PDA

View Full Version : M'n nieuwste aanwinst >>> STINGRAY 5



Phyrexian
20 februari 2004, 10:08
... en ik ben er zo blij mee!! :)

Phyrexian
20 februari 2004, 10:08
Hey fellaz, ik heb een tweede bas gekocht vorige vrijdag!
Een droom die waar werd: een Ernie Ball Music Man Stingray 5

Ik snap nu al het gepraat over de Stingray's. Ze speelt meer dan fantastisch; mega vlot en snel. De klank is adembenemend gewoon; in m'n band klinkt ze dwars door alles heen zonder te overheersen. Zalig!!
En die lage B......... vet!!

Ik dacht dat een active bass niks voor mij was (te veel knopjes), maar blijkbaar vind'k het toch wel maf... de sound is enorm krachtig in de flat-posities van de tone-knobs. Soms geef'k een beetje meer mid of bass er bij.

http://www.everlasting.be/bart/stingray5.jpg

PS - die picture is nog van de vorige eigenaar.

koen_V
20 februari 2004, 10:12
Proficiat man!
Ik ben er echt wel jaloers op.
als je eens iets opgenomen hebt met je band met de stingray moet je dat zeker eens posten.

groeten

Primitive
20 februari 2004, 10:38
wow die is super vet

Chris Wolstenholme
20 februari 2004, 11:18
zooo nice one :)

dumBASS
20 februari 2004, 11:59
MOOOOOOOOOOI!!!!!!! :)

Clunk
20 februari 2004, 17:05
das ook leuk :)

Javaca
20 februari 2004, 19:06
Mooi...

Gefeliciteerd man :soul: .

Sommigge kleurstellingen zijn gewoon alleen voor de basgitaar weggelegd.

Blijepanda
21 februari 2004, 00:27
:o Mooi man.

soulbrother
25 februari 2004, 21:11
Kik ding man! Ik heb er ook zo één, 3 tone sunburst en een rosewood toets. Ik heb 'm al een aantal keer te koop gezet maar ik kan 'm simpelweg NIET weg doen! Hij speelt als een tiet en klinkt netzo :???: Inmiddels zijn de tuners vervangen (de oude gingen heel erg rammelen), de preamp door een Aguilar OBP-3 (die oude ging gewoon stuk!) en nu ga ik de pick-up vervangen: het wordt een Basslines (Seymour Duncan) Alnico replacement pick-up. Ze zeggen dat die pick-up net zo klinkt als de oude '76 Stingray dus ik ben benieuwd. In het verleden heb ik een aantal Stingray 4's gehad en hiermeer vergeleken vind ik de sound van de Stingray 5 toch minder vet. De 5 klinkt meer als een Sterling, dus zou je kunnen zeggen dat de Stingray 5 eigenlijk een Sterling 5 is. Maargoed, dat doet natuurlijk niks af aan jouw blijdschap! Geniet ervan! Slap dat apparaat maar flink dof! :-D

soulbrother
25 februari 2004, 21:12
Kik ding man! Ik heb er ook zo één, 3 tone sunburst en een rosewood toets. Ik heb 'm al een aantal keer te koop gezet maar ik kan 'm simpelweg NIET weg doen! Hij speelt als een tiet en klinkt netzo :???: Inmiddels zijn de tuners vervangen (de oude gingen heel erg rammelen), de preamp door een Aguilar OBP-3 (die oude ging gewoon stuk!) en nu ga ik de pick-up vervangen: het wordt een Basslines (Seymour Duncan) Alnico replacement pick-up. Ze zeggen dat die pick-up net zo klinkt als de oude '76 Stingray dus ik ben benieuwd. In het verleden heb ik een aantal Stingray 4's gehad en hiermeer vergeleken vind ik de sound van de Stingray 5 toch minder vet. De 5 klinkt meer als een Sterling, dus zou je kunnen zeggen dat de Stingray 5 eigenlijk een Sterling 5 is. Maargoed, dat doet natuurlijk niks af aan jouw blijdschap! Geniet ervan! Slap dat apparaat maar flink dof! :-D

Phyrexian
26 februari 2004, 09:51
I don't slap! 8)

Anyways... ik ben er héél blij mee, zoals ik zei.
Vorig weekend had de band die voor ons opende een bassist met een Stingray 4 en een SVT-2 (all tube!)... wat een SOUND!!