PDA

View Full Version : supergoede combo???



puvin
27 februari 2002, 14:31
hoi,
ik zocht een heel goede combo versterker omdat ik niet-combo's toch zoo'n merde vind,

wat zijn heel goede mesa/boogie???
help me
hoeveel kost dat?

SteavisSmokin
27 februari 2002, 15:42
Goed is zo relatief....vertel eerst eens wat je zoekt in een combo en wat je er mee wilt doen.
Steven

Nesker
27 februari 2002, 16:38
de nieuwe mesa boogie combotjes zijn echt heel leuk, maar ze zijn wel prijzig.
de nieuwe f serie is echt super een 30, een 50 en een 100 watter vol buizen. echt een monster, waar achterlijk veel gain uitkomt, maar je unt hem ook gebruiken voor andere dingen, zoals het geluid van de Mark's kun je er prachtig mee maken, exacte prijs voor zo'n ding weet ik nie, maar de 30 watter kost al denk ik al dik over de twee duizend gulden, of je moet kijken na een tweedehands.


Dit over Mesa Boogie, voor andere versterker vragen/merken moet je me maar vragen. goetuhh

N'Nesker

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nesker op 2002-02-27 16:38 ]</font>

Jimi Hendrix
27 februari 2002, 20:09
Boogie maakt mooie combo's (heb zelf de mkIV: prima ding), maar naar mijn smaak zijn rivera's beter.
Kijk op de rivera site (www.rivera.com) of test er een bij feedback Rotterdam, daar hebben ze dr naar verluidt een hele hoop.

Dionyios
28 februari 2002, 10:42
Die Nomad serie van Mesa lijkt mij ook wel grappig...

Ibanez2001
28 februari 2002, 11:38
Neem in ieder geval buizen, maar dat had je zelf zeker ook al wel bedacht. en laat je niet om lullen door verkopers die je een Marshall AVT combo willen aansmeren, omdat volgens hen dat ene buisje zo fantastisch is. raar dat ik nu ff Marshall afzeik maare toch.

Casey
28 februari 2002, 13:11
Ik ben ook op zoek naar een goeie Combo .
Ik vind de Koch Multitone met 2 x 12 " celestion wel interessant .
Welke merk heeft een vergelijkbare buizen combo van onder de 2000 € met 2 x 12 " ?
Ik wil dus geen losse top en kast en vind een lekkere crunch en heavy distortion/od belangrijker dan een sprankelend fender clean .

poeyerke
28 februari 2002, 18:58
Neem ook eens een kijkje bij Engl:

http://www.engl-amps.com

Duitse versterkers waar ik erg over te spreken ben... veel scheur en mooi clean

Casey
1 maart 2002, 11:56
Toevallig werd ik gisteren door een gitaarbouwer op Engl gewezen die zelf van plan was om er ook een te kopen omdat ze volgens hem fantastisch klinken en lees net dat jij de screamer hebt .
Hoe is ie combo in de lage regionen met 1 speaker ?
Wel jammer dat ze geen 2 x 12 " combo verkopen maar een 50 watt screamer top en 2 x 12 " cabinet is misschien toch een optie .
Ik ga binnenkort maar eens testen.

poeyerke
1 maart 2002, 13:09
Ik vind hem super, het laag is erg goed voor een kleine combo. Ze gaan erg hard en de klank is gewoon super.

Je kunt er evt. een extensie cabinet op aansluiten (of 2). Standaard zit er een Celestion V12-80 speaker in, alleen in de SOVEREIGN Vintage 112 zit een Celestion Vintage 30 speaker.
De klank van de V12-80 lijkt erg op die van de Vintage 30, de Vintage 30 gaat alleen nog harder.
Als je de cash hebt, is de SOVEREIGN Vintage 112 zeker een aanrader!

Ik heb zelf niet zoveel vergelijkingen gedaan met andere versterkers, maar Engl bevalt mij prima, en ze zijn erg betaalbaar.