PDA

View Full Version : Welk element in stratocaster



Whiteass
18 februari 2004, 16:41
Hallo, ik wil mijn stratocaster gaan ombouwen, ik heb een hals en een brugelement uit een epiphone les paul en ik wil een van deze twee in de brug van mn stratocaster stoppen.. Ik weet alleen niet welke het beste zal klinken in de stratocaster, iemand suggesties?
groetjes, nick

GuitarMaster
18 februari 2004, 16:51
De brug zal waarschijnlijk het beste klinken, maar het zou ook goed kunnen dat ze identiek zijn, en dus hetzelfde klinken. Ik denk trouwens dat het een verbetering is om de elementen van je epi in een strat te zetten

Mr.Bluesbreaker
18 februari 2004, 18:42
Erm.... :o

een element uit een epiphone lp in een strat. mm. Moet je toch eerst ruimte maken omdat het humbuckers zijn. Hoop werk en geklus, ook geen goedkope zaak als je het laat doen. De vraag is ook nog of het klinkt, een strat vind ik het best tot zijn recht komen DOOR de singlecoils. Okee, met 1 hb in de brug heb je dan bij een fatstrat wel een iets bredere gitaar, maar denk ff na voordat je dit doet. Het is iig niet onmogelijk.

green_day
18 februari 2004, 20:15
Waarom een element uit een epi? Dat zijn toch wel dé elementen die snel vervangen worden! Ik zou eens naar leuke 2e hands Dimarzio's of Seymour Duncan kijken.. Kost wel wat meer geld, maar dan heb je toch ook een stuk meer!

Blijepanda
18 februari 2004, 20:43
Ja, dat lijkt mij ook :o

Whiteass
19 februari 2004, 15:08
Nou kijk, t is een Squier strat, zo'n indonesie geval, met een heel dunne body, dus wat extra ballen kan ie wel gebruiken.. Ik heb ook al tweedehands op t internet een slagplaat gekocht met ruimte voor de humbucker.. Volgens mij gaat t geluid er wel op vooruit dan..

green_day
19 februari 2004, 15:16
Nou kijk, t is een Squier strat, zo'n indonesie geval, met een heel dunne body, dus wat extra ballen kan ie wel gebruiken.. Ik heb ook al tweedehands op t internet een slagplaat gekocht met ruimte voor de humbucker.. Volgens mij gaat t geluid er wel op vooruit dan..

Naja, oke dan. Maar stel je er niet te veel van voor! Je kan beter direct een goeie humbucker er in zetten, of natuurlijk een betere gitaar kopen (met misschien al standaard een humbucker ingebouwd >> fat strat ofzo). Je hebt die plaat al, weet ook wel zeker of je die pickup er wel in kan plaatsen? want anders moet je in dat dunne plankje gaan frezen, en of dat de moeite allemaal waard is..

Whiteass
19 februari 2004, 15:48
ja daar heb je wel gelijk in over dat frezen enzo... kga m zo openschroeven en ff kijke wat er aan gedaan kan worden.. je hoort wel hoe het verhaal afloopt ok :wink:

Kjiratsiekoedel
19 februari 2004, 16:42
volgens mij frezen gitaarbouwers wel wat ruimte erbij voor 10 euro,
een buurman doet het gratis

maar volgens mij hebben squiers gewoon veel weggefreesd (das makkelijk), mijn mexstrat had volgens mij ook al genoeg ruimte voor ene humbucker (maar er zitten alleen singles in)