PDA

View Full Version : bronco



-robbert-
17 februari 2004, 22:27
HEJ! ik wil dus bas gaan spelen, en ik wil vooral punk gaan doen, maar in de trent van rancid.... Ik speel al een aantal jaar gitaar dus, ik weet er wel al wat vanaf. Mijn oog is gevallen op de squier bronco..... Is dit een goed dingetje om gewoon wat mee te spelen en te kloten????
plaatje

http://www.musik-service.de/ProduX/Bass/Instrumente/Fender_by_Squier_Bronco_Bass_Affinity_Serie.jpg

dumBASS
17 februari 2004, 22:52
Om te spelen en te kloten, waarom niet?

emielow
17 februari 2004, 23:18
dit is wel echt de lelijkste basgitaar die ik ooit heb gezien....


je kunt ook zeer weinig aan het geluid regelenn lijkt me, als je punk wil spelen ga dan voor een squier (om maar bij het merk te blijven) p-bass. of als je iets meer wil doen, een jazz

niels_r
18 februari 2004, 07:51
Volgens mij is het een shortscale.. dat wil je niet.

<edit>het is dus inderdaad een shortscale:

The Squier Bronco Bass is great for guitarists who occasionally need a bass, for younger beginners, for smaller players or for anyone who likes the feel of a short-scale (30 inches) bass. It tunes easily and sounds full and rich, thanks to its Maple neck, die-cast tuners and solid Agathis body, which is equipped with a single-coil pickup.

</edit>

-robbert-
18 februari 2004, 09:02
Ik ben gitarist, dus een kort nekje lijkt me makkelijk. Waarom zou deze bas niet goed zijn voor punk??

Bleak
18 februari 2004, 09:48
sjek het geluid! das crap! ik vind hem ook niet fijn spelen!

Phyrexian
18 februari 2004, 09:49
Volgens mij ga je ook best niet voor een shortscale bass hoor... als je met een beperkt budget zit ga je best voor een gewone Squier of iets tweedehands is nog beter.

MuNKeY
18 februari 2004, 10:18
matt freeman gebruikt meestal een fender P of jazzbass

dus met een squier P of jazzbass kun je jezelf al wel aardig redden

maar shortscale is idd niks

dumBASS
18 februari 2004, 12:37