PDA

View Full Version : Up graden Squier



DAVID01
28 februari 2002, 15:28
Ik wil mijn Squier Stand. Strat graag upgraden dmv nieuwe elementen.
Is dit uberhaupt de moeite waard ?? en wat is het verschil tussen actieve en passieve elementen.????

Bedankt......

sebass
28 februari 2002, 15:43
Het is zeker de moeite waard, omdat het geluid een stuk beter wordt en je kan ze meenemen naar de volgende gitaar. Voor een strat die single coils heeft zijn volgens mij de kinmanns het best, ten minste ik hoor nooit iemand erover dat andere elementen beter zijn dan de kinmanns. Ik heb er zelf geen ervaring mee ik zit meer in de humbuckers maar dat is denk ik niets voor jou want dat wordt dat frasen, boren schuren etc, anders past die niet. Maar ik zou het doen. Kost trouwens wel aardig wat daar moet je wel rekening mee houden, maar het is de moeite waard, vooral omdat de stock elementen nou niet echt denderend zijn (echte bagger dus in vergelijking met upperclass)

Rectifier
28 februari 2002, 18:17
Verwacht natuurlijk geen wonderen. Ik had jaren geleden mijn Japanse Squier opgewaardeerd. En dat was een goede gitaar, goed hout etc. Die was het ook waard, Lace Sensors erop, Sperzel locking tuners, Wilkinson tremelo, grafieten topkam en een Bill Lawrence humbucker. Bij de meeste nieuwe strat's hoef je niet meer te frasen omdat ze al een uitsparing hebben gemaakt onder de slagplaat. Dus eerst checken.
Maar als je de goedkoopste squier hebt die er is (uit Korea ofzo) dan zou ik er nooit Kinman's op zetten. Dat is ie niet waard.

Rectifier
28 februari 2002, 18:20
Oh ja,

Bij Actief zit er een pre-amp in je elementne circuit, dus je signaal wordt versterkt en gaat dan naar je amp.
Ben je wel altijd een battery nodig in je gitaar. Voordelen, je signaal is constant en elke snaar klinkt even hard.

Bij Passief wil (afhankelijk van de kwaliteit van je elementen) het nogal eens volumeverschil onderling tussen de snaren geven. Daarom die verschillende pool-hoogtes om dat te compenseren.