PDA

View Full Version : buizenvraagje hot rod de ville!!



godman
18 februari 2004, 18:41
hey ff een vraagje .
mijn buis (eindversterker buis) van m`n hot rod de ville, moet dus vervangen worden.(EEn van de twee)
kan ik gewoon een nieuwe halen en deze vervangen of moeten ze allebij dan vervangen worden ,( oh ja en moet hij dan ook gebiasd worden???)

thanks :-D

Hempo
18 februari 2004, 19:08
Ik zou 4 topics openen als ik jou was :)

BartL
18 februari 2004, 19:34
Ik zou 4 topics openen als ik jou was :)
Juist...

Nou, ik heb mij gisteren laten vertellen, dat dat niet altijd nodig is. Ik heb een Marshall dsl 201 met 2x EL84 in de eindtrap. Een aantal mensen hebben mij verteld dat het gewoon mogelijk is om de buizen zelf te vervangen zonder te biassen.

BLOK182
18 februari 2004, 19:40
Dat is wel met EL84 dacht ik, maar met andere buizen geldt het niet, al zei Erik vd Haar weer van wel, gewoon inprikken zei ie :-?

BartL
18 februari 2004, 19:46
Dus IK...met mijn EL84 kan ze gewoon erin knallen? :-D mooi...

godman
18 februari 2004, 20:36
ooow blijkbaar doet ie `t wel :lol:

maare ,wat voor ergs kan er dan gebeuren als je hem niet laat biassen??

BartL
18 februari 2004, 22:16
Zou IK niet weten. Ik heb me alleen laten vertellen dat EL84 niet gebiassed te hoeven worden & dat je ze er zo ik kan knalle...wat voor buizen heb jij nodig?

godman
18 februari 2004, 22:27
ja euh........ GT6L6b (fender )groove tubes voor in de hot rod de ville
60 watt..

Koekje
19 februari 2004, 10:08
als je ze alletwee vervangt en de nieuwe als paar koopt zijn die normaal afgesteld op mekaar en kan je die der gewoon inploffen ... (heb ik mij laten vertellen ...) ... heb da zelf zo gedaan met een eindtrap 6L6'en ... in mijn blues deville ...

BartL
19 februari 2004, 15:07
Jup...iedereen DENKT het. Maar weet iemand ook ZEKER dat je sommige buizen niet hoeft te biassen :???:

BartL
19 februari 2004, 16:24
heb da zelf zo gedaan met een eindtrap 6L6'en ... in mijn blues deville ...
en hoe lang doet ie het al met die nieuwe buizen?
en klinkt ie gewoon goed?

Negative K3 fan
19 februari 2004, 16:40
als je ze alletwee vervangt en de nieuwe als paar koopt zijn die normaal afgesteld op mekaar en kan je die der gewoon inploffen ... (heb ik mij laten vertellen ...) ... heb da zelf zo gedaan met een eindtrap 6L6'en ... in mijn blues deville ...

nier verstandig, dat paar is op elkaar afgesteld, maar ieder paar is weer anders.....

Koekje
19 februari 2004, 17:50
heb da zelf zo gedaan met een eindtrap 6L6'en ... in mijn blues deville ...
en hoe lang doet ie het al met die nieuwe buizen?
en klinkt ie gewoon goed?

wel euh, een maand of 3 denk ik ... hij klinkt wel oke, (niet super, maar das omdak een vox wil) ... maar kga hem nu toch eens laten checken, en zien of ik een verschil van geluid opmerk erna ... :chicken:

BartL
19 februari 2004, 17:57
Hmmm, moet ik het misschien toch maar niet zo gaan doen. Beter door iemand laten biassen...

godman
19 februari 2004, 18:26
humm.. kun je ook buizen uitzoeken die een beter (harder) clean geven of heeft je sound hier nix mee te maken ? :roll:

Soulman
19 februari 2004, 20:08
De andere gitarist in onze band had er een paar svetlana 6l6 jes in zitten, heeft er nu een paar sovtek 6l6 plus in zitten. Goed laten biassen, klinken goed.