PDA

View Full Version : Engl Richie Blackmore niet voor metal??



Negative K3 fan
19 februari 2004, 17:38
Ik weet niet meer wie het was die zei dat een richie blackmore niet geschikt was voor metal...

MAar ik weet dat het niet zo is:
http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000127866_000015250.mp3

Soulflyhigh
19 februari 2004, 17:58
Vette shit 8-) ik had hem al gehoord. Volgens mij speelt Arch Enemy ook op Blackmore's in de studio

skabouter
19 februari 2004, 18:20
vette shit 8-)

maar gaat het hier om een standaard ding ? geen mods en bias shit ?
want met de juiste mods kan je een plexi ook zo laten klinken, dus dat zegt niets.

Negative K3 fan
19 februari 2004, 18:33
vette shit 8-)

maar gaat het hier om een standaard ding ? geen mods en bias shit ?
want met de juiste mods kan je een plexi ook zo laten klinken, dus dat zegt niets.

Helemaal standaard, gewoon thuis opgenomen met pro tools en een shure sm57+sennheidser MD421 (oid) geen eq of andere effects na de opnames alleen een overdub.

skabouter
19 februari 2004, 18:38
in dat geval klnikt het lekker :) maarhoe weetje dat zo zeker ? wie zegt dat ?

Negative K3 fan
19 februari 2004, 18:39
degene die de clip heeft gemaakt natuurlijk

skabouter
19 februari 2004, 18:41
vaag....................zegt dus niets :D

Negative K3 fan
19 februari 2004, 18:53
ik geloof hem wel, want hij heeft ook clips van powerballs ed gemaakt die imo nergens naar klonken en waarvan hij hetzelfde zei, buiten dat is hij ook iemand die wel voor zn woord instaat.

verder is het trouwens shit in, shit out. Als je een kutte opname hebt kun je er nog zoveel eq overgooien, het blijft kut. Je kunt ook m et cooledit ofzo geen gain toevoegen.

Blijepanda
19 februari 2004, 18:53
Dat lijkt mij ook niet :-D

Josdevos
19 februari 2004, 19:09
Sommige mensen snappen niet dat een knallende metalsound niet gemaakt wordt met massa's gain en een scooped pissy equaliser...

Zo droog mogelijk, zo weinig mogelijk distortion dus en heel veel mid is de boodschap, en knallen maar, zeker in combinatie met een laaggestemde gitaar...

Swan
19 februari 2004, 19:45
Sommige mensen snappen niet dat een knallende metalsound niet gemaakt wordt met massa's gain en een scooped pissy equaliser...

Zo droog mogelijk, zo weinig mogelijk distortion dus en heel veel mid is de boodschap, en knallen maar, zeker in combinatie met een laaggestemde gitaar...

hangt er vanaf watvoor soort metalsound je wilt heh

Josdevos
19 februari 2004, 22:21
Ja, heb je wel gelijk in, maar veel te veel mensen draaien hun gain te ver open en halen teveel mid eruit.

Maar voor alle duidelijkheid ik hou van een strakke metalsound, en zo is die van de sample. (Denk dus ook Arch Enemy, Callenish Circle, Soilwork...)

vinni
19 februari 2004, 22:27
JAAAA!

Geluid komt me erg bekend voor!
Oeps!......mijn versterkertje....hahahaha

Ja hoor, ik haal dr ook lekkere heavy geluiden uit. Maakt natuurlijk ook dik uit welke gitaar je grbruikt. Voor dit soort werk heb ik een EPS Eclipse II met EMG's en een 010-set van DR met extra dikke lage snaren..

Kan alles maken wat ik wil....wel 4X12 kastje dr bij.....

Groet,
Vinni

Jools
19 februari 2004, 23:52
van HC gehaald

newbreed
20 februari 2004, 15:12
Sommige mensen snappen niet dat een knallende metalsound niet gemaakt wordt met massa's gain en een scooped pissy equaliser...

Zo droog mogelijk, zo weinig mogelijk distortion dus en heel veel mid is de boodschap, en knallen maar, zeker in combinatie met een laaggestemde gitaar...


helemaal mee eens...alleen dat mid niet zo. tenminste niet op een marshall.wat dat ENGl klipje betreft..zou te horen is dat niet de ENGL vervorming maar staat die amp gewoon clean met een extra pre-amp ervoor niet?..

Phyrexian
20 februari 2004, 15:16
Een vriend van me speelde in Serial Buchter (death metal band uit het Gentse). Je kan samples downloaden op http://serialbutcher.deathmetal.be/ (bij media).
Minstens één van die twee gitaren die je er op hoort is opgenomen met een Rictchie Blackmore van ENGL.

Negative K3 fan
20 februari 2004, 15:48
Sommige mensen snappen niet dat een knallende metalsound niet gemaakt wordt met massa's gain en een scooped pissy equaliser...

Zo droog mogelijk, zo weinig mogelijk distortion dus en heel veel mid is de boodschap, en knallen maar, zeker in combinatie met een laaggestemde gitaar...


zou te horen is dat niet de ENGL vervorming maar staat die amp gewoon clean met een extra pre-amp ervoor niet?..

nee, is gewoon gain kanaal met gain op maximum.

Soulflyhigh
20 februari 2004, 18:18
Een vriend van me speelde in Serial Buchter (death metal band uit het Gentse). Je kan samples downloaden op http://serialbutcher.deathmetal.be/ (bij media).
Minstens één van die twee gitaren die je er op hoort is opgenomen met een Rictchie Blackmore van ENGL.
Leuk stemmetje :-D maar de gitaarsound is idd killer 8-)

Negative K3 fan
20 februari 2004, 18:30
jezus christus phyrexian, wat een muziek. Van die cannibal corpse achtige toestanden is nog steeds te veel voor mij :) jammer dat de drums zo hard staan, de gitaar komt er nauwelijks door behalve bij van die wiedelewiedele solo's.

Anders Destium
20 februari 2004, 22:41
Klinkt erg goed allebei :)

Mijn settings zijn bas 1, mid en treble 10, bijna max gain. Dat is ook voor Carcass en Hypocrisy (7-snaar terreur)

Baco
20 februari 2004, 23:08
Klinkt erg goed allebei :)

Mijn settings zijn bas 1, mid en treble 10, bijna max gain. Dat is ook voor Carcass en Hypocrisy (7-snaar terreur)

Het laatste optreden dat ik Hypocrisy gezien heb speelde Peter (Hypocrisy) niet meer op zijn gekende 7-snaar Ibanez, maar op een Explorer model (als ik mij niet vergis was het een ESP). Was ook verbaasd :o

Negative K3 fan
21 februari 2004, 13:45
Klinkt erg goed allebei :)

Mijn settings zijn bas 1, mid en treble 10, bijna max gain. Dat is ook voor Carcass en Hypocrisy (7-snaar terreur)

bas op 1 en mid en treble op 10 met een open back 112 combo??? Ligt dat nou aan mij, of lijkt het mij dat dat ongeloofelijk kut en dun klinkt?

ToTaL FaKe
21 februari 2004, 13:56
lekkere stem trouwens.. :-D

je zow maar zo'n stem hebben :razz: Vlgens mij ben je ook sgoor als de mutherfacker de dag erna :razz:

gegroet

newbreed
21 februari 2004, 19:40
zou te horen is dat niet de ENGL vervorming maar staat die amp gewoon clean met een extra pre-amp ervoor niet?..[/quote]

nee, is gewoon gain kanaal met gain op maximum.[/quote]

wow..dan weet ik bijna zeker dat voor het eind van het jaar hier de marshalls en line 6 weg zijn.... :lol:

gerrekat
23 februari 2004, 11:14
Sommige mensen snappen niet dat een knallende metalsound niet gemaakt wordt met massa's gain en een scooped pissy equaliser...

Zo droog mogelijk, zo weinig mogelijk distortion dus en heel veel mid is de boodschap, en knallen maar, zeker in combinatie met een laaggestemde gitaar...

geloof maar dat de gain in deze clip gemaxed is, dat heeft Derek er ook wel bijgezegd op HCAF....

De Blackmore heeft wel degelijk redelijk wat gain dat bewijst deze clip maar weer...maar inderdaad teveel gain is lelijk...daar hebben IMO recto's vaak last van....scoopen klinkt ook kut zeker in een bandsituatie...ik heb mijn mids zeker op 6