PDA

View Full Version : steve Vai Live At The Astoria in London DVD



wimmeltje
19 februari 2004, 12:54
Beste Heren en dames. Ik ben opzoek naar de steve Vai Live At The Astoria in London DVD.Is er iemand die weet waar deze wordt verkocht en ook op voorraad is. Ik ben in eindhoven opzoek geweest maar de meeste winkels hebben hem niet of kunnen hem niet bestellen.(kennen hem ook niet) Als iemand een winkel weet waar ze hem hebben laat het me weten. Liefst de naam van de winkel plaats en adres. Dan ben ik helemaal blij. Alvast bedankt.

Maiden Michiel
19 februari 2004, 14:59
Bij mij is hij toevallig van de week weggegaan. Ik heb hem wel opnieuw besteld, wanneer hij binnenkomt kan ik zo nog niet zeggen...

Ibanez
20 februari 2004, 15:52
Ik heb erg goede ervaring met de online winkel NLstore. Kost geen verzendkosten en word snel toegestuurd. En ze hebben de steve vai dvd: http://www.nlstore.nl/shop5/shopdisplayproducts.asp?search=yes

FNaRK
23 februari 2004, 17:39
ik heb gisteren een kopietje gekregen van een vriend,
ga zodadelijk maar eens kijken...het schijnt een geweldige show te zijn !!

FNaRK
23 februari 2004, 22:44
en jawel hoor,
geniale DVD !!!!!!!

en die MacAlpine kan ook een aardig stukkie spelen :o

Super Slinky
27 februari 2004, 11:34
Ik heb hem van de week bij de Nootzaak in Amersfoort gekocht.
De DVD bevat bijna 4 uur materiaal van deze gitaargek. Volgens mij is hij bij de musicstore ook gewoon te bestellen.

Het is echt een DVD die je moet hebben. Steve is een echte showman met gevoel voor humor. Hij haalt van alles uit de kast. De band waar hij mee speelt is super. De DVD was maar 21,50. Voor die prijs kun je heel wat fraai gitaarwerk bekijken en beluisteren.

Maiden Michiel
21 maart 2004, 21:18
Even nog n.a.v. deze DVD, vandaag gekeken.
Echt E.S.S.E.N.T.I.E.E.L. voor iedere liefhebber van gitaarmuziek:

1. De superband bij uitstek: vooral een genot om MacAlpine en Vai samen te zien spelen, Billy Sheenan heerst uiteraard en dat ventje van 20 doet het ook niet slecht!

2. Virgil Donati: men zegt wel eens: de beste drummer, je kan niet zeggen wie dat is, het hangt met teveel factoren samen. Nou mensen, na het zien van zijn drumsolo weet ik toch echt niet meer wie er aan dit niveau kan tippen.

3. Steve Vai speelt met zo'n souplesse en emotie, G.E.N.I.A.A.L. gewoon. Af en toe nog wat humor ertussendoor (Jibboom), duidelijk dat deze man zeer veel ervaring heeft en precies weet hoe alles werkt. Hij weet ook precies hoe hij met feedback en alles om moet gaan.

Kortom, als we het hebben over waar voor je geld: deze DVD had het dubbele kunnen kosten.

Had ik al gezegd dat Tony MacAlpine heerst? :)

Maiden Michiel
21 maart 2004, 21:20
Er is geen actie aangegeven

Wanneer houdt dit eindelijk eens op? Mijn echt post zie boven

lupoloco
21 maart 2004, 21:57
heb de dvd van vrijdag is idd geniaaaaaaaaal

Stratman70
4 mei 2004, 14:13
Ik vind m ook te gek, al hoeven die laserlichtjes op zijn vingers en die lichtgevende helm etc. allemaal niet zo voor mij.
De uitvoering van de nummers zijn subliem, vanaf het eerste nummer, wat gezongen wordt door de bassist (David Lee Roth eat your heart out).

Het enige mindere aan de dvd is de uitvoering van FTLOG, waarin Vai (bewust?) niet in pitch opdrukt, wat ik zelf als storend ervaar. En soms zou het camerawerk wat beter mogen (meer vingers, toetsenbord en gezicht shots.)

Maar ben het er mee eens dat dit een essentiele dvd is.

btw Maiden Michiel, heb je bij "sounds" de uitvoering van Bert K en mij al gehoord van FTLOG? :wink:
(druk maar op zijn link, die van mij doet het nooit :evil: )

Barret Wallace
4 mei 2004, 17:17
Ik vind m ook te gek, al hoeven die laserlichtjes op zijn vingers en die lichtgevende helm etc. allemaal niet zo voor mij.
De uitvoering van de nummers zijn subliem, vanaf het eerste nummer, wat gezongen wordt door de bassist (David Lee Roth eat your heart out).

Het enige mindere aan de dvd is de uitvoering van FTLOG, waarin Vai (bewust?) niet in pitch opdrukt, wat ik zelf als storend ervaar. En soms zou het camerawerk wat beter mogen (meer vingers, toetsenbord en gezicht shots.)

Maar ben het er mee eens dat dit een essentiele dvd is.

btw Maiden Michiel, heb je bij "sounds" de uitvoering van Bert K en mij al gehoord van FTLOG? :wink:
(druk maar op zijn link, die van mij doet het nooit :evil: )

Dat slechte camera werk komt omdat er vooraf geen afspraken gemaakt werden over wat er nou precies gefilmd moest worden :-?

Stratman70
11 mei 2004, 17:40
Gisteren geluisterd naar het audio-comment. Ai Ai Ai, wat een blamage!!!!!
En dat terwijl ik alleen nog maar FTLOG en vanaf daar verder heb gekeken. Hoe zal de rest zijn?
Ik had intens medelijden met Steve Vai: die interviewer sloeg compleet de plank mis! het was duidelijk iemand die geen ene reet verstand van gitaarmuziek en al helemaal niet van Steve's manier van muziekmaken had! Waarbij Steve serieus probeert iets uit te leggen over de muziek: compositie of spel, begint die lullo over een foutje dat gespeeld werd en meer van dat oppervlakkige onzinnige gedoe. Het ging helemaal nergens over en Steve Vai ziet zijn hele "audio-comment" naar de knoppen gaan. "I'm Not happy!" "Do you want to fire me?" Die lul van een interviewer begrijpt er geen ene kloot van. Hier kan ik me wel zo kwaad over maken. Het is weer eens (letterlijk) de miskenning van een fabelachtige Gitarist. En dat nog wel op zijn eigen DVD!!! Hopelijk kan dit nog eens overgedaan worden met iemand die weldegelijk interesse in en verstand heeft van Steve's muziek. Ik had zoveel wijzer kunnen worden over zijn muziek, maar door die lul van een interviewer dus mooi niet.

Je hoort zo goed dat Steve hier van baalt en ik baalde met hem mee.

Ivar
4 augustus 2004, 17:17
Uhm... beetje laat... maar de audio-comments is toch door de Vai - band zelf ingesproken?


Of zit er ergens een interview die ik gemist heb?

Stratman70
6 augustus 2004, 01:35
Ja klopt. Ik was stoned en die lul waar ik het over had, was dat jonge manneke dat ook gitaar speelt in die band. Ik heb het geloof ik wat verkeerd begrepen. Al heeft Vai het wel over ontslag en dat hij niet blij is, maar ik moet het inderdaad eens nuchter gaan beluisteren. :D

Ivar
6 augustus 2004, 13:49
Het zal wel gewoon zelfspot zijn, ik vond de FTLOG ook niet echt geslaagd, beetje onzuiver.

Negative K3 fan
6 augustus 2004, 17:10
ik vind de dvd best saai, heb hem gedownload, te veel van hetzelfde, de instrumentale solo's van die jonge gitarist en de drummer zijn awesome, FTLOG heb ik nog nooit zo slecht uitgevoerd gehoord, carera werk beroerd. Maar billy is wel koel, vai is ook wel koel, de hele band is een stel talenten bij elkaar, op zich wel leulk, maar ik kan hem niet in 1 keer afkijken.

Pilitev
25 augustus 2004, 17:41
Sommige nummers zijn niet helemaal zuiver volgens mij, zoals bij The Crying Machine dat klinkt echt superbagger. Iemand nog meer opgevallen? Hij mag die strontgitaar wel eens laten vervangen die zit vol met scheuren enzo

Pegasus
27 augustus 2004, 00:55
Sommige nummers zijn niet helemaal zuiver volgens mij, zoals bij The Crying Machine dat klinkt echt superbagger. Iemand nog meer opgevallen? Hij mag die strontgitaar wel eens laten vervangen die zit vol met scheuren enzo

Niet helemaal zuiver of echt superbagger, daartussen zit volgens mij een wereld van verschil.

Live klinkt het natuurlijk niet zo als op de plaat maar dat lijkt me logisch.
In de EVO zit een grote scheur aan de achterkant (zie de foto's op zijn website) waardoor deze niet goed meer op stemming is te houden. Hij gebruikt deze dan ook niet zo vaak meer. Meestal gebruikt hij de FLO. Dat deed hij overigens ook tijdens zijn concerten met het Metropole Orkest.

sneez0r
27 augustus 2004, 18:44
ik vind de dvd best saai, heb hem gedownload, te veel van hetzelfde, de instrumentale solo's van die jonge gitarist en de drummer zijn awesome, FTLOG heb ik nog nooit zo slecht uitgevoerd gehoord, carera werk beroerd. Maar billy is wel koel, vai is ook wel koel, de hele band is een stel talenten bij elkaar, op zich wel leulk, maar ik kan hem niet in 1 keer afkijken.
+1
Ik had ook meer van die jonge knul willen zien en minder van Vai's gezicht. De DVD is aardig, maar of ik veel geld zou betalen om zo'n show live te zien...

Ivar
27 augustus 2004, 19:48
Het blijft natuurlijk Vai zijn band...

ALs je wat meer van die Dave wilt kan jij zijn nieuwe album bestellen.
http://www.daveweiner.com/

Pegasus
28 augustus 2004, 23:29
Volgens mij is de cd buiten de VS nog steeds niet te bestellen. Best jammer want de fragmenten op zijn website klinken uitstekend.

En gaan we nu eens ophouden om Dave Weiner een jonge gast/knul oid te noemen? Hij is al bijna 30. Ik ken jongere gitaristen.

Stratman70
30 augustus 2004, 20:56
Ik ben trouwens wel erg benieuwd hoeveel er aan die cd is gesleuteld, qua overdubs!

pinchaholic
27 september 2004, 22:59
Heb die schijf dus gekocht en zit nu op mijn luie reet lekker te kijken..
Idd camerawerk is onzettend snel, net als bijv. Live shit: Binge & purge van Metallica. Jammer, want ik wil meer naar de spelende vingers van de meester kijken..

Kijk nu naar "Liberty": Djiez, wat wordt dit nummer goed gespeeld! Passion & Warfare blijft toch onmenselijk goed..

Aldus mijn duit in het zakje :P

Pinch

Stratman70
28 september 2004, 15:42
wacht maar totdat je bij For The Love Of God bent aanbelandt. De tranen springen dan in je ogen vrees ik.

pinchaholic
1 oktober 2004, 12:04
ai :oops:

ftlog is inderdaad out of tune! en niet zo'n beetje ook! Ik snap dus niet dat Vai, die de dvd zelf ge-edit heeft, dit niet hoort. Las eens een verhaal over zijn Zappa music-transcribtionjob, waar bij hij 15 verschillende partijen tegelijk kon indentificeren... en dan hoort ie niet dat ie vals speelt? I'm not buying it.. :-?

Hoe denken jullie hier over?

el pinch

Maiden Michiel
1 oktober 2004, 13:49
Was mij nog neit opgevallen.
Volgende keer maar eens op letten dan.

taylor
7 oktober 2004, 12:29
ik heb die dvd een paar weken terug gekocht in den haag.
had al een tijd lang niet(jaar of 2) meer echt geluisterd naar vai maar vind het voor een meerendeel instrumentale live show helemaal te gek,ben weer helemaal vai gek.

als je vai bv naast mcalpine zet kun je echt horen dat mcalpine niet veel voorsteld vergelijken bij vai dan,nou ben ik nooit echt een fan geweest van mcalpine hij ken wel spelen daar niet van maar...

is ook 1 van de eerste dvd's of video met dit soort muziek die je wel blijft kijken al is het maar voor een paar(zeer goeie) nummers.

en vals of niet ik wil wel zien welke gitarist zo'n show kan geven als vai en dan nog met bijna onmogelijke gitaar stukken,hendrix was ook vaak out of tune die vind iedereen nog steeds geweldig, including me :)

Maiden Michiel
7 oktober 2004, 13:00
Sorry, maar dat MacAlpine "niet veel voorstelt" vind ik wel erg laagdunkend.
Als je ziet wat hij allemaal voor soort shit heeft gedaan (zeer ingewikkelde prog, jazz/fusion, shred etc.) vind ik toch echt wel dat hij wel wat voorstelt. Hij is gewoon een heel ander soort gitarist dan Vai, anders niks.

Luc-O
7 oktober 2004, 15:19
Mee eens, dat TMac niet veel voor zou stellen is veel te kort door de bocht. Luister bijv. maar eens naar Premonition (mijn fav MacAlpine soloplaat of zijn werk met Planet X. Ook weet ik zeker dat Tony - wanneer het puur op techniek alleen zou aankomen - Vai het snot voor de ogen speelt. Zijn sweeps en alternate picking zijn echt weergaloos! Wel vind ik Tony's geluid vaak (en dus ook op die Astoria-dvd) ronduit bagger.

pinchaholic
7 oktober 2004, 15:21
Hee Taylor,

als je deze show te gek vindt, dan heb ik even een gulden tip voor je !(jullie :D )

Download eens: Expo 92... Is een een of ander benefietconcert in portugal met de volgende grootmeesters: Brian May, Vai, Satch, Nuno Bettencourt en Joe Walsh (Eagles).

Ik persoonlijk vind dit concert nog net iets wijzer!

Check it out. :P

Pinch

Pegasus
9 oktober 2004, 20:21
Hee Taylor,

als je deze show te gek vindt, dan heb ik even een gulden tip voor je !(jullie :D )

Download eens: Expo 92... Is een een of ander benefietconcert in portugal met de volgende grootmeesters: Brian May, Vai, Satch, Nuno Bettencourt en Joe Walsh (Eagles).

Ik persoonlijk vind dit concert nog net iets wijzer!

Check it out. :P

Pinch

Waar valt dat concert ergens te vinden op het WWW?

pinchaholic
13 oktober 2004, 11:12
Pegasus,

ik heb via shareaza. http://www.shareaza.com/

zoek op: expo 92 brian may


sit back & relax

en voel je nietig na al dit geweld :-D

pinch