PDA

View Full Version : verschil valvestate 1 en 2



HIM
20 februari 2004, 00:02
wat is het verschil (in grote lijnen) tussen de valvestate 1 en 2? (100 watt heads) qua uiterlijk zie ik dat de footsw en de fxloops aan de voorkant zitten.... maar das niet alles lijkt me??

Mr.Bluesbreaker
20 februari 2004, 14:30
Mmm, ik moet ff nadenken wat eigenlijk nou de 1 en 2 series waren, je bedoel niet de avt neem ik aan? De echte ouwe valvestates hadden nog een mooie rode aan/uitknop ipv de latere rechthoekige zwarte. De speakers zijn volgens mij ook anders, ik dacht dat de eerste celestion G12-t hadden in de 12 inch combo's, maar dit weet ik niet zeker. Volgens mij kon je op een gegeven moment bij de 2e serie ook nog es van 3 kanalen gebruik maken die je met de footswitch kon regelen, de 1e serie had dan wel een crunch functie, maar dit was een miniknopje verscholen achter de clean-gain knop zegmaar, die je niet via de footswitsch kon regelen, nogal onbruikbaar dus. En ik denk ook dat de latere versies geen chorus meer hadden, wat bij het inschakelen via de footswitch op de oude versie voor een rare volumeboost zorgde :o

Phyrexian
20 februari 2004, 15:22
Valvestate 1: genummerde modellen ala 8080 (combo) of een 8100 (head)
Valvestate 2: voorvoegsel VS voor de nummers, bv. VS65R (65watt combo, met reverb)
Valvestate 3: AVT (Advanced Valvestate Technology)

Ik had zo'n VS65R en die klinkt ok als eerste beginnersversterker. Later ontdek je dat er beter is voor hetzelde geld.
De eerste reeks zijn vrij goed vind'k. Onze gitarist speelde over zo'n 8080 combo en die gaat vrij luid, heeft veel geluidsopties en een al bij al goede klank voor het geld. Elk kanaal heeft een boost knopje waardoor je in theorie dus 'vier' kanalen hebt.
De 8100 is ook zo'n klassieker.

glacius
21 februari 2004, 12:33
zoals topic starter weet, gebruik ik de VS100R en heb daar ook een boost knopje op zitten,

dus dan heb je , clean/od1/od2/ boost (power dimension)

heeft de 1e serie dit ook ?? ik denk dat dit wel de vraag is waar de topic starter mee zit ...

Mr.Bluesbreaker
22 februari 2004, 13:01
Jup, mijn 8240 uit de 1e serie heeft ook clean/crunch/od1/od2. In theorie dus 4 kanalen idd, waarvan echter maar 2 met de footswitch te regelen. :x

HIM
22 februari 2004, 23:08
is er een manier om dat om te bouwen?? zodat je wel die 4 kanalen met de footsw kunt regelen?

Nielsje
22 februari 2004, 23:10
ja hoor,

eigenlijk best simpel, plaats op de plek van het drukknopje een relais dat schakelt met een voetpedaal, gaatje achterin boren voor je jack..

footswitch en klaar

maar tis maar de vraag of je dat allemaal wil doen bij een valvestate..

HIM
23 februari 2004, 02:40
okee ik denk dat ik dat wel ga doen een keer.