PDA

View Full Version : Ervaring?



dumBASS
18 februari 2004, 12:50
Ik ben nu al een tijdje aan het rondkijken voor m'n nieuwe versterking, en nu zit ik te denken aan de combinatie Ampeg SVT-3PRO + Ampeg SVT-410HLF. Ga het zeker nog zelf even goed beluisteren, maar vroeg me af of er toevallig iemand ervaring had hiermee, of andere ideeën...

De Teng
18 februari 2004, 13:55
Als je van veel laag houdt, niet al te superstrak, daarbij niet al te veel hoog gebruikt (slappen bvb) is het goed te doen.

Elke ervaring ermee, raak ik als toch wel funkgeorienteerd bassist, steeds geirriteerder door dit merk, omdat de algehele respons gewoon niet veel voorsteld. De speakers... ingebouwde overdrive of zo???

Dus... als je toch veel geld uit wilt geven, zou ik ook bij andere merken gaan zoeken...honest.

Bleak
18 februari 2004, 13:59
ebs is ook lekker duur :P

maar gebruik je bij slappen juist niet extra veel hoog?

koen_V
18 februari 2004, 13:59
Als je van veel laag houdt, niet al te superstrak, daarbij niet al te veel hoog gebruikt (slappen bvb) is het goed te doen.

Elke ervaring ermee, raak ik als toch wel funkgeorienteerd bassist, steeds geirriteerder door dit merk, omdat de algehele respons gewoon niet veel voorsteld. De speakers... ingebouwde overdrive of zo???

Dus... als je toch veel geld uit wilt geven, zou ik ook bij andere merken gaan zoeken...honest.

Ligt er juist aan wat je wilt, zoals jezelf al zegt, het ligt eraan wat je wilt gaan spelen.
Gewoon eens uitproberen, ikzelf speel ook op ampeg en ik vind het geweldig.

iglo
18 februari 2004, 14:03
heb een keer op een vergelijkbaar Ampeg setje gespeeld....
was er niet zo kapot van;
(zeker voor dat geld, je hebt 't al gauw over E.2500,-)

wat denk je van een SWR pro bass 350x met een Goliath III 4x10
of een Eden WT330 + 410XLT....aaaaaaahhhhhhhh!!!!!!!!!

scheelt je in beide gevallen zo'n E.500,- denk ik

als je dan "veel voor weinig" wilt, kan je niet om Hartke heen:

HA7000 + XL410 + XL4.5 voor nog geen E.2000,-
dan heb je dus wel 700W tegen bovenstaande 350W, en 2 410 boxen!!

Phyrexian
18 februari 2004, 14:06
Ik heb zo'n Ampeg SVT-3 Pro. Samen met m'n Peavey 410TVX klinkt het volgens mijn oren als de ideale rockversterker; laag, warm, vol en eventueel overstuurd...

Als rockversterker is deze amp ideaal. Je moet ze horen samen met twee gitaren in een luide rockband; dan komt deze amp het meest tot zijn recht. Veel laag en veel punch dankzij de handige middle-regelknoppen.
Jazz en funk fans zullen niks aan deze versterker vinden, hoewel deze amp ook goeie clean sounds heeft. Niet super super clean maar toch. Superclean kan mooi klinken, maar voor elk wat wils natuurlijk.

De amp is duur, maar met wat geluk zijn ze tweedehands te vinden.
Qua soundopties heb je keuze genoeg met zo'n SVT-3. Enorm veel knoppen en switchkes plus nog die 9-bands EQ natuurlijk.

Nog een opmerking: het hangt er enorm van af wat voor'n bass je gebruikt met deze amp. M'n passieve Warwick klinkt heel vol, maar het hoog komt er niet super goed door. M'n actieve Stingray daarentegen heeft enorm 'zingende' hoge tonen.

dumBASS
18 februari 2004, 14:56
Blijft echt een enorme kwestie van smaak dus. Ik speel in een soort van emo/metal-band, (heb de ballen verstand van hoe ze al die stijlen tegenwoordig noemen, 't heeft af en toe iets weg van de Deftones(live proberen we alleen iets strakker te zijn :D )) dus heb wel een flinke low-end nodig.
Hartke heb ik inderdaad ook al aan zitten denken. Die HA7000 met twee 4x10 cabs, toch eens gaan testen... Zou die m'n pijpen van m'n broek kunnen blazen?

wimpie
18 februari 2004, 15:33
Nope !!! :-D :-D geen Hartke :-D :-D


Als je toch een Ampeg wil die je ballen uit je broek gaat blazen, ga dan voor een SVT Classic of SVT 2 pro met een 8x10 " .............kost wat .heb je wat :D :D

dumBASS
18 februari 2004, 15:36
Kep wat geld over, niet geld teveel.... :) En het moet natuurlijk ook nog een beetje vervoerbaar blijven... Waarom geen Hartke volgens jou trouwens?

iglo
18 februari 2004, 15:39
Nope !!! :-D :-D geen Hartke :-D :-D


Als je toch een Ampeg wil die je ballen uit je broek gaat blazen, ga dan voor een SVT Classic of SVT 2 pro met een 8x10 " .............kost wat .heb je wat :D :D

ook geen Aguilar???? :-D :-D :-D

bassopotmus
18 februari 2004, 16:21
ik denk dat eerst eens gekeken moet worden welke sound behaald wil worden voordat we vanalles gaan roepen.

Mijn ervaringen

Ampeg, als het HARD moet en ruig wil!

Eden, clean, vol en laat je eigen bass horen, kleuring is ietswat in mid/laag

Aguilar, als het VOL moet zijn, slapt niet zo

SWR, zowel funk, slap, rock, veelzijdig

Hartke, veel voor weinig met weinig kleuring, maar ook in negatieve zin. tis flauwtjes

Clunk
18 februari 2004, 16:34
aguilar lijkt me ontzettend vet.

ik denk dat ik binnenkort (naja... ik denk dat het nog ff gaat duren) ga kijken voor een hartke 3500 oid.. met een lichtere cab.

ik loop nu met zon oud vintage bakbeest, maar ik zoek een helderdere versterker, waarin die popknor/grom van mn bas goed uitkomt, en niet duur is.

die gozer waar ik mn bas van kocht had er ook een, klonk super. met een trace 4x10 cab eronder...


weet ik weer waarvoor ik moet sparen. :o

bassplayer
21 februari 2004, 16:23
Ik gebruik zelf de combinatie Hartke HA5000 met een Ampeg SVT410HLF, k moet zeggen, t klinkt behoorlijk vet en strak ! En sowieso de hoge tonen klinken erg goed door de tweeter die erin zit (kejje ook nog es instellen btw) ! 8-)

wimpie
21 februari 2004, 16:37
[quote="bassopotmus"]ik denk dat eerst eens gekeken moet worden welke sound behaald wil worden voordat we vanalles gaan roepen.


Aguilar, als het VOL moet zijn, slapt niet zo



Kom maar eens langs !! :-D :-D :-D

emielow
21 februari 2004, 17:28
:???:

ik wou net zeggen! aguilar rocks! kheb dr s een keerltje over horen spelen man man man wat een geluid.

en hartke, die heb ik zelf 3500+ 4x10 XL en dat klinkt helder en vet naar mijn idee. en al helemaal voor het geld. kheb de top 2ehands en de speakerkast nieuw en ik ben er zeer tevreden mee!

http://groups.msn.com/_Secure/0WADcAjEY3wZvpYHOxq!vZdXYWow5hlBfAuDecHrbJWO9gJ6Br alJ3GDc*1PkXHvj0FpPpfrgxoxaCiyKRxjR2lzRK0QKXm8CTnr uYpmF8FaP7IR3*ChPeB0kP7itS9qzRQAAAP****8/hartke%20410%20XL%20%2B%203500.jpg?dc=467546006914 2507954

(sorry dat ik alweer de foto plaats, maar ik kan mn ogen er maar niet vanaf houden :-D :-D )

sniekie
21 februari 2004, 19:44
ik zel fspeel over een svt2 pro en 2 svt410 pro cabinetjes is zeker vet!! kan er toch echt wel lekker op finken. van mij hoeft een versterker niet zo helemala clean te zijn, dan heb je geen karakter. die 2 cabinetjes zijn allene iets handiger dan 1 8x10. tis maar ne tje smaak natuurlijk maar ik vind echt wel rete vet 8-)

Wouter X
22 februari 2004, 08:52
Mag ik dan een heel naieve vraag stellen waar ik nooit een duidelijk antwoord op heb kunnen vinden: hoeveel Watt heb je live nou nodig (als je in een stevige 'gitaarband' speelt)? Want je ziet veel bands die met 200 Watt al de oren uit je lijf blazen (zonder door een PA te spelen), maar toch hoor je ook veel mensen die 400 of meer Watt 'nodig hebben'. Alvast bedankt!

Bazz
25 februari 2004, 11:46
als je zoveel geld uit wil geven moet je zeker EBS proberen
Ik had mijn fafner met een 4*10 voor net onder de 3000,- eur
daar ben je klaar mee, als ik zonder pa speel in een middelgrote kroeg, kan m'n poweramp niet harder dan 2!!
En dan blaas je mooi de hele toko leeg!!
Ik ben er in ieder geval blij mee, alleen voor thuis spelen gaat hij wel wat hard, maarja. da's dan pech voor de buren!
@ wouter, met 200 heb je wel genoeg, het gaat echter ook om je headroom, je versterker moet niet op max staan, anders klink je niet meer zo mooi

bassopotmus
29 februari 2004, 13:14
[quote=bassopotmus]ik denk dat eerst eens gekeken moet worden welke sound behaald wil worden voordat we vanalles gaan roepen.


Aguilar, als het VOL moet zijn, slapt niet zo



Kom maar eens langs !! :-D :-D :-D

mijnn ervaring dan, welke cabs gebruik je dan?