PDA

View Full Version : Vraag over mn Fender



Dude
19 februari 2004, 00:06
Ik heb een Fender Jaguar uit 1963 en heb er omdat ik wat piep en skqueeek problemen mee had bij wat hogere gain settings een Seymour Duncan Quarter Pound element ingezet, helaas heb ik dus nog steeds die lelijke pieps als ik ook maar een beetje richting versterker loop.

Iemand ideeen hoe ik dit op kan lossen, aangezien het zon oude gitaar is wil ik dr niet in zagen of hakken om er een humbucker in te gaan zetten.

Bart

AntY
19 februari 2004, 00:22
waxpotten?

hotrails?

fred dons
19 februari 2004, 08:01
de quarterpounder is een echte single coil (die ook nog tamelijk hot is)
dus alle effecten van losse/slechte/verouderde onderdelen worden nog eens versterkt door deze pup
je kunt beter bijvoorbeeld een kinman of een humbucker in enkelspoelsformaat in die positie zetten.

mocht je besluiten om ook de potmeters te vervangen bewaar ze in ieder geval wel voor het geval je de gitaar ooit nog eens gaat verkopen

Kjiratsiekoedel
19 februari 2004, 09:06
misschien shielden

Johannes
20 februari 2004, 13:17
je kunt overwegen een element te laten bouwen, dat is vaak wel prijzig, maar je kunt wel zelf bepalen wat je precies voor geluid krijgt!

Mr.Bluesbreaker
20 februari 2004, 13:54
sja....

Klinkt als een bak herrie, vervelend dit soort dingen, speel je niet lekker mee. Ik wil het wel voor 100 euro van je overnemen :-D

Nee ff serieus, vooral met een fender buizenbak is vaak hoge gain met s.coils zonder erg hoge output een probleem, ik sluit me aan bij de rest, waxpoten of hotrails erin. Of een ander type versterker, de ene is meer voor wat clean geschikt en de andere trekt de hogere gain-regionen natuurlijk veel beter.

ben79
20 februari 2004, 17:52
gewoon verkopen voor een spotprijs aan mij :-)

Negative K3 fan
20 februari 2004, 18:04
zijn die seymour duncans niet standaard al gewaxpot? Ik heb ook wel eens rare feedback problemen gehad die kwamen door slechte andere onderdelen als brakke potmeters en aangezien jouw gitaar meer dan 40 jaar oud is kan het daar misschien aan liggen.