PDA

View Full Version : PRS, slecht?



Wouter J
18 februari 2004, 01:03
Ben ik net effe op de site van Ed Ronan geweest, de vent is een klootzak maar je moet hem wel nageven dat hij bijzonder mooie gitaren heeft.

Nu las ik dus op zijn site dat zijn custom shop in 2003 meer PRS gitaren "opgewaardeerd" heeft dan ooit te voren, meestal hield dat in dat er andere tops, toetsen en elementen ingezet werden.

Nu is mijn vraag, zijn die amerikanen nu zo snobistisch of is PRS' kwaliteit nu zo gezakt?

fred dons
18 februari 2004, 08:08
ed is een beetje een eikel (beetje boel) en daarnaast ook niet bepaald goedkoop
er zijn inderdaad mensen die een "goedkope"prs hebben laten upgraden maar als je alle kosten er bij optelt is het gewoon "goedkoper"om een prs met al een artist top en birds inleg te kopen dan die er later op te laten zetten

Ed heeft in het verleden ook wel eens goedkopere prs's geupgraded en die als origineel verkocht dus echt betrouwbaar is tie niet

michielv
18 februari 2004, 08:09
Geen idee maar zou het kunnen dat ze eigenlijk de (Koreaanse?) budget modellen een grote beurt hebben gegeven?

Overigens vraag ik me af of wanneer je de helft van een gitaar zo'n beeje vervangt (top, toets, electronica) of je dan niet gewoon een duur stuk hout voor een body + hals gekocht hebt? Dan zou ik toch eerder bij een bouwer een complete custom gitaar laten bouwen. Is waarschijnlijk net zo duur maar dan krijg je wel precies wat je wilt.

*LOL* Twee zielen, één gedachte zie ik net .. Blijkbaar was mijn gedachte zo gek nog niet..

Baco
18 februari 2004, 10:47
Ed Roman? Gewoon negeren die knul. Ik heb deze week nog even gebeld nr hen om de prijs van een bepaalde gitaar te weten en die kostte zomaar eventjes $ 1200 meer dan waar ik mijn vorige gekocht heb. Om even een voorbeeld te geven, we hebben het hier over een verschil tussen $2049 en $3250. Voor de rest heb ik weinig positieve informatie over hem gelezen. Die kerel schopt wild rond zich, maar bereikt er weinig mee, me dunkt :roll:

Anders Destium
18 februari 2004, 14:05
Ed Roman kraakt alles af wat niet Amerikaans is uit principe, als iets niet uit de USA komt kan het in zijn ogen nooit wat voorstellen. Hij vindt PRS echt bagger, maar zelf verkoopt hij ze wel. Dat is niet alleen ontzettend hypocriet, je gaat ook twijfelen aan de dingen die hij zegt.

Ik weet niet of je wel eens de vergelijkingen tussen gitaren op zijn site hebt gelezen, alle dingen die hem goed uitkomen neemt hij mee...en dan nog zijn 9/10 van de argumenten persoonlijke mening en geen universele waarheid.

Al met al gewoon een vervelend mannetje, een echte zakenman. Als je hem hoort praten over zijn eigen gitaren begrijp je dat hij nogal one-track-minded is...

The Mule
18 februari 2004, 18:46
Af en toe bezoek ik zijn site eens, gewoon om effe te kunnen lachen en me gruwelijk te verbazen. Het is echt een zeikerd eerste klas, ik heb nog nooit iemand gesproken of ontmoet op andere fora die hem een prettige persoonlijkheid vond hebben. Verbazend is wel dat hele volksstammen hem klakkeloos lopen na te praten (voorbeeld: het 'heel from hell' ge*** over PRS voor/na 1995). Daarnaast is het een twijfelachtig en onbetrouwbaar typ op zakelijk vlak. Inderdaad heeft hij een hele rare relatie met PRS, loopt ze af te zeiken tot en met, maar verkoopt ze nog wel. Loopt ook te zeuren dat hij hun prijzen niet mag laten zien op zijn site, maar vertelt er niet bij dat hij het dealerschap is kwijtgeraakt doordat hij op eigen houtje dragon-inlays toevoegde aan gewone modellen (en ze als Dragons verkocht!)

Negative K3 fan
18 februari 2004, 22:36
ik kon gewoon aan de topic titel zien dat het over ed roman zou gaan :D

maarja, er is maar een manier om erachter te komen en da t is zelf je eigen mening vormen of PRS gitaren door ze te bespelen.