zelf maar eens wat opnemen en kom dan maar terug. altijd maar dat aan de zijlijn roepen dat het beroerd is... beetje jammer

harrald

Lacrimosa
10 maart 2004, 15:11
goed, zodra ik wat geld heb zal ik wel wat gaan uitproberen enzo...thnx :wink:

Sicky61
11 maart 2004, 01:10
snel.......dat wel....maar mooi?

Maiden Michiel
11 maart 2004, 09:09
Zeg Lacrimosa, heb je de powertab gebruikt?
Zo ja, dan zou ik wel eens willen weten van/tot welke maat deze solo zit.

Lacrimosa
11 maart 2004, 13:59
nee ik heb geen powertab gebruikt, maar wel de orginele tab (tabboek Awake), zo'n gast had me die gestuurd!

http://www.dreamtheater.da.ru hier kun je ook gescande tabs vinden :wink:

freddietjetje
13 maart 2004, 09:49
tis niet echt mijn smaak muziek, maar tis zeker wel een snelheid die je heb, speel je ook andere soorten muziek?

Lacrimosa
13 maart 2004, 23:21
nou zoals ik al zei, speel ik net nog maar een jaartje, en heb nooit gitaarles gehad, dus ik ben nu echt aan het ontdekken wat ik leuk vindt.....Steve Vai vindt ik ook super (tender surrender ben ik ook mee bezig), en dus ook veel shred hehe.....maar misschien verandert dat wel.... :)

ssj3goku
29 juni 2004, 16:01
Laat me raden? Jij bent Ismar toch? Maarten had me laatst verteld over jou, dat je met 1 jaar spelen deze solo al goed kon spelen! (Ja die mic is kut, dat weten we allemaal wel) Echt vet gedaan man! Ik doe het je absoluut niet na :razz: Alhoewel DT echt supervet is! :D

The_RockeR13
29 juni 2004, 16:27
:o :o :o

Dude jij heb geen les meer nodig :o je speelt je dan leraar helemaal weg :D

m^rton
29 juni 2004, 19:50
Oke, de snelheid heb je, nu de dynamiek en het gevoel nog.
Succes!

Lacrimosa
29 juni 2004, 21:32
LOL ik was deze topic vergeten :-D



Laat me raden? Jij bent Ismar toch? Maarten had me laatst verteld over jou, dat je met 1 jaar spelen deze solo al goed kon spelen! (Ja die mic is kut, dat weten we allemaal wel) Echt vet gedaan man! Ik doe het je absoluut niet na :razz: Alhoewel DT echt supervet is! :D

jah DT is vet, maare wie ben jij eigenlijk? :D (bedankt voor compliment :wink: )


Oke, de snelheid heb je, nu de dynamiek en het gevoel nog.
Succes!

thnx!! :)

BartL
30 juni 2004, 00:57
hmm ik snap et echt nie, want ik speelde em wel correct, et ligt dus blijkbaar aan mn sound, tsja ik heb et met een computermicrofoon opgenomen, dat zal et wel zijn, EN omdat het alleen de gitaar is is het wel beetje ongevoelig enzo.
Al werd het daar M. Angelo Batio gespeeld...ook dan zou ik het niet mooi vinden, maar wel erg knap :)

ssj3goku
30 juni 2004, 08:05
LOL ik was deze topic vergeten :-D



Laat me raden? Jij bent Ismar toch? Maarten had me laatst verteld over jou, dat je met 1 jaar spelen deze solo al goed kon spelen! (Ja die mic is kut, dat weten we allemaal wel) Echt vet gedaan man! Ik doe het je absoluut niet na :razz: Alhoewel DT echt supervet is! :D

jah DT is vet, maare wie ben jij eigenlijk? :D (bedankt voor compliment :wink: )



Tis maar goed dat ik dit topic even een bump gaf! :D
Ik ben Oguz van school, ben nogal vaak bij schoolfeesten geweest waar jij en Maarten en Rik speelden :) Jij hebt me wel gezien, maar kent me waarschijnlijk niet bij naam. Weet je nog die ene jongen met wat langer haar die bij Güney stond toen jullie Master Of Puppets gingen spelen? Nou die kerel was ik :D

The_RockeR13
1 juli 2004, 17:05
Ik kan dit echt niet geloven... zkr alles versneld met cool edit pro???
zoniet groot respect :o

Lacrimosa
1 juli 2004, 19:04
LOL, hhaha, neej tis niet versneld :razz:

Maiden Michiel
2 juli 2004, 09:32
Heyt dude zet anders die opname van die Michael Romeo instructielick eens online :razz:

spanky_franky
2 juli 2004, 18:46
hmm.. je speelt 1 jaar? heb je je alleen maar gefocust op het snelle shredwerk?

Lacrimosa
2 juli 2004, 21:44
zo ongeveer wel jah :D
maar ook wel andere dingen enzo hoor, ik had hier laatst ook nog Tender Surrender gepost van Vai...dus niet ALLEEN maar shred!!! :razz:

Lacrimosa
2 juli 2004, 23:43
LOL ik was deze topic vergeten :-D



Laat me raden? Jij bent Ismar toch? Maarten had me laatst verteld over jou, dat je met 1 jaar spelen deze solo al goed kon spelen! (Ja die mic is kut, dat weten we allemaal wel) Echt vet gedaan man! Ik doe het je absoluut niet na :razz: Alhoewel DT echt supervet is! :D

jah DT is vet, maare wie ben jij eigenlijk? :D (bedankt voor compliment :wink: )



Tis maar goed dat ik dit topic even een bump gaf! :D
Ik ben Oguz van school, ben nogal vaak bij schoolfeesten geweest waar jij en Maarten en Rik speelden :) Jij hebt me wel gezien, maar kent me waarschijnlijk niet bij naam. Weet je nog die ene jongen met wat langer haar die bij Güney stond toen jullie Master Of Puppets gingen spelen? Nou die kerel was ik :D

dude ik weet et :D!!
hehe...