PDA

View Full Version : Wat voor eletrische gitaar voor mij??



Daniël_san
18 februari 2004, 15:33
Hoi k wil een elektrische gitaar kopen (k speel nu akoestisch) en wil weten wat nou een redelijke gitaar is. Ik wil zelf een epiphone LP zakk wylde of een PRS tremonte. K speel red hot chili peppers en Nickelback. Wat zouden jullie voor gitaar nemen???

Sambal
18 februari 2004, 17:16
Ha die Daniël_san,

Kan je Japanse Mentor Miyagi je behalve karate lessen ook gitaarlessen geven?

Brianmayrulezzz
18 februari 2004, 17:38
Voor de Peppers natuurlijk een strat of gretsch, voor nickelback een LP...

Wilson
18 februari 2004, 18:24
fatstrat maybe?

BLOK182
18 februari 2004, 18:51
Een tweedehands USA strat met een humbuckertje doet een hoop, al is die Tremonti ook een lekkere gitaar.

ben???
18 februari 2004, 21:26
de epi heb ik alleen onversterkt gehoord, maar hij speelde heerlijk.

emielow
6 maart 2004, 22:32
om de een of andere vage manier kannik geen nieuwe thread plaasten dus hier mijn onderwerp

om dingen te gaan opnemen zoek ik nog een leuk gitaartje "erbij" . ik ben bassist en wil dingengaan opnemen. ik heb een 2ehands fender gezien voor 275. er staat fender stratocaster op de kop, maar wel in het klein squier series, de eigenaar zegt dat hij begin jaren 90 is. is het nou wel een "echte" fender (tis wel een mexicaan) of is het gewoon een squier. ?

en ik heb in een zaak ook nog een gewone squier zien staan (wel van een duurdere serie als de hele goedkope squiers) voor 278, dat was deze: (alleen dan met maple nek)

http://www.gitaarnet.nl/photos/80/5695.jpg

hij speelde op zich wel fijn enzo. of kan ik toch beter voor de fender gaan?

arjan
8 maart 2004, 19:20
LOL

arjan
8 maart 2004, 19:21
Sorry was effen een test kon op een ander forum geen shit plaatsen :-?

arjan
8 maart 2004, 19:22
oo ja en trouwens een gitaar uit zoeken is zoiets als een meisje uit zoeken.
Als ik een gitaar lekker vind spelen wil niet zeggen dat jij dat ook vind dus ik zou gewoon eens een winkel in gaan en eens wat spelen en dan kijken wat je het beste bevalt

arjan
8 maart 2004, 19:23
oo ja en trouwens een gitaar uit zoeken is zoiets als een meisje uit zoeken.
Als ik een gitaar lekker vind spelen wil niet zeggen dat jij dat ook vind dus ik zou gewoon eens een winkel in gaan en eens wat spelen en dan kijken wat je het beste bevalt

Sambal
8 maart 2004, 19:44
ik heb een 2ehands fender gezien voor 275. er staat fender stratocaster op de kop, maar wel in het klein squier series, de eigenaar zegt dat hij begin jaren 90 is. is het nou wel een "echte" fender (tis wel een mexicaan) of is het gewoon een squier. ?


Je kunt best weleens stront aan de nigger hebben, want als ik google dan vind ik niet bar veel resultaten en ook op harmony-central staat maar een verwijzing naar een Fender Stratocaster Squier Series en daar werd nieuw niet eens zoveel voor betaald...

Maar pin je niet vast op mijn mening, want ik ben maar een nOOb :o

lupoloco
8 maart 2004, 20:01
een squier is geen fender

amon
8 maart 2004, 21:09
inderdaad, loop een aantal winkels in, probeer vanalles uit en mocht je iets tegenkomen wat je lekker vind spele/klinken/uitzien en je bent niet helemaal zeker van de prijs of iets anders, vraag het dan pas hier, dat is makkelijker voor ons en leuker voor jou (om muziekhandels af te lopen)...

Diedo
8 maart 2004, 21:11
nee, maar dat is juist de truc... ik heb er ook eentje en ik vroeg me dit dus ook af... er staat net als bij iedere andere fender gewoon "fender" op de headstock, alleen staat er dan dus ook nog heeeeel klein "squier series" die van mij is uit 95/96. het is gewoon een bestaande serie.
weet iemand wat in die tijd de nieuwprijs van een Valvestate v8080 was, wnat dan moet je 1600- dat bedrag doen, en dan heb je ongeveer de nieuwprijs van dat ding.
ik vind het zeker geen slechte gitaar: hij speelt zelfs erg lekker! heerlijk halsje, maar het geluid kan beter (zeker beter dan de huidige squiers, maar geen echte fender) ik vind het een prima gitaar (ik weet alleen niet wat ie kostte...)

amon
8 maart 2004, 21:41
squier is toch net zoiets als epiphone van gibson... :???:

t0n3h^
8 maart 2004, 21:41
Een squier is gewoon een gitaar gemaakt van triplex in een oude fender fabriek......

Diedo
8 maart 2004, 21:57
en ßrEeZâHHH is voor mensen met lijpe namen...
toevallig zijn er ook heeeel veel squiers die toch zeker niet onderdoen voor mexxen... 70´s

schaap
8 maart 2004, 22:21
squier is toch net zoiets als epiphone van gibson... :???:
Epiphones zijn mooier :roll:

amon
8 maart 2004, 22:24
daar moet ik je gelijk in geven.

Diedo
8 maart 2004, 22:30
wie niet?!