PDA

View Full Version : Vers uit Japan: Fender Jazz '75-reissue Limited Edition 2003



Peter72
20 februari 2004, 12:47
Gisteren binnen gekregen, a dream came true:
http://www.kandashokai.co.jp/fj/jb7594ocr/jb7594ocr.html

Hier heb ik altijd al natte dromen van gehad: '75 Jazz, rosewood toets met witte blockinlay, Candy Apple Red, matching headstock, witte slagplaat en de chromen kappen!!!!!

Alder body en echte Vintage USA elementen. This one smokes like a Jazz should!!

Bazz
20 februari 2004, 12:58
Mooi hoor, gefeliciteerd!

Wat kost dat nou en hoe heb je hem uit japan gehaald???

bassopotmus
20 februari 2004, 13:16
waar woon je? Wil em graag eens testen!

FANTASTISCH!!! verder iets aan invoer betaald, tell us more!

Peter72
20 februari 2004, 13:49
Dank u, ik heb 'm met hardcase besteld, dus met verzendkosten, BTW en invoerrechten iets meer dan EUR 1000.

Maar de bas alleen is "all in" ongeveer EUR 850 en kaal YEN 75.200. En gewoon via Ishibashi besteld!!! Je moet alleen even verder kijken dan je neus lang is.

Als je echt even wilt flippen, kijk dan eens op deze site, hier staan Japanse bassen op die je gewoon niet kan verzinnen hoe mooi (maar die van mij is toch de mooiste!):
http://www.rockinn.co.jp/shopping/bass/fender_j_jb.html

En ik kan jullie verzekeren, want dit mijn tweede Japanse '75 reissue (heb ook nog een in Natural maple neck): deze zijn net zo goed als de USA's. En ze spelen nog lekkerder ook, maar dat is persoonlijk.

Basso, ik woon in Gouda, dus da's nogal een eindje weg van jou uit gezien. Je mag 'm best eens proberen hoor, daar niet van......

emielow
20 februari 2004, 14:15
supergaaf ding!!! kan dr nix anders over zeggen

The Mule
20 februari 2004, 14:32
ZEER COOL 8-)

Gefeliciteerd! :)

Surferboy
20 februari 2004, 16:17
Wow! Vet ding!!! :cool: 8-)

bassopotmus
21 februari 2004, 12:35
Dank u, ik heb 'm met hardcase besteld, dus met verzendkosten, BTW en invoerrechten iets meer dan EUR 1000.

Maar de bas alleen is "all in" ongeveer EUR 850 en kaal YEN 75.200. En gewoon via Ishibashi besteld!!! Je moet alleen even verder kijken dan je neus lang is.


Basso, ik woon in Gouda, dus da's nogal een eindje weg van jou uit gezien. Je mag 'm best eens proberen hoor, daar niet van......

Nette prijs zou ik zo zeggen, net over/rond de mexicanen.

Uhm hoe heb je het besteld? Heb je Ishibahi gemailt ervoor? Want hun standaard modellen die op de site staan vind ik nou geen "volle zalen trekkers"

Ikzelf ben nu HELEMAAL weg van een natural '75 met zwarte bindings en inlays, ik hab bijna al de american vintage gkocht(naja het geld zeg maar opzij) Maar dit lijkt me toch een financieel gezondere keus, voor een student..
Het is deze:(bass-icon Tim erbij..)

http://groups.msn.com/_Secure/0SwDYAroXlZcR4QgfGm1oVOAy!xyIjLR*vgz1hSQ5V6Pcb!Xvb cWPmSHBwpelnEg*FFsAB12HukLau43hohvlfxUhJ1w2l8uHIp9 DEayT1!bQVIknmlXFSg/tim01.jpg?dc=4675460737406577028

Hij word dan gemod met een bad-ass, en hoogst waarschijnlijk een J-retro(kan die weer naar orginele staat)
OOOOOOHHH dreams!!

Ruud
21 februari 2004, 16:03
Vet gaaf.. en nog een goeie prijs ook... tis niet helemaal mijn kleur, en matching headstock hoeft ook niet perse... maar verder errug stoer hoor....begin der ook over te denken... nu alleen het geld nog..hehe

emielow
21 februari 2004, 17:44
ik vin naturel / zwart niet zo eerlijk gezegd. mijn ultieme fender is toch wel zoiets denkik (wel met blockinlays uiteraard)

http://home.flash.net/~guitars/jbasslgr.jpg

Blijepanda
21 februari 2004, 18:02
Da's zeker een mooie, gefeliciteerd :)

Peter72
23 februari 2004, 09:59
Wederom dank u voor de complimenten!! Ik ben er ook zeer gelukkig mee.

't Is echt een toppertje. Ik kan er gewoon niet van af blijven, ik blijf spelen. De "ashtray" zit eigenlijk een beetje in de weg, maar het staat zo classy en stoer dat ik 'm er eigenlijk nog niet af wil halen. Heb er wel gisteren nieuwe snaren opgezet: Elixers. Klonk gelijk nog beter/mooier.

Over hoe ik 'm besteld heb: ik wist nog niet van dit model af, maar ik had op de gok een mailtje gestuurd naar Ishibashi of Fender Japan ook aan custom orders deed. Ik had een model als dit op het oog, maar ook (nog steeds) een gemodde versie van de '62-reissue: Lake Placid Blue, matching headstock, USA pickups, badass brug en last but not least P/J configuratie!!! Ze doen in ieder geval niet aan custom orders.

Dat laastste hadden ze niet, maar dat komt er nog wel!! Een eigen versie van de Reggie Hamilton Jazz! Ik mis de sound van de precisionbass, maar wil niet het model en zeker niet de hals.

Maar Bassoputmus, je hebt zeker wel gekeken op de site van rockinn.co.jp? Daar staat inderdaad de bas die je wilt (JB75B-90US / Nat). Met de huidige zakkende (!) Yenkoers komt 'ie nu ALL-IN op EUR 780 uit! Let alleen even op, want het is een Limited Edition, dus misschien moet je er snel bij zijn. Ben benieuwd!

Je kan voor verdere info en/of om te bestellen een mailtje sturen via de website of rechtstreeks (web-shop@ishibashi.co.jp). Mijn contactpersoon was Koichi. Gewoon vragen naar zijn "best offer", maar waarschijnlijk zal dit JPY 72.000 zijn. Echt onderhandelen kan je niet met 'm, want ik heb nog geprobeerd er wat vanaf te krijgen, maar dat lukte een beetje om dat ik er gelijk een case bijbestelde! Als je besteld, vergeet niet te vragen om de 2004-catalogus van Fender Japan, echt de moeite waard.

Bassopotmus, jij hebt je '62 gemod met Custom Shop Jazzpickups nietwaar? Hoe verhouden die zich met de standaard (US-made) elementen die in de jap zitten? Ik denk erover mijn nieuwe beauty in de toekomst naar dit hogere plan te tillen.

bassopotmus
29 februari 2004, 12:48
Wederom dank u voor de complimenten!! Ik ben er ook zeer gelukkig mee.



Bassopotmus, jij hebt je '62 gemod met Custom Shop Jazzpickups nietwaar? Hoe verhouden die zich met de standaard (US-made) elementen die in de jap zitten? Ik denk erover mijn nieuwe beauty in de toekomst naar dit hogere plan te tillen.

Das een juist feit Peter. Ik kan ze eigenlijk nergens mee vergelijken daar ik niet dezelfde pu's heb getest die jij nu gebruikt in je Japan. Natuurlijk zijn dit ook US made pu's en wel door de Fender CS met een speciale winding. Ze komen vrij standaard op de Time Machine jazzbassen ( die van 3200€ en +)
Tegen over de moderne pu's van USA Fender zijn ze ultiem vintage en hebben die lage output waarnaar ik zocht. Ze klinken heel vol en hebben veel mid/laag. Soms moet ik wat mid kappen omdat ik dan bijna geen laag hoor, maar dat kan aan mijn 4x10" liggen. Het nadeel eraan is dat ik geen goede vergelijking heb met jou pu's en die kunnen best wel een betere keus zijn, ligt aan je smaak, ook de lage output is maybe een drempel en slappen kan je dus vergeten.. Maar wel een vintage tone..