PDA

View Full Version : Elementen



Sambal
17 februari 2004, 22:03
Ik las dat een Mexicaanse Fender Standard Fat Stratocaster wel een leuke gitaar is, maar dat de elementen niet zo jovel zijn.

Welke merken elementen heb je? Ik ken alleen Seymour Duncan en DiMarzio van horen zeggen. Kortom: wat zijn goede elementen? Welk element voor welk geluid? Wat zijn echte must have elementen? Ik wil er natuurlijk wel bijhoren :-D

Negative K3 fan
17 februari 2004, 22:14
andere merken:

Rio Grande
Bill Lawrence
Lindy Fralin
Fender (maakt ook wel redelijke/populaire elementen)
Gibson
Kent Armstrong

Thom TK
17 februari 2004, 22:27
Dimarzio: heavy
Seymour Duncan: heavier
EMG: heaviest
:-D

Dimarzio heft over het algemeen hoge output elementen, maar EMG's zijn het aggressiefst.

Swan
17 februari 2004, 22:34
Ik ga binnenkort mijn eerste gitaar setje kopen voor 500 euri en wil dan een aantal maanden zelf wat kloten op mijn gitaar met wat tips van een vriend, die een paar maanden speelt


en nu al elementen?

Kjiratsiekoedel
17 februari 2004, 23:24
er roeleren zat elementen uit een amerikaanse fender

Ibanez RuleZ
17 februari 2004, 23:39
Dimarzio: heavy
Seymour Duncan: heavier
EMG: heaviest
:-D

Dimarzio heft over het algemeen hoge output elementen, maar EMG's zijn het aggressiefst.

wat een bullshit thom, slaat echt als een pik op een slagroomtaart, lul op een drumstel etc. dat de EMG meestal de hoogste output hebben is natuurlijk waar, maar dat over DiMarzio en Seymour Duncan is bullshit

harrald

michielv
18 februari 2004, 08:27
Schaller
Vintage Vibe
Ibanez

green_day
18 februari 2004, 08:45
Ik las dat een Mexicaanse Fender Standard Fat Stratocaster wel een leuke gitaar is, maar dat de elementen niet zo jovel zijn.

Welke merken elementen heb je? Ik ken alleen Seymour Duncan en DiMarzio van horen zeggen. Kortom: wat zijn goede elementen? Welk element voor welk geluid? Wat zijn echte must have elementen? Ik wil er natuurlijk wel bijhoren :-D

wil je alle elementen upgraden of slechts die humbucker? Je moet toch wel wat preciezer zijn met wat je wilt hoor. Je moet er ook geen element inflikkeren die het populairst is, maar die voor jou muziek goed zal klinken

green_day
18 februari 2004, 08:46
Ik las dat een Mexicaanse Fender Standard Fat Stratocaster wel een leuke gitaar is, maar dat de elementen niet zo jovel zijn.

Welke merken elementen heb je? Ik ken alleen Seymour Duncan en DiMarzio van horen zeggen. Kortom: wat zijn goede elementen? Welk element voor welk geluid? Wat zijn echte must have elementen? Ik wil er natuurlijk wel bijhoren :-D

wil je alle elementen upgraden of slechts die humbucker? Je moet toch wel wat preciezer zijn met wat je wilt hoor. Je moet er ook geen element inflikkeren die het populairst is, maar die voor jou muziek goed zal klinken

gerrekat
18 februari 2004, 09:17
Dimarzio: heavy
Seymour Duncan: heavier
EMG: heaviest
:-D

Dimarzio heft over het algemeen hoge output elementen, maar EMG's zijn het aggressiefst.


ehh, IMO zijn DiMarzio's vetter dan Duncans...DiMarzio maakt het element met de hoogste output wat betreft passives!

EMG = ook steriel en icepick toon IMO

Baker
18 februari 2004, 09:56
Ik las dat een Mexicaanse Fender Standard Fat Stratocaster wel een leuke gitaar is, maar dat de elementen niet zo jovel zijn.


De elementen die erin zitten zijn niet "slecht" ofzo hoor..
Van een usa strat zullen ze wel beter zijn, maar het zal niet zo zijn dat je denkt "allemaggisch, wat een enorm verschil"

Harry
18 februari 2004, 10:04
en zeker niet als je net begint. Laat ze er lekker inzitten, en vervang ze als je een idee hebt van wat voor geluid je wilt.

Punt
18 februari 2004, 10:31
en zeker niet als je net begint. Laat ze er lekker inzitten, en vervang ze als je een idee hebt van wat voor geluid je wilt.

Helemaal mee eens.
Trouwens tegen die tijd wil je toch een andere gitaar.

Sambal
18 februari 2004, 11:10
Ja, ik zat nou te denken:
Beginnen met een squier cq. yamaha pac112 en die na twee jaar beu zijn en weer wat nieuws moeten kopen, of meteen een leuk mexicaans fendertje aan te schaffen waar ik 5 jaar mee verder kan.

Wat moet ik nou eigenlijk doen?

Van die elementen: dat kan idd ook nog later komen. Maar in een mexicaantje is het dus de moeitje waard om elementen te vervangen en in een gitaarje van pak hem beet 200 euri niet.

Harry
18 februari 2004, 11:22
klopt. Ik zou zoeken naar een gitaar van goed hout, en met een goede hals. De rest zou eventueel te vervangen zijn.

ToTaL FaKe
18 februari 2004, 19:22
Van die elementen: dat kan idd ook nog later komen. Maar in een mexicaantje is het dus de moeitje waard om elementen te vervangen en in een gitaarje van pak hem beet 200 euri niet....

hmm k denk dat als je heel goed zoekt wel een fender mex of jap kan krijge hoor...(wel 2de hands maar tog 200 euro is 200 euro :razz: )

:evil: total fake :evil:

ToTaL FaKe
18 februari 2004, 19:23
Van die elementen: dat kan idd ook nog later komen. Maar in een mexicaantje is het dus de moeitje waard om elementen te vervangen en in een gitaarje van pak hem beet 200 euri niet....

hmm k denk dat als je heel goed zoekt wel een fender mex of jap kan krijge hoor...(wel 2de hands maar tog 200 euro is 200 euro :razz: )

:evil: total fake :evil:

Thom TK
20 februari 2004, 23:13
Dimarzio: heavy
Seymour Duncan: heavier
EMG: heaviest
:-D

Dimarzio heft over het algemeen hoge output elementen, maar EMG's zijn het aggressiefst.


ehh, IMO zijn DiMarzio's vetter dan Duncans...DiMarzio maakt het element met de hoogste output wat betreft passives!

EMG = ook steriel en icepick toon IMO

Oke oke, misschien niet helemaal genuanceerd van mij, maar dat van Dimarzio klopt in ieder geval.