PDA

View Full Version : Is er iemand met Rivera Knucklehead ervaring?



Chiel
27 februari 2002, 10:19
Thans heb ik een Koch Powertone en daar ben ik best tevreden over. Helaas is het in combinatie met effecten (galmpje, delay, Flanger) zeer lastig werken in live situaties. Eerst moet ik een ander kanaal kiezen op het Koch pedaal en vervolgens moet ik het midipedaal nog een trap geven.
Nu weet ik dat de Rivera Knucklehead KR55 midi schakelbaar is, dus dat zou ideaal zijn. Echter, hoe is zijn geluid tov de Koch? Beetje vergelijkbaar? En werkt die Midi feature inderdaad zo gemakkelijk als ze zelf aangeven?

Al vast bedankt.

Jimi Hendrix
27 februari 2002, 11:43
Ik heb een knucklehead 100 watter, klinkt niet als koch, de ervaring die ik heb met koch is dat ik het helemaal niks vond.
De midi-feature is te gek, alleen moet je een programmeerbare footswitch hebben die op meerdere kanalen midi-program changes uitstuurt omdat de amp niet te programmeren is, je kunt alleen presets kiezen.

Chiel
27 februari 2002, 11:56
Kan ik een GT3 als Midipedaal gebruiken om de Knuckelhead aan te sturen?

Jimi Hendrix
27 februari 2002, 20:07
Geen idee, maar Rivera maakt zelf een mooie footswitch, de Headmaster.
Kijk op http://www.rivera.com

olaf
24 mei 2002, 15:48
Chiel;
Ik zie dat je je bericht 27-02-02 verstuurd hebt. Zelf heb ik ook een Powertone en ben benieuwd of je ondertussen de Rivera Knucklehead al hebt vergeleken met je Koch!

Zoja, wat zijn je ervaringen ?

Olaf

Yek
24 mei 2002, 22:17
Er zijn MIDI effect-apparaten, zoals de G-Major van TC Electronics, die ook versterker-kanalen kunnen schakelen (op versterkers die geen MIDI hebben). Da's ook een oplossing. De G-Major is compatible met Koch.