PDA

View Full Version : Framus Dragon



ReinoutV
17 februari 2004, 23:17
Ik ben me de laatste tijd een beetje aan het oriënteren op de wat betere buizenversterkers. Na een JCM2000 TSL (moest te hard om lekker te klinken) en een Line6 DuoVerb (heb ik nog, mist ook iets...) zoek ik nu naar wat anders. Van bijv. de Bogner XTC classic heb ik al een boel samples gehoord: klinkt lekker. Alleen weet ik niet precies wat hij doet op de wat lagere gain-standen. De Shiva (heb ik op gespeeld) deed niet helemaal wat ik verwachtte, maar dat kan denk ik met een beetje tweaken ook wel verholpen worden.
Nu las ik ook ergens dat iemand laatst een Framus Dragon had gekocht (de Cobra is volgens mij voor het wat zwaardere werk), en deze leek me, zo op het oog, ook wel het beluisteren waard. Heeft iemand hier meer info over? En eventueel wat sound-samples? Wat doet ie met clean/low gain/high gain?

sash
17 februari 2004, 23:36
IEME WAAR BEN JE?

Nocki
18 februari 2004, 07:50
framus zijn ontzettend foute versterkers... niet kopen. rotzooi. klinkt voor geen meter tis echt niks... gaat zo kapot en klinkt als bagger... niet doen lekker laten staan...






























Ieme. niks over die amp zeggen hoor. dadelijk wil iedereen er een en is tie van jouw niet zo bijzonder meer....

NOcki

Phyrexian
18 februari 2004, 09:42
Wat ik van Framus amps gehoord heb (soundsamples door users), klinkt ontzettend goed (ENGL goed!).

ReinoutV
18 februari 2004, 11:35
Wat ik van Framus amps gehoord heb (soundsamples door users), klinkt ontzettend goed (ENGL goed!).

Waar kan ik die vinden? Op Google wordt ik niet echt veel wijzer...

ReinoutV
18 februari 2004, 11:36
framus zijn ontzettend foute versterkers... niet kopen. rotzooi. klinkt voor geen meter tis echt niks... gaat zo kapot en klinkt als bagger... niet doen lekker laten staan...





Ieme. niks over die amp zeggen hoor. dadelijk wil iedereen er een en is tie van jouw niet zo bijzonder meer....

NOcki

;)

Ik ken het idee, maar als er meer mensen zijn die hetzelfde spul kopen, weet je tenminste zeker dat je geen verkeerde keuze hebt gemaakt... 8-)

Phyrexian
18 februari 2004, 14:11
Waar kan ik die vinden? Op Google wordt ik niet echt veel wijzer...

Ik heb ze op de Harmony Central forums gevonden. Mail me eens op xxx dan mail ik je die clips door samen met de specificaties van die opnames.

vinni
18 februari 2004, 15:29
Ik heb ook een een gitarist over Framus gehoord.
4X12 kastje dr bij....dijk van een geliuid.

Zeker niet slecht!


Groet,
Vinni

ieme
19 februari 2004, 14:51
Hmmm nou ik raad jullie de framus allemaal af! hij is heel zwaar, lelijk en klinkt voor geen meter!

zeg je ergens ik heb een framus denkt iedereen ah, oude meuk!

en terrecht t zijn onwijze domme lompe bakken die er niet uit zien!

ieme
19 februari 2004, 14:52
Tenzei je em doorlust naar een vox ac30 dan is t de beste versterker die er is! MUAHAHHAA!!!
maar als ik jou was zou ik toch voor een marshall gaan

LordRiffenstein
19 februari 2004, 15:02
Hmmm nou ik raad jullie de framus allemaal af! hij is heel zwaar, lelijk en klinkt voor geen meter!

zeg je ergens ik heb een framus denkt iedereen ah, oude meuk!

en terrecht t zijn onwijze domme lompe bakken die er niet uit zien!

Voor 100 euro kom ik hem wel ff halen!!

ieme
19 februari 2004, 15:03
Hmmm nou ik raad jullie de framus allemaal af! hij is heel zwaar, lelijk en klinkt voor geen meter!

zeg je ergens ik heb een framus denkt iedereen ah, oude meuk!

en terrecht t zijn onwijze domme lompe bakken die er niet uit zien!

Voor 100 euro kom ik hem wel ff halen!!

ach joh, je weet wie t zegt heh...