PDA

View Full Version : Ik kan niet meer speeeeelen! Help me!



dirkw83
28 februari 2002, 20:14
Ik heb gigantische last van mijn linker middelvinger, zomaar, ineens. Het voelt als een snee in de top van de vinger maar dat is het niet. Nu kan ik ineens van den hak op de tak niet meer fatsoenlijk spelen! Help!!!

Ik ben overgeleverd aan apathisch tv zappen!

ps. iemand al es eerder zoiets meegemaakt!?

jaccoos
28 februari 2002, 20:22
dit is het gevolg van teveel posten op het gitaarforum, het zogenaamde: Ik-wil-een-zo-hoog-mogelijke-postcount-halen-RSI.

DeLirium
28 februari 2002, 20:38
wat vind je omgeving van jou?

Markie
28 februari 2002, 20:40
Vooral niet zappen met die vinger, dan duurt het nog langer voordat het over is.

Kitaarhiero
28 februari 2002, 22:10
waarschijnlijk is dat gewoon omdat je de huid een beetje hebt weggespeeld op die vinger... na een tijdje komt er eelt op... de zenuwen zijn gevoelig geworden ofzo... ik heb er ook wel eens last van met m'n wijsvinger.

dirkw83
28 februari 2002, 22:46
Jaccoos, moet ik het nog eens uitleggen. Als ik een hoge postcount wil dan antwoord ik overal wel op met een smiley. Dit is een serieuze topic omdat ik graag de oorzaak wil weten. Je zou moeten weten hoe frustrerend het is om niet te kunnen spelen terwijl je niet weet waarom niet.

suzanne
28 februari 2002, 22:50
ik neem je serieus hoor! heb het ook wel eens, eigenlijk gewoon te vaak gespeelt en vooral met die vinger achter elkaar, geloof ik, het gaat echt vanzelf over!

PeArLjAm
28 februari 2002, 22:53
Nou ja dirk je post ook wel errug veel op dit forum. Shit he 820 posts in een maand das echt veel... in die tijd kan je een hoop leren op je gitaar :grin:

denniseindhoven
1 maart 2002, 01:15
Waarschijnlijk ben je nu beter getraind om keyboard te gaan spelen :wink:.

jaccoos
1 maart 2002, 14:24
Op 2002-02-28 21:46, schreef dirkw83:
Jaccoos, moet ik het nog eens uitleggen. Als ik een hoge postcount wil dan antwoord ik overal wel op met een smiley. Dit is een serieuze topic omdat ik graag de oorzaak wil weten. Je zou moeten weten hoe frustrerend het is om niet te kunnen spelen terwijl je niet weet waarom niet.


ik weet best hoe dat is dirk. ik heb een gebroken sleutelbeen gehad en dan kan je dus 5 weken niet spelen. das 3 weken stil en 2 weken aansterken om weer grepen te kunnen pakken. dusss

moretel
1 maart 2002, 20:29
Als ik jou was Dirk zou ik toch een elektrieke plank aanschaffen met 008 setje erop dan heb je van die middelvinger geen last meer. (Toch niet opgestoken op het verkeerde moment he want god straft onmiddelijk :smile:)
Kleine klachtjes horen bij het leven. ook ik heb na veel oefenen wel eens wat last van mijn vinger of steekje in de elleboog. Rustig en vooral ontspannen verder oefenen en bijtijds stoppen als de klachten te erg worden. (Net als bij hardlopen , een spierpijntje is geen probleem maar een scheurtje vereist rust. Goed luisteren naar je lichaam en vooral GEEN paniek. Als het na twee weken rust nog niet over is kun je je huisarts ens raadplegen maar in 99 van de 100 gevallen is dat niet nodig.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2002-03-01 19:30 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2002-03-01 19:31 ]</font>

Sorry , veel te veel wijn op

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2002-03-01 19:32 ]</font>

dirkw83
3 maart 2002, 18:53
god straft meteen? God straft niet want god bestaat niet...vind ik dan.
Heb nog steeds last van mijn vinger maar speel gewoon door. Daarna doet het pas écht veel pijn, maar ja, dan maakt het natuurlijk ook niet zo veel uit.

enne, ik weet dat ik veel post maar het blijft echt aan de tussenuren liggen ! Over drie maanden heb ik examen achter de rug (6VWO) en dan heb ik geen toegang meer tot school :smile: dus kan ik dan alleen nog thuis posten...en we hebben telefoonverbinding ARGH@!

Kitaarhiero
3 maart 2002, 19:18
Dat wordt typen alsof je steve Vai bent :wink:

sleep_to_saturate
4 maart 2002, 11:26
Op 2002-03-01 13:24, schreef jaccoos:

ik weet best hoe dat is dirk. ik heb een gebroken sleutelbeen gehad en dan kan je dus 5 weken niet spelen. das 3 weken stil en 2 weken aansterken om weer grepen te kunnen pakken. dusss

He dat heb ik ook gehad, ik heb overigens wel met veel pijn en moeite met die mitella om een beetje gespeeld. Maar het is wel heel kut inderdaad.

dirkw83
4 maart 2002, 11:28
Mmm, dat lijkt me wel erg zwaar. Als ik een dag niet kan of mag spelen vind ik dat al verschrikkelijk en is mijn hele week verpest.

Kitaarhiero
4 maart 2002, 12:11
ach gut... wat sneu

dirkw83
4 maart 2002, 12:12
:smile: Ja, sorry, ik had er een stoere noot in moeten verwerken. "als ik een dag niet kan spelen is mijn hele week gvd naar de klote"

moretel
5 maart 2002, 12:00
Je kan in die gevallen ook met je hoofd spelen.
Als ik hardloop ben ik altijd aan het oefenen en visiualiseer de gitaar en mijn vingers. Dat heeft twee voordelen, je merkt niet dat je aan het lopen bent en je oefent!

dirkw83
5 maart 2002, 12:03
Hihi, nee, dat gaat me te ver; ik heb nog een leven buiten mijn gitaar om :smile:

sash
29 maart 2002, 00:57
Ik denk dat er gewoon wat huid weg is op je vingertop, heb ik ook gehad toen ik m'n linkerarm gebroken had: 5 weken in het gips en 3 weken aansterken, ik kon wel janken toen ik m'n gitaar zo onbespeeld zag staan :grin:

Outshine
29 maart 2002, 13:58
Op 2002-02-28 21:46, schreef dirkw83:
Jaccoos, moet ik het nog eens uitleggen. Als ik een hoge postcount wil dan antwoord ik overal wel op met een smiley. Dit is een serieuze topic omdat ik graag de oorzaak wil weten.


Ga naar de dokter, als je daar zelf nog niet achter was gekomen ipv zoveel te posten :grin:

dirkw83
29 maart 2002, 23:39
Intussen doet mijn vinger het al weer dus die dokter zal geen cent aan mij verdienen dit jaar :grin:

sash
30 maart 2002, 00:22
gelukkig maar :grin: