PDA

View Full Version : Laag volume probleem bij microfoon



if19mt
19 februari 2004, 09:59
Beste mensen,

Ik heb vandaag eindelijk een leuke zangmicrofoon gekocht om bij mijn computer te gebruiken... Gewoon om wat dingetjes op te nemen en mezelf eens wat beter te horen dat door zo`n pc-dingetje. Een Shure 10A, voor de geinteresseerden.

Ik heb de mic via een standaardkabel, en zo`n stekkertje dat van een dikke een dunne plug maakt (god.. wat voel ik me amateur nu..) in de mic. in van mijn soundcard geplugd. Ondanks alle veranderingen in instellingen op de pc krijg ik totaal geen volume uit de microfoon. Het geluid komt wel door, maar echt heel zacht. Als ik mijn pc microfoontje weer inplug met dezelfde instellingen klinkt deze gewoon, zoals hij moet klinken.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? Bedankt!

Kjiratsiekoedel
19 februari 2004, 10:34
hmmmzzzz, dit soort dingen zijn op afstand altijd lastig. er is namelijk altijd veel in te stellen aan dit soort dingen en je weet nooit wat.

ik neem aan dat je het volgende al geprobeert hebt:
-mic in begruiken
-line in gebruiken
-volumeregeling alles opengooien
-bij geavanceerd in volumeregeling '+1 mic boost' gebruiken
-de microfoon aangezet/volumeschakelaar aan

meer weet ik er ook niet van

(ps. die pluggen heten "jack's")

jelle
19 februari 2004, 20:19
als je een mic in je pc plugt heb je (volgens mij) altijd een tussenversterkertje nodig. Je kan je gitaarversterker ertussen hangen, maar op veel geluidskaarten zit ook een klein voorversterkertje. Dat is dus die "mic boost" waar kjiratsiekoedel het over had.
Als je een goedkope kaart hebt, kan dit versterkertje alleen wel een irritante piep of ruis hebben...

succes

x.studio
19 februari 2004, 21:29
Een Shure 10A zeg je, dat is toch zo'n head-set geval bedoelt voor spraak? Zou mijn keus niet geweest zijn tenzij je er dus alleen in wil kletsen, maar goed, daar wordt je niks wijzer van. Wat je nodig hebt is gewoon een pre-amp voor dat ding, en eigenlijk geld dat voor elke mic. De geluidskaart doet dat ook, alleen meestal vrij beroerd (praat even over de low-budget consumentenkaartjes). Doe eens gek en koop een bescheiden mengpaneeltje en zet dat tussen je mic en je pc. Signaal van dat paneeltje je pc invoeren via de line-in en klaar.