PDA

View Full Version : Carl martin



gab
28 februari 2002, 15:06
gebruikt iemand hier pedalen van carlmartin? wat is de ervaring? tasten ze je geluid als ze uit staan erg aan? ik denk vooral aan de compressor en de parametric eq

PeArLjAm
28 februari 2002, 16:22
Grappig er komen hier tegenwoordig ook al duitsters.

gab
28 februari 2002, 16:33
dat ik duitsland woon maakt me nog geen duitser hoor. ben blij wat in het nederlands te kunnen lezen/typen.

PeArLjAm
28 februari 2002, 21:29
Aha dus je bent een in duitsland wonende Nederlander??

Robbert
28 februari 2002, 22:29
Ik heb zelf een Carl Martin DeLayLa. Het is een mooi pedaaltje, alleen een beetje zwaar.

Het is een Delay (ja, hehe), maar hij zend een hoog signaal uit. Zat ook een papiertje in het doosje, dat men erachter kwam bij de productie.
Schijnt dat je het niet hoort op een oudere buizenversterker, alleen op transistor versterkers. Ik had hem test bij Feedback op een, ik geloof, Fender Twin en inderdaad geen pieptoon te horen.
Jammer genoeg kwam ik er thuis achter, dat op mijn versterker de pieptoon wel te horen is :sad: Niet dat ik dit pedaal weg doe, hij is verder super!

gab
1 maart 2002, 09:33
is die piep er ook als hij niet ingeschakeld is? ik speel door een fender bassman dus zal het niet horen. in de delayla ben ik ook geinteresserd daar er op de bassman geen reverb zit.

Robbert
1 maart 2002, 14:18
Ik heb even gekeken voor je. Ja het geluid is er ook als het pedaal is uitgeschakeld. Maar het geluid is er alleen wanneer de "Time" knop onder de 5 (vd. 10) blijft, daarboven verdijnt de piep. Wanneer je deze boven de 5 draait, klinkt het geluid alsof je in de badkamer ofzoiets staat. Dus hoe lager, hoe meer delay, hoe meer piep :smile:

Geart
6 maart 2002, 14:30
Ook ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Delayla. Het geluid is erg goed ,ook als het pedaal uit staat. Ik heb al verschillende pedalen aan kant gelegd omdat ik het idee had, dat ze mijn geluid aantastten op het moment dat het effect uit was. Geen spoortje hiervan bij de Delayla.
De pieptoon heb ik ook ontdekt. Ik speel over een Fender HotRod Deluxe (40 Watt buizen). In-line tussen gitaar en versterker is de piep NIET hoorbaar, via de effectloop (pre-out & pwr-amp-in)is de piep wel duidelijk hoorbaar. Maar ,zoals Robbert ook al schreef, alleen bij lange delay instellingen.

vinni
24 april 2002, 12:46
Heb een Chorus, Compressor en een Hot driv'n Boost MKII gehad....
op zich hele goeie pedalen maar de compressor had last van een kortsluiting...na te hebben gerepareerd perfect en met een ander pedaal was ook iets...weet het even niet meer....afwerking niet altijd lekker...maar als je dat voor mekaar hebt.....perfect!....ook wel lekker die ingebouwde 220V voeding.
Groet,
Vinni

Robbert
24 april 2002, 13:05
Ik vind het jammer, dat die pedalen van Carl Martin best wel duur zijn.
Die Delayla was meen ik rond de 400 pietermannen. Aan de andere kant, zo'n Boss delay pedaal zal ook wel niet goedkoop zijn.

Robbert

gab
24 april 2002, 15:49
hallo
sinds een week heb ik ook de delayla. en ik moet zeggen: zijn prijs meer dan waard. hij gaat bij mij door een bassman 59 RI en dan heb ik van de piep geen last. ik ben zelf een beetje neurotisch voor pedalen die mijn geluid aantasten en daarvan inderdaad ook geen spoor.

dus dank allen hierboven.

groet
gab

Shay
21 januari 2003, 14:43
ff een ouwe topic naar voren halen ..

wie heeft chorus van carl martin uitgeprobeerd?? Ik wil losse pedalen bij mijn blade hebben en mijn gt6 alleen voor mijn ibanez gebruiken... gt6 is leuk maar fokt de geluid van een goeie gitaar en krikt de geluid van een waardeloze enorm op... :smile:

Zelf zat ik te denken aan de volgende config op mijn blade rh4 classic

carl martin delayla
"" "" chorus
Mesa Boogy V Twin

Alleen een wah ... hmmm VOX lijkt me de lekkerste

advies ?? komop meiden

gab
21 januari 2003, 15:18
ik heb de chorus nooit geprobeerd maar er staat er een op ebay duitsland te koop. hier is de link:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=22525&item=2501095 985&rd=1

Shay
21 januari 2003, 15:24
Hey,

is best een goeie prijs .. maar duitsland is toch best ver voor als er wat misgaat...

gab
21 januari 2003, 15:54
ik heb vanuit duitsland ondertussen verschillende pedalen verkocht aan mensen in nederland (ook den haag) en italie. en er zijn volgens mij weinig problemen. tis niet de andere kant van de wereld.
er staat wel bij dat hij verzend naar duitsland alleen. maar als je het vraagt dan wil hij het vast wel naar nederland sturen. en ach. als je een hulpende hand vanuit potsdam wil (ik woon in duitsland).
gab@gappie.nl

Mitch
21 januari 2003, 16:17
Carl Martins zijn wereldpedalen; niks aan signaalverlies en zeker de Chorus XII is top: twee chorussen in één pedaal.
Op Marktplaats staat er volgens mij ook één te koop; gitaarmarkt geloof ik ook maar dat kan natuurlijk een 'dubbele' advertentie zijn.

vulvasonic
21 januari 2003, 23:55
Ik ben erg nieuwgierig geworden naar de Hot drive 'n boost (of zoiets).

Mijn vragen zijn:
- Hoe is de oversturing (overdrive of meer distortion-achtig)?
- Hoe boost de boost? (blijft ie clean bij cleane sounds)
- is die boost onafhankelijk te gebruiken van de oversturing?

Ik realiseer me dat ik het topic een weinig pleeg te verleggen, edoch het boeit me mateloos en zou met veel graagte een antwoord op mijn vragen willen verwachten.
;]

vinni
22 januari 2003, 00:36
Hoi,
Zie mijn eerdere berichten in deze topic.
Had de Compressor en chorus die ik had weer verkocht...een Cybertwin dat was het!...nou niet dus....dus nu ben ik weer CM-effecten aan het kopen. Heb al een nieuwe compressor en een tweedehands Chorus....Zijn gewoon erg goed. De tremolo heb ik niet van CM. Dit is een effect wat ik zelden gebruik dus heb ik er'één van Voodoo Labs....net zo goed maar een stuk goedkoper.
Ben nog op zoek naar een uistekend phaser en/of flanger...

Vinni

Shay
22 januari 2003, 09:28
Hmmmz,

Die compressor is ook wel een optie alhoewel ik ook andere ken die erg goed klinken, ik ga het wel uitproberen. Gaat je gitaarsound niet aangetast worden door die comp. en maakt ie geen ruis etc??

Voor 199 euro per pedaal verwacht ik dan ook wat goeds en ik bedoel erg goeds. Vanmiddag ga ik naar feedback voor CM pedaaltjez, gaat er iemand naar feedback vanmiddag???

Mitch
22 januari 2003, 11:56
@Shay: De compressor van Cm is misschien wel het pedaal waar ze de meeste naamsbekendheid mee hebben gekregen. Zelf niet uitgeprobeerd (ik gebruik 't te weinig om er zoveel poen aan te spenderen), maar ik heb louter lovende verhalen gehoord.
Het totale gebrek aan signaalvreten of ruis is juist waarom ze zo prijzig zijn
Ik heb overigens geen directe plannen voor Feedback vandaag... hoe laat ga je eigenlijk ?

@vulva : De drive is meer overdrive dan dist. Het enige nadeel vind ik is dat -ie bij mijn versterker wat dynamiek weghaalt. Ligt misschien aan de versterker/pedaal combi hoor, op mijn AVT50 geeft -ie juist een perfecte drive !
De boost blijft perfect clean afhankelijk van je amp en hoe hoog je de boost zet: er gaat natuurlijk een keer wat oversturen !
En ja, ze zijn onafhankelijk; de boost zit na de drive, dus als je de drive al aan hebt staan kun je dit geluid weer boosten.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Seymour Paul op 2003-01-22 12:00 ]</font>

vulvasonic
22 januari 2003, 12:35
Dan wordt ie voor mij wel heel interessant.
Dank voor je info!
;]

Mitch
22 januari 2003, 12:41
You're welcome !
In het topic "Hoe solo-geluid te boosten" of iets dergelijks van als-ik-het-goed-heb iamyou heb ik er nog wat meer over zitten bomen.

Shay is al onderweg zeker ?????

Shay
22 januari 2003, 13:02
nee hoor paul .. ik was even wat mp3 aan het wisselen met de toetsenist .. ik ga nu

ben daar over een 30 minuutjes .. ik neem mijn blade mee .. en ga daar ff raggen op wat bijlen die interessant zijn .. miosschien zie ik je wel .. ik heb een nike petje op beige... (om niet herkent te worden .. ben ook zo bekend he :grin:)

doei doei ..

shay => raced in zijn mazda op weg naar fietbek

Shay
22 januari 2003, 16:22
Nou ben er weer meiden,
Geen mister destium gezien hoor ...

Ik was echt onder de indruk van die delay en chorus... Eindelijk een apparaat dat effect geeft aan je gitaarsound en niet andersom of een effect dat overheersend is...

Ik had ook de Boost Drive MKII uitgeprobeerd maar die klonk minder. Is niks voor mij. Alhoewel die boost wel perfect was alleen de drive zwaar minder. Toch maar de V Twin dan :smile:

Ze hebben trouwens weer veel mooi spul staan daaro...

Mitch
22 januari 2003, 18:16
Ach, da's spijtig, ik had tot ongeveer 13.00 uur het forum gecheckt en blijkbaar nét iets te vroeg de computer afgesloten. Had ik je bericht nog gespot was ik wel ff langsgekomen. Volgende keer beter !