PDA

View Full Version : vintage pedaalkes



Koekje
19 februari 2004, 21:02
kent er iemand een merk van vintage effecten pedaalkes voor gitaar ... en de naam lijkt op micro-electrics of iets in die buurt ...

iemand een idee ?
soms ook site met wat info ?

dankuwel ... :chicken:

Lucky
19 februari 2004, 21:06
bedoel je mxr ?

skanky
19 februari 2004, 21:49
of electro-harmonix www.ehx.com

Koekje
22 februari 2004, 13:44
of electro-harmonix www.ehx.com

hm, dat zou het wel kunnen geweest zijn ...

egenlijk ben ik op zoek naar het pdaaltje dat in volgend nummer gebruikt werd om de solo in te spelen ...
www.goosemusic.com
dan naar sounds gaan en adience beluisteren ... solootje is ingespeeld rechtstreeks in de mengtafel, met slechts 1 pedaaltje ervoor (hoogst waarschijnlijk een electro harmonix bakske ... maar welk ?

iemand een idee ?

Mitch
22 februari 2004, 22:23
Nou, ik heb me er door heen geworsteld...........wat een ongeïnspireerde flutmuziek zeg..maar goed !

Ik vond het moeilijk thuis te brengen. Als je er zeker van bent dat het met één EHX pedaal is opgenomen, dan denk ik in ieder geval fuzz (Big muff dus, in het geval van EHX), maar er klinkt ook iets wah-achtigs doorheen.
Ik weet dat Electro Harmonix een keer een soort fuzz-wah heeft gehad, dus dat zou 'm kunnen zijn.
Kijk anders eens op Harmony Central, Effects, Reviews, Browse by manufacturer, Electro Harmonix. Daar is -ie vast wel te vinden.

Koekje
22 februari 2004, 23:20
... dan denk ik in ieder geval fuzz (Big muff dus, in het geval van EHX), ...

merci ! :chicken:

Lucky
22 februari 2004, 23:38
het is het ook niet echt voor mij.
vooral het tekstuele thema van het nummer is nogal......vlak.

hoe dan ook

inderdaad iets fuzzigs (big muff wellicht) en iets dat verdacht veel op een wah in nagenoeg een vaste positie lijkt (voor het nasale effect)

good luck

Mitch
23 februari 2004, 19:37
Ik bedenk me net dat de Tube Zipper waarschijnlijk is wat je zoekt.
Da's een combinatie van een envelope filter en een distortion.

Hoe die kruising tussen een Muff en een wah heette weet ik niet meer. Heb zelf nog even gezocht op HC, maar ik herkende de naam niet ergens.