PDA

View Full Version : Neon lampen in versterker?



-No Acces-
20 februari 2004, 20:13
test

-No Acces-
20 februari 2004, 20:14
Beste mensen,
Ik had hier al eens iets gelezen over neonlampen in je versterker te bouwen. Dit lijkt me wel cowl 8-) haha. Maar weet iemand hoe dat moet, waar te plaatsen enzow? Ik heb het nog nooit gezien!

BartL
20 februari 2004, 20:21
:???:
Ga je dan tijdens het optreden/de repetitie de hele tijd naar je mooie neon lampen kijken?

on-topic: Ik zou het niet weten.

jmp1
20 februari 2004, 20:25
Mjah,

je zou bijvoorbeeld neoverlichting bouwen om een case waar je je effecte heb staan, en dan gewoon curl-verlichting op je draden heen, en snoeren.
Je versterker? naja bij gaat de voorkant gewoon eraf door 6 schroevern eraf te schrouwn. ik zou plexiglas kunnen nemen, en dan neon er iets in bouwen. Zelf zou ik gewoon goedkope kerst vlichting erin flikkeren, en dan dan laten flikkeren, is ook kix.

grtz,
jmp1

Robbert
20 februari 2004, 21:01
Ik denk overigens dat Neon zorgt voor een brom in je versterker..

BLOK182
20 februari 2004, 21:32
De H&K Triamp (mk2) heeft van die neon-style verlichting, het ziet al erg vet uit op foto's, ben benieuwd hoe het in het echt eruit ziet, zal dan wel helemaal cool zijn 8-)

BartL
20 februari 2004, 21:37
De H&K Triamp (mk2) heeft van die neon-style verlichting
Ziet dr inderdaad strak uit...maar dat zijn toch niet de buizen he?

BLOK182
20 februari 2004, 21:39
Neenee, er zit nog extra verlichting in het ding

BartL
20 februari 2004, 21:39
d8 ik al :)

BLOK182
20 februari 2004, 21:40
Dude, het lijkt wel slowchat hiero :D

BartL
20 februari 2004, 21:45
:-D

svokke
20 februari 2004, 23:52
Kijk eens op sites van "casemodders" zoals http://www.madshrimps.be/?action=gethowto&howtoID=5
Die gebruiken ccfl's om wat licht in hun PC-kast te zetten. Die zijn in PC-winkels en bij de electronicaboer te vinden, vaak geleverd met de invertor.

Negative K3 fan
21 februari 2004, 13:44
wat is een inventor en hoe sluit je die neon dingen aan op stroom? Moet je dan twee stekkers op je versterker aansluiten?

Rectifier
21 februari 2004, 17:27
De H&K Triamp (mk2) heeft van die neon-style verlichting, het ziet al erg vet uit op foto's, ben benieuwd hoe het in het echt eruit ziet, zal dan wel helemaal cool zijn 8-)

Ik had een Puretone en die heeft hetzelfde.
Is onwijs cool in het donker. Paar visjes erin en je hebt een mega cool aquarium 8-)

Maar het is meer een strip die boven het plexiglas zat.
Het was in elk geval geen neonbuis. Of het moet een hele kleine mini neonbuis zijn geweest.

BLOK182
21 februari 2004, 17:51
Ja klopt ja, de hele custom-tube serie heeft die stoere lampjes. Ook de goedkopere H&K's (bijv. edition blue) hebben nu die verlichting (in mindere mate), ik vind het toch wel erg stijlvol! Ben heel erg benieuwd trouwens naar de Triamp mk2, zowel uiterlijk als sound!

-No Acces-
22 februari 2004, 02:51
bedankt nog voor de reacties ma heeft niemand bijv een goeie tutorial hierover? Ik kan er op internet niets over vinden... :(
Heeft iemand hier uberhaupt zelf al eens neonlichten in z'n versterker gebouwt?

Rectifier
22 februari 2004, 12:22
Heb et nog nooit gezien en ik denk idd. niet dat het allemaal ruis en brom vrij is.

Nocki
22 februari 2004, 20:50
zelf zou ik graag licht willen in mn rack. toen ik een klein bed lampje had geprobeerd en in mn rack wou kijkne werd ik haast verblind... nou ja haast. ik zach alleen sterretjes. als dit tijdens een optreden was gebeurd was het verziekt... maar goed een neon lamp of zo zou een goed idee zijn. ik zie zoites wel zitten maar dan alleen voor service doeleinden aan je amp/rack

Nocki

Jeroenvanhulsteijn
24 februari 2004, 12:12
Anders bouw je een Samson PowerBrite in je versterker. De oude Dynacord versterkers hadden geloof ik ook verlichting. Misschien een Dynacord kopen dan. Misschien kun je ook gewoon een stuk plexiglas en een fietslampje nemen. Je hebt niet zo'n hele sterke lichtbron nodig geloof ik voor zo'n plaat plexi. Tis wel duur spul. Of je komt een sliert kerstboomverlichting. Ow en sommige Trace Elliot basverterkers hebben ook verlichting.