PDA

View Full Version : bronco



-robbert-
17 februari 2004, 22:27
HEJ! ik wil dus bas gaan spelen, en ik wil vooral punk gaan doen, maar in de trent van rancid.... Ik speel al een aantal jaar gitaar dus, ik weet er wel al wat vanaf. Mijn oog is gevallen op de squier bronco..... Is dit een goed dingetje om gewoon wat mee te spelen en te kloten????
plaatje

http://www.musik-service.de/ProduX/Bass/Instrumente/Fender_by_Squier_Bronco_Bass_Affinity_Serie.jpg

dumBASS
17 februari 2004, 22:52
Om te spelen en te kloten, waarom niet?

emielow
17 februari 2004, 23:18
dit is wel echt de lelijkste basgitaar die ik ooit heb gezien....


je kunt ook zeer weinig aan het geluid regelenn lijkt me, als je punk wil spelen ga dan voor een squier (om maar bij het merk te blijven) p-bass. of als je iets meer wil doen, een jazz

niels_r
18 februari 2004, 07:51
Volgens mij is het een shortscale.. dat wil je niet.

<edit>het is dus inderdaad een shortscale:

The Squier Bronco Bass is great for guitarists who occasionally need a bass, for younger beginners, for smaller players or for anyone who likes the feel of a short-scale (30 inches) bass. It tunes easily and sounds full and rich, thanks to its Maple neck, die-cast tuners and solid Agathis body, which is equipped with a single-coil pickup.

</edit>

-robbert-
18 februari 2004, 09:02
Ik ben gitarist, dus een kort nekje lijkt me makkelijk. Waarom zou deze bas niet goed zijn voor punk??

Bleak
18 februari 2004, 09:48
sjek het geluid! das crap! ik vind hem ook niet fijn spelen!

Phyrexian
18 februari 2004, 09:49
Volgens mij ga je ook best niet voor een shortscale bass hoor... als je met een beperkt budget zit ga je best voor een gewone Squier of iets tweedehands is nog beter.

MuNKeY
18 februari 2004, 10:18
matt freeman gebruikt meestal een fender P of jazzbass

dus met een squier P of jazzbass kun je jezelf al wel aardig redden

maar shortscale is idd niks

dumBASS
18 februari 2004, 12:37
Dat het een shortscale is was me helemaal nog niet opgevallen... :oops:
Denk dat ik m'n mening ietsje bij moet stellen..... Ik zou nog even verder kijken, er zijn genoeg basjes voor weinig geld die beter zullen spelen en klinken.

Javaca
18 februari 2004, 12:39
Dat element is wel lollig.
Op dat zelfbouwgeval van mij heb ik net een gewone gitaarsinglecoil net onder de de neck gezet. :-D

bassopotmus
18 februari 2004, 16:05
ik zou toch voor iets anders kijken, want dit heeft eigenlijk weinig groei mogelijkheden.

Phyrexian
18 februari 2004, 17:02
Volgens ben je deze bass in no-time compleet beu; weinig soundopties...

-robbert-
18 februari 2004, 19:57
Ok ok, deze is dus nix.... Wat vinden jullie van de Squier P-bass dan?

niels_r
18 februari 2004, 21:49
Is denk ik wel een optie. Ik ben er zelf ook op begonnen en dat is wel bevallen. Het is geen top bas, maar dat moet je ook niet verwachten.

Ga er anders gewoon eens op spelen en kjk wat je ervan vind. Misschien is een Precision model met een 'Jazz' elementje bij de brug ook wel iets om te proberen. Zal iets duurder zijn, maar je hebt wel veel meer mogelijkheden qua geluid.

Groeten Niels

Chris Wolstenholme
18 februari 2004, 22:36
ik zou kijken voor een leuke yamaha :) niet duur en goed om op te beginnen

-robbert-
18 februari 2004, 22:37
aan geluid stel ik bijna geen eisen, als hij maar lekker kan rammelen en knorren. De hals moet lekker plat zijn, en de frets het liefst niet te ver uit elkaar

AntY
18 februari 2004, 23:04
ik zou kijken voor een leuke yamaha :) niet duur en goed om op te beginnen

+1

of cort.

of een mooie tweedehandse, dat is in mijn ogen altijd beter in het begin

Bastijn
19 februari 2004, 08:51
aan geluid stel ik bijna geen eisen, als hij maar lekker kan rammelen en knorren. De hals moet lekker plat zijn, en de frets het liefst niet te ver uit elkaar

frets niet te ver uit elkaar? dan denk ik toch dat shortscale erg goed bij jou past. pas goed op voor alle meningen die je hier naar je hoofd krijgt geslingerd, want het zijn slechts MENINGEN. en zeker voor een gitarist is shortscale handig. en als je geen eisen aan het geluid stelt, waarom zou je dan niet voor de Bronco gaan? de speelbaarheid kan je van tijd tot tijd bijstellen door er duurdere hardware op te zetten.
Een andere optie is de Epiphone EB-0, die is shortscale, en is alleen verkrijgbaar in een beginnerspakket, dus met versterker, strap, kabel, en nog wat. das ook een goeie optie als je lekker wil rammen en ratelen met een lekker ouderwets geluid. want zelfs OBJECTIEF gezien heeft de Epiphone EB-0 een beter geluid dan de Bronco. maar als jij de Bronco wilt, dan staat niks je in de weg die te kopen. hij valt echt niet na 1 keer rammelen uit elkaar. tis juist zo met een goedkope simpele bas dat er weinig duurs stuk kan, en wat stuk gaat kan dan relatief goedkoop vervangen worden (tenzij je de hals breekt natuurlijk).
conclusie: trek je niks aan van andermans smaak wat betrefd shortscale, uiterlijk en geluid. als iemand een objectieve mening geeft moet je er wel aandacht aan besteden, maar als jij het juiste gevoel bij een bas hebt, moet je het gewoon doen. na een tijdje in de bas wereld kom je er wel achter waar je voorkeuren ligt, en dan kan je beter met een goedkope shortscale begonnen zijn, dan met een duurdere Squier J/P bas.

de EB-0 starterskit:
http://www.epiphone.com/images/60b_03.jpg