PDA

View Full Version : Greenhorn



RS-Rik
19 februari 2004, 17:13
hey mensen,

Ik ben Rik, 16 jaar en heb intresse in een electrische gitaar. Bij een lokale muziek instrumentenboer heb ik een squier strat zien staan voor 200 euro, en een versterker (weet het merk zo niet meer) van 35 watt (die overigens best goed klinkt volgens een klant die er ook was) voor 60 euro. Mij lijkt het best een leuk beginnerssetje.. wat jullie? Er zit trouwens een koptelefoonaansluiting in en dat is zeer relaxed (voor mn ouders voornamelijk.. :wink: .


Ik heb weinig ervaring met gitaar, laat ik het zo zeggen, ik heb wel eens ooit op een gitaar geragd (wel vaker) maar daar houd het mee op. Zo'n beetje het enige wat ik heb geoefend is 7 nation army (white stripes) en heart shaped box (nirvana). En dat gaat eeh.. redelijk.
Een vriend van me heeft al langer een strat (audition) een hele ouwe die hardstikke lekker klinkt alleen heeft hij een klote versterker.


Hebben jullie nog tips en/of dingen waarbij ik moet letten bij de aankoop? Verder ben ik niet echt geinteresseert in lessen, ik ken wel mensen die alleen lessen hebben genomen voor de basics en nu best aardig spelen.

Verder kan ik zeggen dat ik zeeen van tijd heb om te oefenen (en de motivatie! :) )