PDA

View Full Version : 12-snarige elektriek?



telecastermaster
18 februari 2004, 12:26
'k zag zojuist een budget 12 snarige electrische gitaar te koop aangeboden op internet. Het lijkt me op zich wel grappig, maar wat doe je er eigenlijk zoal mee , met zo'n 12-snarige? Vooral slaggitaar lijkt me zo.

pimmetje
18 februari 2004, 12:57
Aan een 6 snarige gitaar vastplakken en Bon Jovi naspelen is een optie...

Maiden Michiel
18 februari 2004, 13:29
Solo's gaat in ieder geval niet zo best lukken, tenzij je het zeer simpel houdt.

robpeters87
18 februari 2004, 14:56
Ik weet alleen dat jimmy page zo'n dubbel neck had en live veel op z'n twaalf snaar speelde... moet je maar eens kijken wat hij er mee deed, veel riffjes maar opzich ook wel toffe solo's, ik vind het iig mooi klinken..... behalve als je een akoestische neemt want dat rinkelt als een gek maar dat kan ook liggen aan degene die ik geprobeerd heb...

urezna
19 februari 2004, 09:23
hoi!

ik heb zelf een 12 snarige Yamaha, alectrisch...
het effect wat je hebt gaat wat in de richting van een choruseffect, het wordt wat zweverig omdat je altijd minieme afwijkingen hebt tussen ieder paar snaren, is wel leuk, vooral clean klinkt het erg mooi vol....
dat zijn ook de stukken waar ik hem het meest gebruik, volle akkoorden clean gespeeld.... tis een hele leuke aanvulling, maar nooit in plaats van een 6 snaar....
met distortion kan ook hoor, maar das niet waar ik hem voor heb... snelle solo's gaat nog wel, zolang je weinig bends hebt te spelen, want die zijn wel lastig...

urezna
19 februari 2004, 09:26
dit forum lijkt trouwens wel gekke dingen te doen als ik wat post.......

BLOK182
19 februari 2004, 12:41
Zelfs PRS heeft nu een 12-snaar :o

Sjakie
19 februari 2004, 12:52
Solo's gaat in ieder geval niet zo best lukken, tenzij je het zeer simpel houdt.

Jij hebt zeker nooit Stevie Ray Vaughan unplugged gezien! :o

jorrit
19 februari 2004, 20:48
solo's kunnen best hoor gewoon veel oefenen. k heb zelf ook eens op zo'n yamaha 12 snarige electrisch gespeeld, best leuk gitaartje, k vond het alleen erg jammer dat er alleen maar single's op zaten.

ieme
20 februari 2004, 00:18
ik heb laatst over een gibsob doubleneck gespeeld en was voor de ervaring wel leuk maar practisch? nee, tenzei je page en slash na wil doen! hahah

pimmetje
20 februari 2004, 09:36
Jaren geleden kreeg ik een jaren 70 dubbelnek ibanez aangeboden... op zich was de prijs zeer ok. Dat had ik wel weer terug kunnen krijgen voor de onderdelen... maar ik ben nu eenmaal geen gitaar-chopper :).

Ik vind een 12-snarige al niet echt nodig voor wat ik speel, dus laat staan een dubbelnek... en OH MIJN GOD wat was dat ding loodzwaar!

piezo
21 februari 2004, 11:35
'k zag zojuist een budget 12 snarige electrische gitaar te koop aangeboden op internet. Het lijkt me op zich wel grappig, maar wat doe je er eigenlijk zoal mee , met zo'n 12-snarige? Vooral slaggitaar lijkt me zo.

WAAR had je die te koop gezien. Ik ben op zoek naar een 12-snarige elektrische. Lekker tokkelen.

telecastermaster
23 februari 2004, 11:03
Het was deze:


http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3704617190&category=46647&sspagename=STRK%3AMEBWA%3AIT&rd=1#ebayphotohosting

birt
23 februari 2004, 11:41
die is mooi :o

pimmetje
23 februari 2004, 18:36
Een tele met humbuckers is nooit mooi. :roll: