PDA

View Full Version : Import uit Zweden (Verzendkosten & Methoden)



prs
18 februari 2004, 20:02
Hallo allemaal,

Ik heb een fantastisch aanbod gekregen van een Zweedse gitaarzaak. Hiermee bespaar ik zeker €1500 oplopend tot €3000, op de gitaar dan dat ik hem in Nederland koop (als hij hier al te vinden is).
Nu kan ik nergens terugvinden of berekenen via UPS/TNT wat de verzendkosten zijn.
Ik lees vaker dat er hier mensen zijn die gitaren uit de USA halen en dan een verzekering plus afsluiten plus shipping in 3 dagen voor ongeveer 150 dollar.
Ik heb het zelf eens proberen te berekenen, maar ik kom op duizenden euro's uit. Wil iemand voor mij aub eens een berekening van de verzendkosten maken? Het gaat om een jazzgitaar (een vrij grote) dit i.v.m de grote van het pakket. Ik weet de maten niet (gewoon uitgaan van een standaard jazzgitaarkoffer)!
De postcode van het zweedse bedrijf gevestigd in Stockholm is 11846.
Heeft iemand misschien ervaringen met dit bedrijf. Vintage guitars uit Stockholm. www.vintage-guitars.se ?
Ow ja, betaling is ook best lastig. Doet UPS of een ander bedrijf eraan dat ik de verzendkosten overmaak naar de gitaarzaak, zij deze betalen aan UPS, en als ik de gitaar krijg ik aan de medewerker (postbode) van UPS de rest van het geld betaal? Dat lijkt me de meest veilige methode.
Ik hoop iets te horen, en bedankt alvast!
Groeten,
PRS