PDA

View Full Version : Schoonmaak



Iscariot
28 februari 2002, 18:45
Met welke spullen maak je je gitaar het beste schoon?

Rectifier
28 februari 2002, 19:22
Voor je body en al het andere dat gelakt is kun je gewoon Auto-Poets gebruiken.
Werkt goed.

Tussen de frets plak ik plakband (crepe plakband) en dan poets ik de frets met zilverwol, of staalpoets, daarna het plakband eraf en (mits je een rosewood hals hebt) zit bijna al het vuil in/aan het plakband.

highspeedalienguitarbunny
28 februari 2002, 20:13
ik gebruik altijd een penseeltje om stof van de brug weg te halen.

Iscariot
28 februari 2002, 23:53
penseeltje? durf je je gitaar niet aan te raken ofzo? :razz:

SchaapOpJeHoofd
6 maart 2002, 17:58
In de meeste gitaarwinkels stikt het rond de kassa van kleine prulletjes; plectra, string-winders, mini versterkers, maar ook: gitaarpoetsmiddellen. Ik gebruik zelf de GHS guitarpolish. Denk niet dat er een verschil is tussen dit en andere goedjes, maar mijn gitaar is nog altijd van hout en een auto van metaal.
Overigens kunnen sommige chemicalien de laklaag van een oude gitaar aantasten. (Natuurlijke/synthetische lak ofzo)

sebass
6 maart 2002, 19:19
Weet je hoe ik mijn gitaar schoon houd, gewoon niet :smile:. Ik vind het niet erg als er vingerafdrukken op de body zitten krassen trouwens wel. Over de snaren haal ik wel eens een doekje anders moet ik weer zo snel nieuwe kopen. Alleen het fretbord moet ik denk ik wel schoon gaan houden. Werkt niet met tape want ik heb een rosewood fingerboard. Dus als ik de snaren eraf haal om even wat instellingen te veranderen dan poets ik het fretbord even schoon. That's all.

Kjiratsiekoedel
6 maart 2002, 22:45
Ik ga in bad met mijn gitaar

dirkw83
7 maart 2002, 00:00
ik hoorde dat het geen slecht idee was om alcohol - puur - over je snaren heen te gooien.

Supermarco
7 maart 2002, 04:17
Gitaartje op auto

auto door wasstraat

grote was plus drogen

auto schoon

gitaar schoon

gangsta
7 maart 2002, 18:48
Op 2002-03-07 03:17, schreef Supermarco:
Gitaartje op auto

auto door wasstraat

grote was plus drogen

auto schoon

gitaar schoon


slechte grap

klap op hoofd

nooit meer slechte grap


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gangsta op 2002-03-07 17:48 ]</font>