PDA

View Full Version : kromtrekken hals



stewartfan
18 februari 2004, 19:02
hallo mijn vraag aan jullie is; ik speel in 2 verschillende stemmingen
is dit slecht voor mijn hals ik moet m,n gitaar steeds van een halve lager naar een normale stemmen omdat ik in 2 bands zit.

Negative K3 fan
18 februari 2004, 19:08
maakt nauwelijks iets uit.

Diedo
18 februari 2004, 19:09
het lijkt me dat die halzen dat prima kunnen hebben... het is natuurlijk wel een heel gedoe, maa rhet lijkt met sterk dat het slecht voor je gitaar is... het zal wel invloed hebben op je intonatie en dergelijke...

stewartfan
18 februari 2004, 20:05
wat betreftde intonatie moet ik die dan jaarlijks laten bekijken ??

Diedo
18 februari 2004, 20:25
ik neem aan dat ie geen floyd heeft, dus het is redelijk makkelijk zelf te doen (zie FAQ). in principe zou je intonatie elke keer veranderen als je een toon lager stemt... ik zou em niet elke keer intoneren, maar gewoon goed intoneren op de stemming die je het meeste gebruikt.

succces

cas121
19 februari 2004, 12:04
de intonatie altijd even checken als je de snaren vervangt

gerjo1980
19 februari 2004, 12:26
Het zal ook niet al te best zijn voor je snaren. Ontspannen->spannen->ontspannen->spannen etc.
Lijkt me dat ze snel hun toon zullen verliezen op die manier.

Bigfoot414
19 februari 2004, 15:10
Waarom koop je niet gewoon een extra gitaar? Een voor normale stemming en een voor andere stemmingen

Kjiratsiekoedel
19 februari 2004, 15:40
uhm... geld misschien

1. snel toon verliezen omdat ze rekken?? laat ze dan lekker in de verpakking en zet deze in een vitrinekast
2. je hals raakt er niet krom van (misschien als je er 3 snaren aan één kant opzet en deze heel strak maakt en dan de gitaar buiten zetten
3. intoneren heb ik nog nooit gedaan (wel getjekt, was al goed)
4. je gaat toch niet met ieder nieuw setje snaren intoneren??

rsvarthur
19 februari 2004, 15:56
Het zal ook niet al te best zijn voor je snaren. Ontspannen->spannen->ontspannen->spannen etc.
Lijkt me dat ze snel hun toon zullen verliezen op die manier.

oops, maar niet meer benden dan :-? Dan gaan ze nog veel vaker een toontje omhoog en weer naar beneden.