PDA

View Full Version : Up graden Squier



DAVID01
28 februari 2002, 15:28
Ik wil mijn Squier Stand. Strat graag upgraden dmv nieuwe elementen.
Is dit uberhaupt de moeite waard ?? en wat is het verschil tussen actieve en passieve elementen.????

Bedankt......

sebass
28 februari 2002, 15:43
Het is zeker de moeite waard, omdat het geluid een stuk beter wordt en je kan ze meenemen naar de volgende gitaar. Voor een strat die single coils heeft zijn volgens mij de kinmanns het best, ten minste ik hoor nooit iemand erover dat andere elementen beter zijn dan de kinmanns. Ik heb er zelf geen ervaring mee ik zit meer in de humbuckers maar dat is denk ik niets voor jou want dat wordt dat frasen, boren schuren etc, anders past die niet. Maar ik zou het doen. Kost trouwens wel aardig wat daar moet je wel rekening mee houden, maar het is de moeite waard, vooral omdat de stock elementen nou niet echt denderend zijn (echte bagger dus in vergelijking met upperclass)

Rectifier
28 februari 2002, 18:17
Verwacht natuurlijk geen wonderen. Ik had jaren geleden mijn Japanse Squier opgewaardeerd. En dat was een goede gitaar, goed hout etc. Die was het ook waard, Lace Sensors erop, Sperzel locking tuners, Wilkinson tremelo, grafieten topkam en een Bill Lawrence humbucker. Bij de meeste nieuwe strat's hoef je niet meer te frasen omdat ze al een uitsparing hebben gemaakt onder de slagplaat. Dus eerst checken.
Maar als je de goedkoopste squier hebt die er is (uit Korea ofzo) dan zou ik er nooit Kinman's op zetten. Dat is ie niet waard.

Rectifier
28 februari 2002, 18:20
Oh ja,

Bij Actief zit er een pre-amp in je elementne circuit, dus je signaal wordt versterkt en gaat dan naar je amp.
Ben je wel altijd een battery nodig in je gitaar. Voordelen, je signaal is constant en elke snaar klinkt even hard.

Bij Passief wil (afhankelijk van de kwaliteit van je elementen) het nogal eens volumeverschil onderling tussen de snaren geven. Daarom die verschillende pool-hoogtes om dat te compenseren.

Maar is een kwestie van smaak. Het één is niet beter dan het ander.

poeyerke
28 februari 2002, 18:52
De elementen en de stemmechanieken zijn zo'n beetje de beste upgrades voor een squier.

Kinman's zijn redelijk prijzig, Seymour Duncan's ook. Ik hoor veel goede dingen over Bill Lawrence pickups welke heel wat goedkoper zijn dan Kinman's.
Je kunt ze op de website http://www.billlawrence.com bestellen, ik weet niet of ze in Nederland ergens te koop zijn (vast wel).

Ik gebruik overigens kinman's die mij zeer goed bevallen, maar de volgende keer koop ik ook een setje BL's, gewoon om te proberen....wie weet bevallen ze beter.

DAVID01
1 maart 2002, 11:31
Bedankt voor al jullie moeite en tips.
het is overigens Gold decal uitvoering , made in China.

Nogmaals thanks.

jamar
1 maart 2002, 11:59
Je kunt natuurlijk ook de vintage noissless van Fender erin zetten. Passen altijd en zijn, als je een beetje kunt solderen, eenvoudig te monteren. Ze zijn stil, klinken goed enne Clapton gebruikt ze enne.... ze zijn goedkoper dan Seymour Duncan of Kinman's.
Succes

poeyerke
1 maart 2002, 13:03
Voordat ik het vergeet... je moet ook de potmeters vervangen, squiers gebruiken volgens mij 500k pots en de meeste stratelementen zijn gebaseerd op 250k potmeters.

De vintage noiseless hebben volgens mij 500k - 1meg potmeters nodig.
Overigens is het verstandig er meteen goede (amerikaanse) potmeters in te zetten en teven de schakelaar door een goed exemplaar te vervangen.

Als ik elementen vervang bouw ik meteen een hele nieuwe slagplaat. Is wel erg handig!

ekkerman
2 maart 2002, 16:53
kun je neit beter doorsparen voor een denoods betere 2 e handse van een A kwaliteit en daar misschien nog wat aan customizen.
de gitaar die je nou hebt blijft toch een squire en wat je daarin inversteerd krijg je nooit meer terug bij eventuele inruil en een merk gitaar dus wel .