PDA

View Full Version : boss gt3 gt6???



puvin
27 februari 2002, 14:31
Hoi,
k zou voor de eerste keer een multi-effecten pedaal kopen (voor het eerst een effect kom)

ik zou wel direct iets deftig nemen
speel wat vanalles, maar vooral rock (soms metal etc..)

hoeveel kost een gt3 of gt6 nieuw en wat zijn verschillen aub, en hoeveel tweedehands???

Bedankt

zijn er alternatieven ???

Lacrymosa
7 maart 2002, 08:32
Digitech GNX is een heel goed alternatief, verder is de Boss GT-3 super, en de gt-6 heb ik nog niet gehoord.
De GNX en de GT-6 zijn ongeveer 1100 piek (sorry, ik weet de euro prijzen niet uir mn hoofd) en ik denk dat ze de GT-3 niet meer maken omdat de gt-6 zn opvolger is.

cheers!

Outshine
7 maart 2002, 13:42
GT3 is errug goed en kun je 2ehands voor 300 euro krijgen

GT6 is nauwelijks beter en is nieuw 550 euro

Keus snel gemaakt dan toch??

Nesker
7 maart 2002, 15:40
sorry outshine, maar de boss gt6 is dus echt wel stukken beter dan de gt3, en ik kan het weten ik heb de gt3 ook gehad.

wat vooral beter is aan de gt6 zijn de distortions, die zijn echt super hoor!!!!

gt6 rulezzzzzzzzzzzzzz

en gt6 heeft meer aansluit mogelijkheden etc....

Chiel
7 maart 2002, 16:03
Op 2002-03-07 15:40, schreef Nesker:
sorry outshine, maar de boss gt6 is dus echt wel stukken beter dan de gt3, en ik kan het weten ik heb de gt3 ook gehad. wat vooral beter is aan de gt6 zijn de distortions, die zijn echt super hoor!!!!

gt6 rulezzzzzzzzzzzzzz

en gt6 heeft meer aansluit mogelijkheden etc....


Ik denk dat Outshine doelt op de geluidskwaliteit van de effecten en preamps. Ik heb met mijn stomme kop ook een GT6 aangeschaft terwijl ik al een GT3 had. Laten we eerlijk zijn, met name de Preamps en een paar effecten zijn bruikbaar. Je gebruikt misschien een delay'tje hier en daar, en dan heb je het wel zo'n beetje gehad. Andere effecten en geluidjes zijn leuk, maar in live-situaties niet echt bruikbaar.

Knappe gozer wie geblinddoekt het verschil kan horen tussen een GT3 en GT6 met een metalpreamp, een delay'tje, een reverb en een beetje modulatie.
Het instellen gaat bij een GT6 overigens wel veel eenvoudiger, maar verder zie ik geen enkele reden waarom iemand een GT6 boven een GT3 zou verkiezen, laat staan zou inruilen.
De aansluitmogelijkheden zijn leuk, maar wanneer heb je die nou in godsnaam nodig?

Koop een leuke tweede handse GT3, dan houdt je nog wat achter de hand. Immers; muzikant zijn is financieel gezien al erg genoeg.


Greets, Chiel

puvin
7 maart 2002, 22:34
bedankt

wat over die distortions

zijn die veel beter in GT6

ekkerman
9 maart 2002, 14:12
gt5 is minstens even goed !!!

Casey
10 maart 2002, 18:24
Volgens mij maken ze allemaal gebruik van de zelfde Cosm techniek en zal het verschil misschien zitten in de bedienings eenvoud en niet zozeer in het geluidsverschil.
Je moet niet te veel kijken naar welke distortions van welke GT beter zijn , het is de bedoeling dat je ze zelf maakt en dat gaat met de GT3 die ik zelf heb makkelijk zat.
Ik vond de meeste fabrieks presets trouwens zuigen maar wat je wil horen kan je er met een beetje handigheid ook uitkrijgen .
Feit is wel dat ik eigenlijk maar van een paar effecten daadwerkelijk gebruik maak .

Outshine
11 maart 2002, 14:04
De pre-amp modellen zijn idd wel ietsje verbeterd tov de GT3. Ik heb ze allebei getest. Daarnaast heb je idd meer uitgangen, maar die zal de doorsnee gebruiker waarschijnlijk weinig gebruiken. En dan heb je nog een paar nieuwe effecten zoals een of andere wah met flanger en phaser door elkaar of zoiets, maar die effecten zul je ook nauwelijks gebruiken.

Als je dan naar de prijs gaat kijken, kun je voor ongeveer 300 euro een 2e hands GT3 kopen terwijl je voor een nieuwe gt6 meer dan 500 euro betaald. En dat vind ik wat veel voor alleen verbeterde pre-amps en een paar nieuwe effectejes en aansluitingen. Maar goed smaken verschillen en t zou idd kunnen dat iemand de pre-amps in de gt6 veel beter vind klinken dan die van de gt3. Maar ik denk dat je voor een 2e hands gt3 meer waar voor je geld krijgt dan een (2e hands) gt6.

siscu
16 maart 2002, 22:13
GT3 goed, GT5beter,GT6 de allerbeste!
GT3 is voldoende, GT5 meer dan voldoende,GT6
is een luxe!maar denken jullie bijvoorbeeld op de HI-FY aparatuur,een nulletje 0,00001 of 0,0000001 TDH,zijn al lang niet meer te horen maar maken wel verschil op de prijs!
grtz.Siscu

puvin
17 maart 2002, 19:44
Hallo,

ik heb hier een post gehouden over de GT's van boss, nu zou ik aan een tweedehandse GT5 geraken voor 390 euro (in nieuwstaat naar het schijnt :smile: ), is dit een goede deal????

Of gaat er te weinig af of is die GT6 toch immens beter?

Help me snel aub
bedannkt

Jermain
9 mei 2002, 00:42
[quote]
GT3 goed, GT5beter,GT6 de allerbeste!
GT3 is voldoende, GT5 meer dan voldoende,GT6

dat klopt niet he

eerst Gt-5 dan Gt-3 en dan pas de Gt-6 :grin:

RadiuS
10 mei 2002, 17:40
GT3 kwam later uit als de GT5 en als je ze goed bekijkt zie je dat de GT3 meer effecten heeft en betere geluidskwaliteit door 24 bits AD/DA converters (dat laatste weeet ik nie helemaal zeker maar hij heeft zeker meer effecten)

Ic3gl0vE
10 mei 2002, 19:53
ik heb de gt6 vandaag uitgeprobeerd en ik was wel onder de indruk maar ik denk dat 'ie vooral makkelijker is door draaiknoppen ipv drukknoppen.
tja hij kost mij te veel (de gt6), ik ga een gt3 kopen