PDA

View Full Version : Je favoriete nederlandse (en belgische) punkbands...



Neals
20 februari 2004, 22:06
Hunk(belgie) heeft het al gezegd, punk leeeeeeeeeeft :)

Wat is je top 10 van vaderlandsche bodem op dit moment?

1. Beans
2. Antidote
3. Human Alert
4. The Bips
5. Fart Farmers
6. Konthaarhanekam
7. Dead Society
8. Die Nakse Bananen
9. UfI
10. Drop Out

hoofd
20 februari 2004, 22:34
Human Alert vind ik erg leuk, heb ze nu 6 of 7 keer live gezien, en elke keer was 't erg gaaf en anders dan de andere keer :D. En ze zijn natuurlijk Amsterdams, dat telt ook mee. The Beans heb ik een keer live gezien, als voorprogramma van de Dropkick Murphy's geloof ik, vond ze toen erg geweldig, maar op plaat iets minder...ik wil ze wel nog een keer live zien. Veel verder gaat mijn kennis van nederlandse punkbands niet (en belgische punkbands ken ik al helemaal niet). Ja, ik ken nog een hele zooi amateuristische kutbands waar niemand op zit te wachten...maar die zuigen dus die zal ik ook niet noemen.

headbang
20 februari 2004, 23:00
uit belgie: the heartaches

treblemaster
21 februari 2004, 10:59
-Heros & Zeros
-Last to Go
-The Spades (oh nee, die bestaan niet meer :()

Fuhgawz
21 februari 2004, 11:46
-Heros & Zeros
-Last to Go
-The Spades (oh nee, die bestaan niet meer :()
WAT!? Bestaan the Spades niet meer? :o
Anyway, ik ben niet zo op de hoogte van punkbands van Nederlandse bodem. De Heideroosjes blijven leuk natuurlijk, verder... 69 Charger?

geertenno
21 februari 2004, 15:59
@ Neals: KHHK en UFI komen uit mijn woonplaats :)
zijn wel vet trouwens.

zelf vind ik de Heideroosjes, For the alliance en The Apers wel vet.

Neals
21 februari 2004, 21:14
@ Neals: KHHK en UFI komen uit mijn woonplaats :)
zijn wel vet trouwens.

zelf vind ik de Heideroosjes, For the alliance en The Apers wel vet.

Cool, uit mijn woonplaats komen alleen maar singer/songwriters :(

Maar UfI heeft echt zwaar veel potentie, als die jongens serieus aan de slag gaan kunnen ze een heel eind komen.

Neals
21 februari 2004, 21:14
@ Neals: KHHK en UFI komen uit mijn woonplaats :)
zijn wel vet trouwens.

zelf vind ik de Heideroosjes, For the alliance en The Apers wel vet.

Cool, uit mijn woonplaats komen alleen maar singer/songwriters :(

Maar UfI heeft echt zwaar veel potentie, als die jongens serieus aan de slag gaan kunnen ze een heel eind komen.

alhambra
21 februari 2004, 22:58
Helaas ben ik er onlangs achter gekomen dat ik toch 2 hersencellen heb dus ik luister niet meer naar punk.

Maar ff serieus, wat heb punk met muziek te maken tis mischien een levensstijl (alsof er uit zien als een trieste steuntrekkende baalhooi een levensstijl is) maar met muziek heeft het nisk te maken hoor.

JaZ86
22 februari 2004, 09:46
uhm, ik ga hier verder maar niet op in, want volgens mij bedoel jij dit bijvoorbeeld (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=24309) met punk :razz:
ik ben zelf ook niet 100% in de punk (meer metal en hardcore) maar ik kan niet wachten tot de 29e (anti-flag) en als pennywise weer komt ben ik ook weer van de partij 8-)

sickpunk
22 februari 2004, 11:19
NRA mag er van mij ook wel bij hoor ;) en boycot

treblemaster
23 februari 2004, 10:44
Helaas ben ik er onlangs achter gekomen dat ik toch 2 hersencellen heb dus ik luister niet meer naar punk

Gezien je onderstaande uitspraak, betwijfel ik ten zeerste of je echt wel 2 hersencellen hebt.


Maar ff serieus, wat heb punk met muziek te maken tis mischien een levensstijl (alsof er uit zien als een trieste steuntrekkende baalhooi een levensstijl is) maar met muziek heeft het nisk te maken hoor.


Ik zal hier maar niet al te serieus op in gaan, want daar is je reactie te sneu voor. Volgens mij heb jij niet echt door wat "Punk"inhoudt. Ook al heeft iedereen daar misschien z'n eigen idee over. Je moet toch op z'n minst erkennen dat er vele stromingen zijn binnen de punk en punk wel degelijk met muziek te maken heeft. Het was in de eerste plaats een reactie op die saaie, hallucinerende muziek die ze in de jaren '70 maakten.

Wouter X
23 februari 2004, 11:28
Nederlandse en Belgische punkbands kunnen me meestal niet zo boeien. Daarentegen Benelux-hardcore:

- DEAD STOP
- Seein' Red
- Reproach
- No Turning Back
- Uppercut
- The Deal
- Mainstrike (RIP)
- Razor Crusade
- Deviate (RIP)
- Icepick
- Downslide
- Maypole
- 5 Year Plan
etc.

Neals
23 februari 2004, 23:00
NRA mag er van mij ook wel bij hoor ;) en boycot

NRA vind ik best een kutband eigenlijk

andy
24 februari 2004, 11:00
-Heros & Zeros
-Last to Go
-The Spades (oh nee, die bestaan niet meer :()

Bestaan the Spades niet meer?? Volgens onderstaande agenda spelen ze over twee weken gewoon in Simplon in Groningen:



OD BABE
THE SPADES
DE KICKERS
DE STRAALJAGERS
DJ ANDY JAY
OD BABE PARTY NIGHT
HOSTED BY GROVERPOP
vrijdag 5 maart 21:30 - 03:00
Het wordt druk op de platenmarkten van Groningen, want er wordt alweer een nieuwe cd de markt opgeslingerd. Dit keer gaat het om de full-length cd van O.D. Babe . Bestellen en luisteren kan je doen via www.odbabe.nl .De presentatie van de cd zal de band doen met behulp van een tour, die op 5 maart a.s. Groningen / Simplon / GroverPop zal aandoen. Dus noteer maar alvast want het wordt een show met veel verrassingen! Want ze nemen wel erg toffe gasten mee. Namelijk The Spades Spades Info (hell yeah), De Straaljagers www.straaljagers.nl en de Kickers. Nu al een legendarische party night met deze line up. DJ Andy Jay draait tussendoor en na de concerten lekkere muziekjes ...


Zaal Open : 21.30 / Aanvang : 22.00


Check : Reageer op OD Babe


Voorverkoop via Plato, Oude Ebbingestraat en via Simplon op werkdagen tussen 12.00 - 17.00 uur!


* ON LINE KAARTEN RESERVEREN MOGELIJK *


Meer info of reserveren ? : Klik hier


Check : www.groverpop.nl


Is jouw band ook een Local Hero en ben je klaar voor het Local Hero Stage in Simplon ? Mail ons dan op : localhero@groverpop.nl

waar: Grote (beneden) Zaal + Café
prijs: €5

Harry
24 februari 2004, 11:04
in Nederland ken ik alleen Ivy Green, ooit onze oudste punkband, en in Belgie Plastic Betrand (Ca plane pour moi) die eigenlijk meer een wanna-be punker was.

treblemaster
24 februari 2004, 14:27
Da's dan goed nieuws dat The Spades nog bestaan! :P IK meende echt dat ze kort nadat 1 van de gitaristen er mee kapte, de band er ook mee gestopt was.

doncker
24 februari 2004, 14:31
flatcat
5 days off
born from pain
no turning back
circle
the setup
do or die

allemaal supervette groepen

treblemaster
24 februari 2004, 14:40
Hey dat mag niet! Het ging over punk en niet over hardcore! :razz:

doncker
24 februari 2004, 14:45
Wat is flatcat en 5days off dan ?
Undeclinable is ook lang goed geweest maar zijn het de laatste tijd serieus aan het verkloten

treblemaster
24 februari 2004, 14:54
hmm, dat waren net de 2 bands uit het rijtje die ik niet ken :oops: :D

doncker
24 februari 2004, 14:59
Hebben juist een split uit samen , moet je maar is checken als je punkrock-fan bent . Is echt goed.

alhambra
24 februari 2004, 19:35
Helaas ben ik er onlangs achter gekomen dat ik toch 2 hersencellen heb dus ik luister niet meer naar punk

Gezien je onderstaande uitspraak, betwijfel ik ten zeerste of je echt wel 2 hersencellen hebt.


Maar ff serieus, wat heb punk met muziek te maken tis mischien een levensstijl (alsof er uit zien als een trieste steuntrekkende baalhooi een levensstijl is) maar met muziek heeft het nisk te maken hoor.


Ik zal hier maar niet al te serieus op in gaan, want daar is je reactie te sneu voor. Volgens mij heb jij niet echt door wat "Punk"inhoudt. Ook al heeft iedereen daar misschien z'n eigen idee over. Je moet toch op z'n minst erkennen dat er vele stromingen zijn binnen de punk en punk wel degelijk met muziek te maken heeft. Het was in de eerste plaats een reactie op die saaie, hallucinerende muziek die ze in de jaren '70 maakten.


ghehehe dat jij hier intrapt zegt al weer genoeg over punk liefhebbers en hersencellen :-D :-D :-D

sickpunk
24 februari 2004, 19:44
NRA mag er van mij ook wel bij hoor ;) en boycot

NRA vind ik best een kutband eigenlijk

ze waren laatst hier in klein kroegje.. was wel erug gaaf om te zien, gewoon lekker met het publiek lullen, en live klinkt het beter dan op LP(LP's heb ik ook, maar luister die vrijwel nooit, vin ze nie veel aan)

Neals
24 februari 2004, 20:58
Ik heb ze 2x dit jaar gezien, en beide was het gewoon matig, zou wel komen doordat ze 1x na human alert speelden

Matje
4 maart 2004, 00:25
the motherfucking NITWITZ!

Embryoyo
28 maart 2004, 17:00
http://land.heim.at/podersdorf/220942/galerie/anarchy.jpgNee, Punk is kut!

Nederlandse / Belgie top 10 van Death / Grind bands:
1. Kringspiertyfus
2. Aborted
3. Last Days of Humanity
4. Cliteater
5. Cardinal
6. Inhume
7. Rompeprop
8. Headcrash
9. Brutus
10. Pleurisy

sickpunk
29 maart 2004, 13:18
je bent een prutser!! what the fuck hebben die grind bands er nou weer mee te maken.........PRUTSER!

sickpunk
29 maart 2004, 13:19
je bent een prutser!! what the fuck hebben die grind bands er nou weer mee te maken.........PRUTSER!

Embryoyo
29 maart 2004, 13:24
Dat je er bent!

Sir Peckerkäse
30 maart 2004, 18:58
http://land.heim.at/podersdorf/220942/galerie/anarchy.jpgNee, Punk is kut!

Nederlandse / Belgie top 10 van Death / Grind bands:
1. Kringspiertyfus
2. Aborted
3. Last Days of Humanity
4. Cliteater
5. Cardinal
6. Inhume
7. Rompeprop
8. Headcrash
9. Brutus
10. Pleurisy

merijnmetal?

Sir Peckerkäse
30 maart 2004, 18:59
http://land.heim.at/podersdorf/220942/galerie/anarchy.jpgNee, Punk is kut!

Nederlandse / Belgie top 10 van Death / Grind bands:
1. Kringspiertyfus
2. Aborted
3. Last Days of Humanity
4. Cliteater
5. Cardinal
6. Inhume
7. Rompeprop
8. Headcrash
9. Brutus
10. Pleurisy

merijnmetal van metalfan.nl?

Embryoyo
31 maart 2004, 20:23
Ja, dat ben ik! :D
En wie bent u, als ik vragen mag?

Embryoyo
31 maart 2004, 20:27
Ik heet hier trouwens DeathGrinder Merijn, omdat ik van veeel Death metal en Grindcore hou.

lupoloco
31 maart 2004, 22:05
je meent het? :o

Sir Peckerkäse
31 maart 2004, 22:19
Ja, dat ben ik! :D
En wie bent u, als ik vragen mag?

daisycutter at your service

Harry
1 april 2004, 10:55
Ik heet hier trouwens DeathGrinder Merijn, omdat ik van veeel Death metal en Grindcore hou.

echt waar? Goh, dat zou je zo niet zeggen......

slayurrr
1 april 2004, 15:32
Ik heet hier trouwens DeathGrinder Merijn, omdat ik van veeel Death metal en Grindcore hou.

Zie je der toevallig zo uit?

http://www.kreator-terrorzone.de/site/img/fanzone/1077944604ryanormrod2003122324444AM.jpg

Harry
1 april 2004, 16:11
is dat nou een echte doodkiezelaar? wat erg voor 'm.....

Barret Wallace
1 april 2004, 16:26
hij lijkt precies op harry vermgen

Embryoyo
1 april 2004, 18:23
Ik heet hier trouwens DeathGrinder Merijn, omdat ik van veeel Death metal en Grindcore hou.

Zie je der toevallig zo uit?

http://www.kreator-terrorzone.de/site/img/fanzone/1077944604ryanormrod2003122324444AM.jpgNee, zo'n mongool ben ik nog net niet... :lol:

Embryoyo
1 april 2004, 18:25
is dat nou een echte doodkiezelaar? wat erg voor 'm.....Gelukkig maar dat ik dat niet ben.

Embryoyo
1 april 2004, 18:27
Ja, dat ben ik! :D
En wie bent u, als ik vragen mag?

daisycutter at your serviceHey dude! :P
Wat is er eigenlijk met het Metalfan.nl forum gebeurd?

Sir Peckerkäse
1 april 2004, 19:41
de hele boel is verneukt door tokus

slayurrr
1 april 2004, 19:43
Ik ben tokus :oops:

Sir Peckerkäse
1 april 2004, 19:48
en ik ben hans van der togt

MuNKeY
23 april 2004, 23:37
BEANS

:soul:

THW
24 april 2004, 08:01
http://www.kreator-terrorzone.de/site/img/fanzone/1077944604ryanormrod2003122324444AM.jpgNee, zo’n mongool ben ik nog net niet... :lol:
Crow look a like

amon
24 april 2004, 11:38
de hardheid is erg leuk, om maar weer eens terug te komen op het onderwerp...