PDA

View Full Version : Fender Silverface Sound



Shaggy
19 februari 2004, 08:47
Hallo,

Een vraagje voor de fender kenners out there..

Zoals de meeste gitaristen ben ook ik op zoek de ideale gitaarsound en ik ben qua gitaar er wel uit maar nu de amp nog. :cool:

Nu heb ik laatst een fender sf twin reverb uitgeprobeerd van na '71 in elk geval en ben ik zwaar onder indruk van de sound, prachtige clean. Hoe is de sound (clean) van de sf twin reverb van voor '71?? En is het verschil tussen de twin reverb en de super reverb te vergelijken met het verschil tussen de hotrod deluxe en deville???

Van wat ik me laat vertellen is de super reverb de "clean king".

En liever niet, maar is een reisseu de moeite? Liefst toch een authentieke silverface.

Thnx

:amp:

Mr.Jay
19 februari 2004, 13:53
[quote="Shaggy"]
Nu heb ik laatst een fender sf twin reverb uitgeprobeerd van na '71 in elk geval en ben ik zwaar onder indruk van de sound, prachtige clean. Hoe is de sound (clean) van de sf twin reverb van voor '71??

Wel vergelijkbaar, zelfde karakter. Een blackface is wat warmer en zal wat eerder randje krijgen. De 71er is prima te blackfacen, maar dat moet je pas doen als je dit ook zoekt, anders is een Sf-Twin een prima amp verder als basis voor hele boel stijlen.


>En is het verschil tussen de twin reverb en de super reverb te vergelijken met het verschil tussen de hotrod deluxe en deville???

Is een appel net zo lang als een banaan ? :razz:
Twin is cleaner vanwege zijn vermogen en 12"speakers, wat meer laag en hoog. De Superreverb heeft de helft ana vermogen, zal dus eerder crunchen en zeker ook omdat ie 4x10"speakers heeft die meer MIDDY karakter hebben, iets afgekapter laag en hoog ook wellicht. ( e.e.a. ligt aan type speakers dat er in zit natuurlijk )

Verschil tussen HRdeville/dlx is plat en iets minder plat. 8-)

>Van wat ik me laat vertellen is de super reverb de "clean king".
DON't BELIEVE THIS > zéker PITTMAN gelezen ??????
Hij is wle KING, maar allesbehalve ...of clean.


>En liever niet, maar is een reisseu de moeite?

NEEN. Net zo duur, ofwel duurder dan een vintage en slechtere / onbetrouwbaardere kwaliteit.

JaY

PeeVee
19 februari 2004, 15:34
Van wat ik me laat vertellen is de super reverb de "clean king"

Heuh? :o

Kunnen Super Reverbs ook clean dan?!... :-D


Ik heb er twee, eentje uit '65 en eentje uit '69 maar die zijn toch tamelijk ranzig... Nu moet ik toegeven dat ik niet echt zachtjes speel maar SR is voor mij de ULTIEME Fender crunchbak...

Wil je een mean 'n' clean machine, zoek dan naar een Showman Reverb met een 2 x 15" (JBL) kast, technisch gezien is dat gewoon een Twin. Een Quad Reverb (Twin chassis in 4 x 12" combo) of een Super Six (Twin chassis in 6 x 10" combo).

Wil je nog cleaner dan dat, dan is de 6x6L6 180W Super Twin Reverb misschien een optie...