PDA

View Full Version : Import uit Zweden (verzendkosten & methoden)



prs
18 februari 2004, 22:42
Hallo allemaal,

Ik heb een fantastisch aanbod gekregen van een zweedse gitaarzaak. Hiermee bespaar ik zeker €1500 oplopend tot €3000 euro, op de gitaar dan dat ik hem in Nederland koop.
Nu kan ik nergens terugvinden of berekenen via UPS/TNT wat de verzendkosten zijn.
Ik lees vaker dat er hier mensen zijn die gitaren uit de USA halen en dan een verzekering plus afsluiten plus shipping in 3 dagen voor ongeveer 150 dollar.
Ik heb het zelf eens proberen te berekenen, maar ik kom op duizenden euro's uit. Wil iemand voor mij aub eens een berekening van de verzendkosten maken? Het gaat om een jazzgitaar (een vrij grote) dit i.v.m de grote van het pakket. Ik weet de maten niet! (wat zijn de standaardmaten van een jazzgitaarkoffer?)
De postcode van het zweedse bedrijf gevestigd in Stockholm is 11846.
Heeft iemand misschien ervaringen met dit bedrijf. Vintage guitars uit Stockholm. www.vintage-guitars.se ?
In de prijs die ze mij bieden zitten de verzendkosten al inbegrepen. Het probleem is dat ze wilen dat ik vooruit betaal, en als ze het geld binnen hebben gaan ze pas over tot versturen. Nu kun je als je internationaal geld overmaakt niets terugboeken. Dit vind ik dus link! Kan ik het niet zo doen dat ik alles met UPS regel, dat ik naar UPS de verzendkosten overmaak, en dat als men mij de gitaar aflevert ik aan de UPS medewerker (postbode) de gitaar betaal? Kan dat met UPS?
Ik hoop iets te horen, en bedankt!
Groeten,
PRS