PDA

View Full Version : Engl Thunder 50 Reverb vraagje



HIM
19 februari 2004, 00:26
de thunder 50 heeft 2 kanalen: crunch/lead en clean/lead

is het mogelijk om van clean naar crunch te schakelen en dan eventueel naar lead met het voetpedaal?

dus bijvoorbeeld clean introtje spelen, dan met crunch akkoorden strummen en dan een solo bouwen met de lead? zonder naar je versterker te moeten rennen..

bvd!

kokeleko
19 februari 2004, 08:16
Nee.

Mithrandir
19 februari 2004, 08:53
:???:

Tuurlijk wel, gewoon een Z3(?) switch erbij of een willekeurige andere stereo-switch die je nog hebt liggen (ze werken niet allemaal, maar de meesten wel). Dan kun je zoveel tussen clean, crunch en lead wisselen als je maar wilt.

kokeleko
19 februari 2004, 08:55
Dan zit er op die kut Thunder in mijn oefenruimte een verkeerde FS :D

Mithrandir
19 februari 2004, 08:57
lol, H&K switsches werken er iig op, mijn oude Marshall switch niet en de Engl switches natuurlijk wel. Blijf het vreemd vinden dat je zo'n simpele switch er niet gewoon bij krijgt, nee dan moet je nog eens 100 (ongeveer) euro extra neerleggen.

En de thunder is niet kut :D

kokeleko
19 februari 2004, 09:01
Zit zo'n standaard footswitschje bij.

Tis ook niet een echte kut versterker, beetje klein , hehehe :-D

Exitinside
19 februari 2004, 09:45
Ik heb ook een thunder 50, maar niet de reverb versie en schakel met een Z4 footswitch.
Weet niet of je deze ook met de reverb versie kan gebruiken.
Thunder kut ?????hahahahahaha.......dit is de grap van het jaar.

kokeleko
19 februari 2004, 12:57
Thunder kut

:-D

roger
19 februari 2004, 17:50
Nadeel van de reverb-versie is (vind ik) dat je 't volumeverschil tussen crunch en lead niet in kunt stellen. Ik heb zelf de versie zonder reverb, daar heb je een extra lead-volume pot. Ik heb er ook nog een Carl Martin boost-pedaaltje bij, dan kun je alle kanten op!


Gr Roger