PDA

View Full Version : Opnames (clunk bas)



AntY
18 februari 2004, 23:05
Had m net al gepost, maar ize m niet, hoop dat t nu wel lukt:



dit zijn nog oude opnamen, die vna clunk is nieuw. als t goed is werkt t nu wel

basswasp
19 februari 2004, 10:37
Lijkt niet te werken... :(

Surferboy
19 februari 2004, 11:37
nope....krijg een 404 :-?

Venomer
19 februari 2004, 11:57
Nu doet 'ie 't wel.

Surferboy
19 februari 2004, 13:07
Jupz heb 'em~! :cool:

soapwater
19 februari 2004, 19:06
klinkt zalig --> zelf ingespeeld?

Greetz

Clunk
19 februari 2004, 19:11
holy cow.. wat is er met mn sound gebeurt?

hij klinkt irritant :D
nu die online staat klinkt mn bas echt heeeel anders.

:razz:

basswasp
19 februari 2004, 22:51
Voor de sound is het mp3'tje niet echt handig, maar 't is leuk gespeeld :)
Ik herken een stukje Aeroplane (Rhcp) en een oefening uit Slap It :D

Overigens zie ik dat mijn oude mp3's ook nog steeds ronddwalen op 't net...

Bleak
19 februari 2004, 23:01
holy cow.. wat is er met mn sound gebeurt?

hij klinkt irritant :D
nu die online staat klinkt mn bas echt heeeel anders.

:razz:

beter of juist slechter?

die klunk grooft iig lekker :) volgende week gaak ook slap it kopen en kijken of ik een beetje mee kan spelen! zal wel niet veel worden :D ik speel pas 2 en een half jaar

Chris Wolstenholme
20 februari 2004, 11:20
woei als de neten man :-D

slap it, was dat voor boek? ( jah duh hoe te slappen, maar is het wat? )

Bleak
20 februari 2004, 11:59
iedereen raad het me aan :)

basswasp
20 februari 2004, 14:54
Het is een boek vol met slaplijntjes :)
Het begin van 't boek is niet zo veel aan: gericht op de ultieme beginnende slapper met van die simpele repeterende dingen.
Het begin dus overslaan en bij het leuke werk beginnen, allemaal leuke funk-slap-lijntjes die steeds moeilijker worden. Er veel aanwijzingen staan er niet in, en het is dus wel handig als je al een beetje kan slappen of een leraar hebt die je het begin uit kan leggen.

Clunk
20 februari 2004, 16:58
Het is een boek vol met slaplijntjes :)
Het begin van 't boek is niet zo veel aan: gericht op de ultieme beginnende slapper met van die simpele repeterende dingen.
Het begin dus overslaan en bij het leuke werk beginnen, allemaal leuke funk-slap-lijntjes die steeds moeilijker worden. Er veel aanwijzingen staan er niet in, en het is dus wel handig als je al een beetje kan slappen of een leraar hebt die je het begin uit kan leggen.

idd :D leuk boekie! :razz: goed opgemerkt trouwens.. ik heb er best veel uit gejat.. :)

Clunk
20 februari 2004, 17:40
holy cow.. wat is er met mn sound gebeurt?

hij klinkt irritant :D
nu die online staat klinkt mn bas echt heeeel anders.

:razz:

beter of juist slechter?

die klunk grooft iig lekker :) volgende week gaak ook slap it kopen en kijken of ik een beetje mee kan spelen! zal wel niet veel worden :D ik speel pas 2 en een half jaar

slechter.. enneh.. ik speel ook pas een jaar en 3 maanden.. dusseh.. kan makkelijk :wink:

Anavrin
20 februari 2004, 18:32
damn, hoe is dat opgenomen, het klinkt als het geluid wat vroeger uit m'n gameboy kwam. Je kunt iig wel lekker spelen Clunk.

emielow
20 februari 2004, 22:29
dat stukje waar je een beetje begint te slappen in D geloofik, daar speel je snelle nootje achterelkaar, hoe doe je dat precies? doe je dat zegmaar met je vingers "de andere kant" op? dus dat je de snaren met meerdere vingeres tegelijk (met je nagels eigenlijk) raakt? of is het gewoon heeeel snel slappen :???:

Clunk
20 februari 2004, 23:56
in D :???:

bedoel je dat met die 3 dubbele mute?
naja, dat gaat als volgt:
ik maak dus een slide van G naar F... dan terwijl ik op die F sta met mn wijsvinger, tik ik met een 'platte' linkerhand tegen mn fretboard (ala billy dickens.. the buddah) en dat is 1 mute. die andere twee maak ik op de D en G snaar... dat zijn gewoon 2 pluks met mn wijs en middelvinger.
(die snaren waren al gemute door mn linkerhand, vandaar.

en dan dat laatste lickje zegmaar.. daar maak ik gebruik van OHP dingetjes enzo, die victor wooten ook gebruikt, alleen is het nog ff wennen op me nieuwe bas... maarreh, das dus gewoon zegmaar een hammer-on maken, en dan nog eens plukken, en dat kan best wel geil zijn :)

owja.. mn sample klinkt op de pc goed.. ik denk dat het komt doordat ik hem via email heb verzonden oid dat ie zo klote klinkt nu :-?

AntY
21 februari 2004, 00:47
geef mij maar weer de schuld :D

per mail versturen kan geen invloed hebben

Ruud
21 februari 2004, 16:10
Hmmm, de digitale postbode zal wel iets te hard gerammeld hebben met je opname.... ofnietan, dat lijkt me toch echt niet mogelijk hoor... email stuurt door, maar past je bestanden niet aan....
Wel vette lijntjes hoor...ook eens kijken naar dat boekkie van slap it, duur???

Ruud
21 februari 2004, 16:10
Hmmm, de digitale postbode zal wel iets te hard gerammeld hebben met je opname.... ofnietan, dat lijkt me toch echt niet mogelijk hoor... email stuurt door, maar past je bestanden niet aan....
Wel vette lijntjes hoor...ook eens kijken naar dat boekkie van slap it, duur???