PDA

View Full Version : G snaar valt dood..



gjlp
19 februari 2004, 18:47
Ik heb dinsdag mijn '62 usa vintage reissue strat binnen gekregen. Ik heb hem afgesteld en er nieuwe snaren opgezet. Als ik nu de g aansla (de b ook maar in mindere mate) valt hij dood, er zit geen lekkere sustain in zal ik maar zeggen. Ik dacht eerst dat het aan de oude rotte snaren lag, maar met nieuwe heb ik het ook. Wie weet wat dit kan zijn?

ijff
19 februari 2004, 19:08
Ik heb dat ook met de g-snaar gehad met een strat-kloon. Volgens mij heeft het iets te maken met het hout van de gitaar.

birt
19 februari 2004, 19:20
ik heb dit een beetje met mijn spaanse giteer, ook met de G

Aca Ilic
19 februari 2004, 19:36
Ik denk dat je je topkam moet laten nakijken. Het is namelijk het bekende kwaaltje bij strats, die G probleem ( die andere is bijv. " hoge E loopt evenwijdig met de zijkant hals"). Succes ermee!!!!

gjlp
19 februari 2004, 19:48
Ja ik heb het nu ook gezien. Bij een gefrette noot geen problemen. Thanks.

Aca Ilic
19 februari 2004, 20:02
Geen dank hoor, ik denk alleen dat ze wat meer aandacht aan betere ( lees duurdere) gitaren mogen uitbesteden. Ik heb al 3 strats , en geen enkele was perfect afgesteld ( zelfs mijn Blackie niet ) , maar daar leer je alleen van, zodat je op gegeven moment al met customizen bezig bent.Dat is namelijk de beauty van Strat, dat je heel veel mogelijkheden en vrijheden hebt, t.o.v. PRS bijvoorbeeld, en dat je daarmee steeds kunt blijven klooien, en modificeren, beginnend van electronica tot en met stemmechanieken etc, etc....

Ic3gl0vE
19 februari 2004, 21:00
Daar zeg je eigenlijk mee dat een strat een bouwpakketje blijft, ookal is 'ie nog zo duur.
Als ik een dure gitaar zou kopen, moet 'ie ook meteen perfect zijn, geen gekut waardoor customizing nog echt nodig is.
Maar goed, dat zal wel aan mij liggen.

birt
19 februari 2004, 21:18
hoe los je het eigenlijk exact op?

Aca Ilic
19 februari 2004, 22:17
Dat klopt . Strat is ook een klein beetje een "bouw paketje gitaar" ,want als je ziet hoe veel aanbod je van losse body's en halzen overal kun kopen en bestellen dan, kun je alleen concluderen dat bijna hele wereld bezig is met strat naapen ( Richwood en die andere kloontjes ), en waar ik meer en meer aan het twijfelen ben over de echte kwaliteit ( boven heb je toch de voorbeeld van 62 reissue). Daarentegen , heb ik nog geen enkele model van PRS bouw paket gezien, en aan die gitaar valt bijna niks te veranderen ( op pickups na MISSCHIEN).
Dat wil toch wat zeggen over de repuratie van die gitaren , om de prijsverschil niet te noemen, of zal het misschien zo zijn omdat PRS langer brandt ?

Aca Ilic
19 februari 2004, 22:20
Trouwens ik ken geen enkele stratgitaarspeler die met zijn strat helemaal tevreden is. :-D

Ohzoso
19 februari 2004, 22:48
LSR of rollernut er op en klaar is kees!!

ieme
20 februari 2004, 00:15
LSR of rollernut er op en klaar is kees!!

mijn gibson les paul junior (1957!!) heeft het ook, maar is dat de oplossing?

The Thumb
20 februari 2004, 10:08
LSR of rollernut er op en klaar is kees!!

Houd er wel rekening mee dat het plaatsen van een LSR consequenties heeft voor je klank, de strat zal wat metaliger gaan klinken. Waarschijnlijk moet de topkam even bijgevijld worden. Als je niet goed weet wat je doet moet je dit zeker niet zelf doen, want even te diep vijlen betekent dat je een nieuwe topkam moet installeren. Gewoon ff wegbrengen dus, vraag gelijk of ze even de frets checken en waar nodig bijvijlen, dit is nl iets waar Fender doorgaans ook niet al teveel aandacht aan besteedt

bat
20 februari 2004, 12:00
Een strat moet je gewoon goed inspelen (duurt al gauw een jaartje) en ja die topkam gewoon vervangen door een goed benen exemplaar.

Eerlijk is eerlijk: ik was ook niet meteen tevreden met mijn strat, er is meteen een hotrails ingekomen en ik heb de electronica aangepast, zodat ik ook een toonregeling op het brugelement had. Dat laatste zou ik bij elke strat doen, dat eerste niet persé.

Maar goed, we dwalen af...

musicmaniac
20 februari 2004, 12:35
Trouwens ik ken geen enkele stratgitaarspeler die met zijn strat helemaal tevreden is. :-D


Ho ! Ho ! Effe wachten! En ik dan? :)